874 Reacties
7 maanden geleden
Ik kolf dit keer niet maar heb het bij mijn eerste kindje wel gedaan. Het hielp heel erg dat mijn man de flesjes deed en ik in deze tijd kon kolven. Zo scheelde het de helft van de tijd en konden we beide samen tegelijk weer naar bed 鈥榮 nachts. Hoe is het voor jou?
7 maanden geleden
Helaas kolf ik nu ook fulltime en ik vind het verschrikkelijk. Ik kom zo de deur niet uit want ben alleen maar bezig met kolven en afwassen. En m鈥檔 productie stijgt ook niet waardoor ik eigenlijk continue te kort heb.
Maar goed ik wil eigenlijk niet klagen en gewoon volhouden en hoop dat ze met een paar weken toch volledig aan de borst gaat 馃槄
7 maanden geleden
Tip: gebruikte kolf kan in een afgesloten zak in de koelkast bewaard worden waardoor je maar 1x per 24 uur hoeft af te wassen. Mochten er overgebleven druppels in de kolf blijven zitten dan kan dit dus goed blijven als je het in de koelkast tussendoor bewaard. Ik spoelde ze wel altijd even af en daarna in zak in de koelkast. Dit scheelde ook heel veel werk
7 maanden geleden
Ik kolf al 8 weken fulltime, in t begin 8x per dag en nu 6x :-) bevalt mij eigenlijk super goed! Zo trots dat het lukt! Ik was ook niet de hele dag af hoor, ik spoel alles na elke kolfbeurt wel grondig met water en gooi alles 1x per dag in een stoomzak van Medela en daarna nog even afwassen. Dus zeg maar 1x
Per dag een grote schoonmaak haha
7 maanden geleden
Hoe hebben jullie bepaald hoeveel afgekolfde melk je aanbied aan jullie baby?
7 maanden geleden
Hoe hebben jullie bepaald hoeveel afgekolfde melk je aanbied aan jullie bab ...
Je hebt een formule op basis van leeftijd en gewicht.
Dus mijn dochter is nog geen maand en 4 kg dus dat is 150*4=600 ml dat ze moet hebben op een dag.
Ze drinkt 8 keer per dag en dat is 75 ml. Dat geef ik dus, maar soms heeft ze na een uur weer een beetje honger en geef ik 10/15 ml nog na.
7 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Je hebt een formule op basis van leeftijd en gewicht.
Dus mijn dochter is ...
Ohja hier heb ik wat aan dankje! Waar vind je die formule mijn zoontje is nu 3 weken maar hoe wordt het als hij een maand is?
En je geeft dus wel gewoon wat extra als ze erom vraagt want het is ook deels op verzoek nog toch ondanks het kolven?
7 maanden geleden
Ohja hier heb ik wat aan dankje! Waar vind je die formule mijn zoontje is n ...
Ik was net te lui voor de link ahaha
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=Baby's%20hebben%20per%20kilogram%20lichaamsgewicht,ml%20melk%20per%20dag%20nodig.
En ja ik ik geef wel op verzoek dus de formule is een vuistregel. Maar mijn dochter kwam moeilijk aan en is heel slaperig dus die ben ik minder bang om vet te mesten haha
7 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Ik was net te lui voor de link ahaha
https://www.borstvoeding.nl/afkolven ...
Dankjewel! Super fijn
7 maanden geleden
Leuk topic!
Ik kolf ook fulltime en gebruik een medela freestyle. Bevalt me prima, maar vind het soms irritant dat ik de kolf (en mn borsten) vast moet houden tijdens de kolfmomenten. Ik ben me aan het verdiepen in een volledige handsfree kolf zodat ik soms ook even de handen vrij heb. Iemand toevallig ervaring/suggesties met een handsfree kolf en grotere borsten ? :)
7 maanden geleden
Reactie op Majrim2908
Leuk topic!
Ik kolf ook fulltime en gebruik een medela freestyle. Bevalt m ...
Snelle oplossing: 2 gaten in een soort bh
Medium oplossing: kolf bh kopen
En voor handsfree, dat is zo persoonlijk. Ik heb youha the ins gen 1 die doen het prima maar de motoren zitten los dus ik zou er een zoeken met vaste motoren zodat je meer beweeg vrijheid hebt.
Ik heb ook de baboa ofzo en die is wel dikke prima. Ik heb ook de horigen met 3D schilden maar voor mijn gevoel gaat die niet goed samen met grote borsten (90d/e).
7 maanden geleden
Ik kolf ook alle voedingen voor mijn zoontje. Hij is geboren met 37 weken en heeft een aantal dagen aan dr borst gedronken maar het kostte hem te veel energie. Ik vind het kolven wel echt pittig, vooral in de weekenden want ik heb ook nog een zoontje van 4,5 jaar en daar mis ik nu flink veel tijd mee.
7 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Snelle oplossing: 2 gaten in een soort bh
Medium oplossing: kolf bh kopen
...
De snelle oplossing al geprobeerd, eindstand; overal melk behalve in de flesjes haha.
Over twee weken staat er een kolf consult gepland. Eens zien wat daar uit komt :)
7 maanden geleden
Ik kolf 7 weken fulltime. Mijn zoon is geboren met 35 weken en aan de borst was lastig. Blij dat ik zo wel mijn voeding kan geven. Was met geboorte 2870 en is nu al 4500 gr. Wij waren 1.5 week in get ziekenhuis en begonnen met 15ml op dag 1 en verhoogden dat met 10 m'n per dag en na een week zaten we op 80 en dan bleef een weekje zo. Daarna weer met 10 verhoogde dus 90 en dat bleef n tijdje zo. Inmiddels zitten we op 110-130 per voeding. Wisselt wat per keer wat hij opdrinkt. Ik ben begonnen met de mandela ziekenhuiskolf maar inmiddels heb ik de evite handsfree, wat een verademing 鉁笍馃憣 ik kan tijdens de fles kolven en dat scheelt zooo veel tijd. Ik kolf inmiddels 130-200 per 3 a 4 u dus heb ook een kleine overproductie. Heb inmiddels bijna zo'n 10 liter in de vriezer zitten.
7 maanden geleden
Reactie op LarissaSp
Ik kolf 7 weken fulltime. Mijn zoon is geboren met 35 weken en aan de borst ...
Ik kolf ook met de Medela ziekenhuiskolf. Merkte je verandering in je productie toen je overstapte naar de handsfree kolf? Ik wil namelijk graag overstappen. Ik kolf per sessie 80 tot 110 cc. Ik ga niet power kolven om mijn productie te verhogen want dat lijkt me zo heftig. Heb jij tips om je productie te verhogen?
7 maanden geleden
Weet niet of dit het juiste topic is maar wellicht hebben meer mama鈥檚 dit. Ons dochtertje us 4 weken en weegt 3800 gram. Ik gaf tot deze week gewoon borstvoeding maar nu kolf ik alles af, en heb dus die rekensom gebruikt. Dan kom ik op ongeveer 60ml per voeding. Maar ze tikt zo 90ml weg, is dit normaal?
7 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Zo herkenbaar, mijn dochter van bijna 4 is ook echt de grenzen aan het opzo ...
Als hij weer aan de borst zou gaan drinken dan wil ik dat heel graag. Gisteren heeft hij even uit de borst gedronken en ik leg hem iedere dag een keer aan om het te blijven oefenen.
De eerste 3 a 4 dagen bleef hij goed aan de borst drinken maar hij is met 37 weken geboren en het kostte hem te veel energie dus ben ik gaan kolven.
Ik zou graag de eerste 4 maanden willen borstvoeding vanwege de darm rijping. Daarna wil ik hem flesvoeding gaan geven. De eerste heeft flesvoeding gehad en heel veel krampen gehad tijdens de eerste 4 maanden dus dat wil ik proberen te voorkomen