19 Reacties
10 maanden geleden
Het is ook best lastig als je bijna niemand om je heen hebt, maar geef de mensen om je heen die uit zichzelf iets willen regelen ook de kans om dat te doen! Als jij bij voorbaat expliciet aangeeft het niet te willen dan zullen de mensen om je heen die er wél bij kunnen zijn ook een drempel voelen om het toch wél te doen. Praat erover met je beste vriendin. Ze is niet voor niks je “beste” vriendin toch?🩷
10 maanden geleden
En misschien nog eentje om het leuker/interessanter te maken.
Je kunt ook een babyshower laten organiseren waar mannen wel bij zijn.
Het hoeft allemaal niet strak volgens de regels als je dat niet wil.
Dus dan is je partner er ook en eventueel partners van je vriendin en zus.
Dat maakt al een iets grotere groep ☺️☺️
En als jullie dan iets leuks gaan doen (wat ook niet traditioneel hoeft te zijn als het maar bij jou past)
10 maanden geleden
Ik persoonlijk heb niet veel met babyshower, mensen komen al op kraamvisite en dan vind ik dat zelf nogal dubbelop. Ik zou dus vooral kijken naar wat je zelf leuk en belangrijk vind, niet of het met een grote of kleine groep gaat zijn.
10 maanden geleden
Ik herken dit zo erg, je bent echt niet de enige ❤️ ik riep dat ook altijd en mijn zusje en ik zijn tegelijk zwanger en schelen 1 week qua uitgerekende datum. Zij had altijd veel vrienden om zich heen waar ze dan niet perse een hele hechte binding mee had (meer iets casuals en dat ze het wel vriendinnen noemt)een stuk of 14. Ik heb 1 beste vriendin die op Cyprus woont en verder ben ik enkel bevriend met mijn zusje en schoonzusje.
Nu help ik met het organiseren met haar babyshower en mijn zusje met die van mij. Voor haar babyshower is alles geregeld, die van mij heeft tegenslag op tegenslag doordat mijn schoonmoeder ook in de groep zit en alles tegenwerkt. Mijn schoonzusje en zusje willen wel iets regelen maar ze zijn maar met zijn 4tjes inclusief mijn vriend. Dus het vlot niet en het geeft iedereen alleen maar stress. En ik denk echt weer zo van ja laat maar, op die manier hoeft het voor mij niet 😅 Mijn schoonmoeder wilt gewoon bij haar avondeten en dat is dan de babyshower en die heeft dan geen zin in iets 'ingewikkelds' of dat ze ergens heen moet, maar mijn zusje dacht juist gezellig ergens high tea'en (dat lijkt mij ook het leukst) maar mijn zusje heeft besloten niet meer mee te helpen doordat er zo veel weerstand wordt geboden 😅
Misschien dat een babymoon (soort honeymoon maar dan tijdens de zwangerschap voordat je de baby krijgt) een leuke variatie erop is? Gezellig saampjes met je partner op stap, dit gaan mijn vriend en ik nu doen. Gewoon een weekendje weg
10 maanden geleden
Misschien kun je met je beste vriendin gaan hightea-en? En met je schoonzus en zus erbij? Is het geen babyshower maar toch nog iets gezelligs bijv.
Zelf heb ik geen behoefte aan een babyshower. Heb een kleine kring en deze zwangerschap blijkbaar nul behoefte aan sociaal contact(?) 😅.
Maar een hightea met een kleine groep (lees 4p incl mezelf) vind ik dan wel weer leuk klinken.
10 maanden geleden
Reactie op IsabelleB1999
Ik herken dit zo erg, je bent echt niet de enige ❤️ ik riep dat ook altijd ...
❤️❤️ Heel erg bedankt voor je reactie! Toch wel “fijn” om te lezen dat ik de enige ben. Zo voelt het soms helaas wel. Om mij heen zie ik babyshowers met familie en vrienden en stiekem denk ik dan had ik dat maar ook ofzo? Juist omdat ik dat niet heb, zeg ik maar gewoon laat een babyshower maar… En ik weet dat je het ook met bijvoorbeeld met een heel klein groepje kan doen, maar toch heb ik er zo’n bepaald gevoel erbij (een verdrietig gevoel denk ik dan maar? ik kan het niet zo goed beschrijven) Om mij heen en op social media zie je altijd gevulde tafels en alles is zo leuk geregeld met familie en vriendinnen, en ergens mis ik dat? Ik zat ook inderdaad te denken aan een babymoon of individueel samen met m’n zusje of vriendin ergens te gaan lunchen ofzo.
10 maanden geleden
Reactie op Tamara91x
Misschien kun je met je beste vriendin gaan hightea-en? En met je schoonzus ...
Bedankt voor je reactie! 🤎 Een hightea klinkt inderdaad ook wel heel leuk!
10 maanden geleden
Hoihoi,
Bij m’n eerste riep ik hetzelfde. Uiteindelijk heeft m’n beste vriendin er toch 1 georganiseerd. Hier was nog een andere vriendin met haar gezin bij, mijn ouders en schoonouders, zus en schoonzus, partner van m’n vriendin, mn man en de oom en tante van m’n man. Uiteindelijk dus een aardig grote groep. Super leuke dag gehad. Niet traditioneel met vriendinnen, maar alsnog erg fijn! Misschien is dit een optie?
10 maanden geleden
Bij mij vraag ik me ook af of er een babyshower komt, omdat ik vooral 'losse mensen' ken, en niet echt een enorme vriendinnengroep heb. Maar heb wel zelf een gender reveal voor ons kindje georganiseerd. Dat was erg leuk en mensen namen cadeautjes mee.
Ik denk dat het helemaal geen taboe is om zelf iets op poten te zetten, al is het maar iets kleins
10 maanden geleden
Reactie op KittyNootje
En misschien nog eentje om het leuker/interessanter te maken.
Je kunt ook e ...
Mijn partner was wél als enige man gewoon bij mijn babyshower vorige keer haha , maar dit is wel gewoon een goed idee, kunt het ook gewoon klein en fijn houden, wat dacht je van schoonmoeders, moeders, aardige buurvrouw waar je goed mee klikt, hoeft niet alleen met vriendinnen te zijn
10 maanden geleden
Fijn inderdaad om herkenning te lezen! Ik heb 4 hele goede vriendinnen die tijdelijk of voor lange tijd in het buitenland zijn. 3 anderen bevallen net iets eerder dan ik en wonen ook verder weg dus dikke kans dat die er niet bij kunnen zijn. En zijn ook veel losse mensen.
M’n vriend vroeg laatst wie ik erbij zou willen hebben, als het wordt georganiseerd. Dat werd daardoor een karig lijstje 😔 Ook ik heb altijd geroepen dat het niet hoeft maar iets kleins lijkt me nu toch wel heel leuk. En straks voelt het inderdaad toch wat sneu als er helemaal niks is. Ik denk er ook over om aan te geven dat ik het met moeder/schoonmoeder, schoonzus en 2 echt hele goeie vriendinnen wil doen, en dan inderdaad een leuke high tea en zelf wat meer aan te geven wat ik wil. Niet de hele tafel vol met mensen die ik dan vooral zou uitnodigen om de tafel wat voller te krijgen en die misschien zelf ook wel voelen dat we ergens niet zo close zijn voor een shower 😅 Dus ik zou toch aangeven dat het je superleuk lijkt om iets te doen!
10 maanden geleden
❤️❤️ Heel erg bedankt voor je reactie! Toch wel “fijn” om te lezen dat ik d ...
Dit is zo herkenbaar. Het komt ook doordat je zwanger bent dat je de wereld door een andere bril gaat zien. Je kijkt maar niet verbindingen bij mensen. En dan lijkt zo een uitgebreide tafel toch wel een uiting daarvan. Een zwangerschap kan toch wel echt even een spiegel zijn op zo een moment.
Maar je bent echt niet de enige hoor. Stiekem hoop ik voor de tweede ook op een babyshower. Bij de eerste konden eigenlijk alle 'belangrijke' vriendinnen niet. Maar ik denk niet dat ik er een krijg.
10 maanden geleden
Wil alleen zeggen dat een babyshower zo onwijs groot opgeblazen wordt bij sommigen… dat je ook het idee krijgt dat je daardoor wat mist, maar echt, er zijn genoeg die geen babyshower willen of hebben en een aantal jaren geleden was dit ook niet gebruikelijk (overgewaaid uit Amerika). Je kan het ook zo gek maken als je wil.
Een babyshower, of noem het wat anders, kan ook gewoon een lunch zijn met bijv 2 personen die belangrijk voor je zijn. Gaat er toch om dat je iets gezelligs doet, je komt even samen. Snap dat je misschien meer voor ogen had, maar meid, er zijn nog zoveel andere leuke dingen om te doen en te ervaren! 😘
10 maanden geleden
Het lijkt misschien alsof 'iedereen' een uitgebreid feest heeft, omdat dat het enige is wat je ziet. De gezellige high tea met 2-3 personen of überhaupt niks: dat wordt niet gedeeld (op social media). Ik denk dat het beeld dat je hebt misschien wel meer uitzondering dan regel is. Misschien helpt het om je dat te bedenken!
9 maanden geleden
Hier ook geen babyshower. Voor de eerste niet gehad en bij de tweede verwacht ik er ook niet veel van. Ik ben ook niet het type om per sé enorm te genieten van zo’n babyshower, maar ik vind het wel jammer. Het voelt toch alsof je geen mensen om je heen hebt die voldoende om je geven om iets te organiseren waarmee ze je even in het zonnetje zetten.
9 maanden geleden
Een vriendin van mij wilde bewust een kleine babyshower, haar moeder, schoonmoeder en beste vriendin (niet ik). Samen zijn ze gaan high tea-en. Er zijn best wel veel vrouwen die, als ze een babyshower hebben, een kleine babyshower hebben. Op social media wordt alles zo breeduit gemeten en dat is mijn inziens ook niet helemaal realistisch.
Je zou ook zelf wat kunnen organiseren of je partner kunnen vragen om dit te doen?