50 Reacties
5 maanden geleden
Misschien nog te vroeg maar misschien een slaapcoach inschakelen? Wakkertijden heeft alleen zin wanneer je baby niet te oververmoeid is. Slapen überhaupt moeilijk als de baby oververmoeid is en hazenslaapjes zijn daar een gevolg van. Ik denk dat jullie er baat bij hebben om het patroon te doorbreken en wellicht dat een slaapcoach daarbij kan helpen.
5 maanden geleden
Reactie op Juandeman
En nabijheid, helpt dat? Dus lekker in de draagzak En bij je houden?
Niet echt 🥲. Ik geef borstvoeding dus als ik haar lekker bij me wil nemen of dragen is ze eigenlijk alleen maar onrustig opzoek naar melk. Na een tijdje raakt ze dan ook volledig in paniek omdat ze het ruikt maar niet krijgt.
Dat is overigens altijd zo, of het nou 10 minuten of 2 uur na de voeding is. (Ze groeit wel bovengemiddeld en drinkt genoeg)
5 maanden geleden
Je kindje is niet blij, omdat ze veel te weinig slaapt. Lastige is dat slapen alleen maar lastiger wordt als ze oververmoeid is. Hoe beter ze slapen, hoe gemakkelijker het slapen ook weer wordt. Je moet dus naar een manier op zoek dat ze wel slaapt; in de wandelwagen, draagzak, auto, je armen. Als ze wakker wordt van een hazenslaapje deze toch echt proberen te verlengen. Hier hielp het vanmorgen om te gaan stofzuigen 😅 Uiteindelijk heeft dat ding een half uur langer aangestaan dan nodig, maar het hielp wel.
5 maanden geleden
Reactie op Memtobe1
Je kindje is niet blij, omdat ze veel te weinig slaapt. Lastige is dat slap ...
Haha als het werkt dan werkt het! We proberen haar ook op alle mogelijke manieren en momenten te laten slapen maar het voelt alsof het slaapgebrek gewoon niet in te halen is ofzo. Zelfs als we een goede dag hebben waarbij ze 12-18 uur slaapt, blijft ze moe en grumpy
5 maanden geleden
Pukababy slaapzak. Misschien heeft ze meer geborgenheid nodig en maait ze zichzelf steeds wakker
5 maanden geleden
Reactie op suzie564
Niet echt 🥲. Ik geef borstvoeding dus als ik haar lekker bij me wil nemen ...
Dit is zo herkenbaar.
Onze dochter slaapt ook heel weinig (soms is ze ook maar max 6 uur slaap op een dag) en als ik haar bij me draag is ze nog onrustiger omdat ze melk wil. Bij voorkeur ligt ze de hele
Dag op mijn borst met mijn tepel in haar mond. Mijn man krijgt haar wel iets makkelijker rustig. Ik overweeg nu om te stoppen met borstvoeding omdat het haar zo onrustig maakt. Het vreemde is alleen dat het bij ons om de dag is. Net of ze van die ene dag moet bijkomen. Dan slaapt ze namelijk wel bijna de hele dag
5 maanden geleden
Reactie op Famke88
Dit is zo herkenbaar.
Onze dochter slaapt ook heel weinig (soms is ze ook m ...
Fijn dat we hier niet alleen in zijn 🥹. Heb jij het ergens nog aangekaart/besproken? Consultatiebureau zegt hier; oh ze hoort wel meer te slapen hoor. En ze geven nutteloze tips (wakkertijden en wakker wegleggen etc.).
Ik ben ook echt op een punt dat ik het helemaal niet meer leuk vind en hopeloos wordt ervan.
5 maanden geleden
Reactie op suzie564
Fijn dat we hier niet alleen in zijn 🥹. Heb jij het ergens nog aangekaart/ ...
Ik heb het nog niet aangekaart bij het cb. Herken het helaas wel want mijn zoontje had dit ook. Toen kreeg ik dezelfde tips als die hier ook zijn gegeven. De draagzak werkte toen wel, maar ik gaf toen gjeen borstvoeding. Na een week of 12 is hij er toen overheen gegroeid en ging hij wel meer slapen. Hier houd ik me nu maar een beetje aan vast.
5 maanden geleden
Reactie op suzie564
Fijn dat we hier niet alleen in zijn 🥹. Heb jij het ergens nog aangekaart/ ...
En heel begrijpelijk dat je er hopeloos van wordt. Ik herken je gevoel. Soms loop je al uren rondjes met de kinderwagen of draagzak en ze blijven maar wakker. Ik probeer me er nu maar een beetje bij neer te leggen omdat je het helaas niet kan veranderen. Als ik gestrest ben wordt zij dit ook. Al is dit makkelijk gezegd. Zojuist ook weer even moedeloos na uren voeden /
Rondjes lopen en wiegen. Mijn man neemt het dan gelukkig over zodat ik even wat met mijn zoontje kan doen.
5 maanden geleden
Wat ik zo lastig vind in de Nederlandse cultuur en maatschappij. Baby’s zijn gemaakt op een speciale manier en onze leefwijze is er totaaaaal niet op ingericht. En we proberen allemaal maar trucjes uit om het in onze leefwijze te krijgen (begrijp me niet verkeerd dat is ook logisch en ik probeer het zelf ook).
We hebben de unicorn baby’s als norm gezien. Terwijl de norm is de lastige borstvoedingababy (want zo komen we vanuit de natuur).
Je baby is er op gemaakt om vaak kort te slapen en vaak voor borstvoeding te komen. Je baby is ervoor gemaakt om de hele dag aan de tiet te willen. Maar erg handig is het niet.
De grens van 3 maanden is eigenlijk wel een magische grens dat alles weer makkelijker wordt. Maar dat ze alleen maar aan de borst wil slapen is heel normaal maar dus totaal niet leuk. Her is aan jou hoeveel je er aan toe wil geven. En anders lekker in de draagzak bij papa.
Hier slaapt ze alleen bij mij in de draagzak. Enige wat werkt en als dat geen optie is slaapt ze nu gewoon niet
5 maanden geleden
Reactie op Famke88
En heel begrijpelijk dat je er hopeloos van wordt. Ik herken je gevoel. Som ...
Ja zo lastig om je er maar gewoon bij neer te leggen, maar uiteindelijk heb je toch geen andere keuze. Goed om te weten dat het bij je zoontje rond 12 weken wat beter ging, hopelijk (vooral met werk) gaat dat hier ook zo zijn 🤞
5 maanden geleden
Reactie op Bruisend
Wat ik zo lastig vind in de Nederlandse cultuur en maatschappij. Baby’s zij ...
Ik vind het nog niet eens zo heel vervelend als ze vaak wil drinken, daar geef ik me dan maar gewoon even aan over. Het probleem is dat soms zelfs de borst haar niet laat slapen en dan komt de oververmoeidheid kijken waardoor het erger en erger wordt totdat de wallen bij haar tenen hangen en haar ogen knalrood zijn.
Zou haar dat zo graag besparen 😢
5 maanden geleden
Ik bied mezelf nu regelmatig als levend speentje aan zodat ze slaapt. Ik heb gemerkt dat ze dan in slaap valt en dan houd ik dit zo'n 3 kwartier vol zodat ze een mooie slaapcyclus maakt. Soms blijft ze daarna nog doorslapen en heel soms kan ik haar nog even wegleggen. Ik gebruik hiervoor een voedingskussen als babylounger, hier kan ze halfrechtop in hangen. Zo lang we erbij blijven kan dit wel en daarin voelt ze zich geborgener (denken we) dus blijft ze langer slapen. White noise gebruiken we ook. Bij ons werkt draagdoek ook en dan rondlopen of bouncen op de fitnessbal, alleen moet ze dan eerst heel hard huilen en dat haat ik dus dat doe ik niet heel vaak. Ik vind haar aan m'n borst houden een fijner alternatief.
Wij waren ook erg gestrest geworden door de vrouw van het consultatiebureau die zei dat de baby oververmoeid was en nu niet meer kon slapen, en dat het alleen maar erger en erger wordt blabla, maar aan de borst pakt ze toch slaap dus heb dit geprobeerd los te laten en nu gaat het wel beter, want stress is ook niet goed inderdaad en merkt de baby goed op. Ieder kind is anders en uiteindelijk pakt ze toch slaap dus probeer ook vertrouwen te hebben.
5 maanden geleden
Reactie op EsmeeAlice
Ik bied mezelf nu regelmatig als levend speentje aan zodat ze slaapt. Ik he ...
Hopelijk is het niet lang nodig om als levend speentje te functioneren! Wel fijn dat jullie een manier hebben gevonden die werkt.
Hier ook geprobeerd maar ook liggen op ons accepteert ze niet. Draagzak af en toe, maar ‘s nachts heb je daar niet veel aan.