12 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op Debby❤️
En als je hem gewoon wat in z’n handje geeft? Dat ie zelf kan ontdekken?
Een stukje banaan bijvoorbeeld bedoel je? Als in gewoon een klein stukje of een reepje? Sorry, het is de eerste. Ik heb soms geen flauw idee wat ik aan het doen ben🙈
2 dagen geleden
Reactie op GulleFee296738
Een stukje banaan bijvoorbeeld bedoel je? Als in gewoon een klein stukje of ...
Ja ik weet niet hoe dat in z’n werk gaat precies🙈 maar inderdaad misschien een reepje banaan in z’n handje geven misschien vind hij het dan interessanter! Mijn baby wilde geen brood tot ik hem korstje in z’n handje gaf en toen ineens at hij broodje
2 dagen geleden
Reactie op Debby❤️
Ja ik weet niet hoe dat in z’n werk gaat precies🙈 maar inderdaad misschien ...
Wat goed! Hmmm toch eens proberen
2 dagen geleden
Sommige kindjes zijn gewoon later! M’n oudste kreeg pas met 9 maanden echt interesse en is nu een heel prima etende peuter. M’n jongste begint nu interesse te tonen (bijna 6 maanden), maar lijkt rapley wel leuker te vinden dan puree, daar is hij na 2 happen weer klaar mee. Het is een proces, ze moeten het echt leren en dat kost tijd. Maar maak je geen zorgen dat er niks naar binnen gaat. Food under one is just for fun. Laat hem lekker ontdekken en hij leert het vanzelf.
2 dagen geleden
Ik zou in ieder geval niets forceren. Als hij niet wil dan wil hij niet. Voor de voedingsstoffen is het nu ook nog niet nodig dus het gaat puur om het oefenen. Met forceren gaat hij alleen maar een negatieve associatie krijgen met eten.
En inderdaad, verdiep je eens in de rapley methode! Lekker zelf ontdekken met de handjes! Hier nu het tweede kindje die hier erg vrolijk van wordt!
2 dagen geleden
Wij eten voor de neus van de dochter en dat maakt haar wel nieuwsgierig.. al vind ze wat ze proeft heel raar 😝 je hoeft trouwens sowieso je nog geen zorgen te maken over grote hoeveelheden! Het Voedingscentrum adviseert om het bij een paar theelepels te houden tot je kleine een jaar oud is!
2 dagen geleden
Reactie op GulleFee296738
Een stukje banaan bijvoorbeeld bedoel je? Als in gewoon een klein stukje of ...
Lees je eens in op Rapley methode, je kunt niet zomaar stukken gaan geven namelijk. Je kindje moet eraan toe zijn (zijn een paar “criteria” voor) en het verschilt per voedingsmiddel of je dit zo kan geven.
5 maanden is wel erg vroeg voor stukken geven.
Als je kind nog geen interesse heeft zou ik het vaste voedsel sws nog even uitstellen. Niet forceren. Nergens voor nodig, zeker bij 5 maanden niet.
Wij beginnen zelf pas vanaf 6 maanden.
2 dagen geleden
We forceren inderdaad niets. Door de KMA moeten we alleen wel een paar dingen aanbieden om allergie mogelijk te voorkomen zoals pindakaas en ei. We bieden hem elke dag 1 mini gesmolten/verwarmd ijsblokje met een groente aan volgens het schema van mama Roos Kookt. Wat er in gaat, gaat er in en de rest gaat weg. Ik zal mij eens inlezen in die methode.
2 dagen geleden
Reactie op AvontuurlijkeMirage540218
Lees je eens in op Rapley methode, je kunt niet zomaar stukken gaan geven n ...
Ik wilde precies dit zeggen. Het gaat niet alleen om “stukken geven”, want elk gezond kind gaat op den duur stukken eten (ik ken geen (gezonde) tiener die alleen nog gepureerd eet..!). Het is ook een deel autonomie, respect voor de darmrijping, de manier waarop de kokhalsreflex getraind wordt etc.
Voor ons is dit wel dé manier dus wij zitten nog rustig te wachten tot mijn baby 6 mnd wordt in januari…
2 dagen geleden
Wij zijn 1,5 week geleden begonnen en het ging dramatisch. gisteren begon mijn zoontje voor het eerst te happen. En na 1 of 2 hapjes had hij genoeg. Hij is 6 maanden. Geef het de tijd en probeer vooral niks te forceren!