Mijn zoontje van 6 maanden weigert alles. Wil niks hebben en is totaal niet geïnteresseerd in eten. Is dit normaal? Ik ben begonnen met ongeveer 5 maanden, maar hij weigert letterlijk alles en draait zijn hoofd al weg als hij de lepel ziet. Is dit normaal?
Sommige kindjes zijn wat later. Mijn oudste kreeg pas met 9 maanden interesse 🤷🏻♀️ is toch goedgekomen en nu een peuter met een redelijk gevarieerd dieet. Het is nog om te oefenen!
Herkenning! Hier ook, ze kokhalst al bij het zien van de hapjes🥲
Wat dan goed kan helpen is veel laten spelen met een lepel. Lekker in de mond vooral kokhals reflex opwekken. Hoort er allemaal bij en dan als er meer interesse is eten op de lepel doen
Ons zoontje wilde er ook een tijd niks van weten. Toen juist even gestopt want wil juist niet dat hij negatieve associaties krijgt! Na 2 weken weer begonnen en gaat nu een stuk beter. Hij krijgt misschien 2 hapjes binnen maar hij heeft er lol in en dat is het belangrijkste
Heb je al zo’n lepeltje geprobeerd dat baby’s zelf vast kunnen houden? Mijn kleine (6maanden) wil niet dat ik het in haar mond stop maar als ze zelf mag knoeien en kliederen vindt ze het wel leuk en krijgt ook nog wel wat binnen.