13 Reacties

3 weken geleden

Ik heb (gelukkig) geen bloed bij de ontlasting maar wel harde ontlasting. Ik verdun het eten nu met olijfolie dat gaf een goeie volle luier ☺️

3 weken geleden

Is het echt een wondje van het persen? Dan zou ik namelijk constant even goed insmeren rondom de anus met vette crème, bijvoorbeeld shea butter of vaseline cetomacrogol. Verder inderdaad proberen wat olijfolie/vetten toe te voegen. En krijgt ze ook flesvoeding? Dan eventueel 10cc extra water toevoegen per fles

3 weken geleden

Wat ik bij de oudste deed is eerst een voedingsmiddel geven bijv broccoli. En dan wachten tot ik zeker wist dat ze er niet verstopt van raakte voor ik het volgende gaf 😅. Ze was er ook echt gevoelig voor maar wilde geen medicatie. Dus ik stemde het heel erg op haar af. Dan maar wat langzamer en vooral in het begin niet te veel

3 weken geleden

Ik heb geen idee maar wat ik bij mijn zoontje voorheen deed was altijd extra vierge olijfolie toevoegen. En ieder hapje drie dagen aanhouden om te zien hoe het lijfje er op reageert voordat je iets nieuws doet. Dus bijv drie dagen bloemkool dan drie dagen wortel etc. En ik gaf extra drinken maarja dat kan alleen met kv

3 weken geleden

Hier ook wel ja, af en aan. Lactulose van de dokter gekregen. Hier geen ik tussendoor ook wel kiwi en pruim wil ik nog proberen. Ook bij avondeten als ik het niet vergeet een klein beetje olijfolie. Gaat al iets beter nu.

3 weken geleden

Reactie op MK-89

Is het echt een wondje van het persen? Dan zou ik namelijk constant even go ...
Ja dat heeft de HA zelf gezien.. een klein scheurtje bij de anus. En ja, ook insmeren 🤗 Ik doe al olijfolie door de voeding en ook wat extra water. Dus hoop nu ook dat de florax gaat werken

3 weken geleden

Reactie op Evida1988

Ik heb geen idee maar wat ik bij mijn zoontje voorheen deed was altijd extr ...
Thx.. ja ik doe al olijfolie en idd begonnen met elke groente meerdere dagen. Daardoor weet ik ook dat het niet door een bepaalde soort groenten komt.

3 weken geleden

Reactie op Bruisend

Wat ik bij de oudste deed is eerst een voedingsmiddel geven bijv broccoli. ...
T ligt niet aan de soort groenten.. en geef nog steeds maar paar hapjes met olijfolie maar ze wil zelf al meer haha.

3 weken geleden

Geef je er ook borstvoeding bij?

3 weken geleden

Reactie op Noezsya

Geef je er ook borstvoeding bij?
Alleen kv geef ik

3 weken geleden

Reactie op Chan-84

Thx.. ja ik doe al olijfolie en idd begonnen met elke groente meerdere dage ...
Zielig zeg. Ik heb geen idee dan! Wat ik wel weet is dat ik bij mijn zoontje altijd zo’n pruimen zakje van Ella’s kitchen gaf zodra zijn poep hard begon te worden, dit werkte altijd en doe ik nu nog.

12 uur geleden

Mijn zoontje heeft dit nu ook, heeft 3 dagen 3/4 tl peer en wortel gehad. Zou vandaag banaan gaan geven maar toch maar peer meegegeven aan de oppas.. heb je nog tips? Hij is 5 maanden

12 uur geleden

Reactie op m20029

Mijn zoontje heeft dit nu ook, heeft 3 dagen 3/4 tl peer en wortel gehad. Z ...
Oh wat vervelend! Wij hebben forlax junior gekregen van huisarts hierdoor werd de ontlasting dunner. Alleen lastige is voor nu dat als we stoppen het weer dik en hard wordt. Dus hopelijk blijft ze het niet nodig hebben. Zag laatst wel weer bloed en zat echt aan de buitenkant alsof ze schaafwondje heeft. Dus goed insmeren. Als je net begonnen bent met hapjes is het normaal dat de ontlasting veranderd. Als je merkt dat je zoontje ook veel (pijnlijke) krampjes heeft zou ik zelf even wachten. Als je over 1/2 weken weer begint kan het anders zijn. Maar anderen zijn voorstander om er toch doorheen te gaan. Verder idd olijfolie door eten. Misschien wat pruim geven, de tips zoals gegeven. Maar ik zag vooral dat ze zoveel pijn had bij het poepen dat ik daarom ook huisarts belde voor advies. En kijk goed waar bloed vandaan komt als dit er ook bij zit. Succes in ieder geval!