18 Reacties
4 maanden geleden
Bij ons is het sochtends wakker worden voeden, 3 uur lang luiers verschonen en weer voeden en wat er verder tussen die voedingen gebeurd verschilt per dag, is hij veel moe proberen we veel dutjes te doen is ging klaar wakker proberen we wat te spelen en te kletsen maar moeten er bijvoorbeeld boodschappen gedaan worden doen we dat ook ergens op de dag hij is nu 9w3d maar ik zie een ritme ook nog steeds niet omdat hij nog geen vaste slaaptijden heeft maar ook niet zelf in slaap kan komen en vaak over vermoeid is
4 maanden geleden
Kan ook nog niet echt een ritme vinden..hij is nu ook 7 weken. Soms is hij klaarwakker snachts en soms slaapt hij een paar uurtjes achter elkaar. Ik denk dat het van zelf komt.
4 maanden geleden
Mijn baby van 6 weken heeft ook nog geen ritme. Ze wilt wel standaard clusteren aan de borst tussen 10 en 12. Dus daarna slapen en wordt ongeveer snachts om de 3 uur wakker. Maar overdag is er geen touw aan vast te knopen. Rustige slaap dagen, de hele dag wakker en dan oververmoeid. Geen idee welke we krijgen in de ochtend haha. Ik heb het losgelaten ik zie wel wanneer er een ritme komt
4 maanden geleden
Mijn baby is 9 weken en heeft ook nog geen ritme, we're just going with the flow
4 maanden geleden
10 weken en nul ritme. Komt vanzelf! Onze zoon was ongeveer vier maanden toen er een vaster ritme in de dagen kwam.
Als je nu zelf wel behoefte hebt aan ritme, zou je kunnen voeden op basis van een schema? Dat geeft wat meer houvast. Houd er alleen wel rekening mee dat een baby van 4 weken niet altijd mee zal gaan in dat schema, dus tussendoor voeden en slapen op andere momenten hoort er dan bij. Daarom kies ik zelf voor go with the flow in de eerste maanden.
4 maanden geleden
Op de dag zelf probeer ik een ritme aan te houden maar de tijden wisselen per dag en is afhankelijk van hoe goed de nacht is gegaan.
Maar iedere 3 tot 4 uur een voeding en een wakkertijd van ongeveer 1.5 hou ik aan. Door dit aan te houden wordt de dag zelf wat voorspelbaarder en uiteindelijk creëert dit dan wat meer ritme. Maar ik verwacht dat een echt ritme pas met een maand of 4 komt.
4 maanden geleden
Wij beginnen altijd de dag rond 7 uur en eindigen de dag tussen 18:00 en 19:00 altijd. Altijd een vast bedritueel. Als we weg gaan houden we 7:00 > 10:30 > 14:30 > 18:00 aan qua voedingen. Als we thuis blijven slaapt hij minder goed en wordt het 7:00 > 10:00 > 13:00 > 16:00 > 18:30.
Als we thuis blijven proberen we elk dutje in de wieg boven. Dat lukt meestal wel. Soms slaapt hij 45 minuten soms 2 uur. Als hij 45 minuten slaapt gaan we hem dragen en dan slaapt hij ook.
4 maanden geleden
Reactie op Rimojes
Heb me hier heel even druk om gemaakt omdat ik allemaal ritmes voorbij zag ...
Mag ik vragen wat jullie avond ritueel is? ☺️
4 maanden geleden
Ook mama's die pas om 2 uur slape? Uren daarvoor hazenslaapjes? 😵💫
4 maanden geleden
Ik probeer een vast ritme aan te houden. Ons zoontje meldt zich vaak ongeveer elke 4 uren voor een fles. We starten de dag om 6.30 a 7.00, dan 11.00, 15.00 en 19.00 een fles. Daarna om 22.30 a 23.00 de laatste fles en dan nemen we hem mee naar de co sleeper. Hij slaapt overdag gewoon nog lekker in de box of in de kinderwagen. We willen een ritme gaan creëren wanneer mijn vriend weer naar t werk gaat na zijn vakantie. Dan smiddags 1 slaapje op zijn eigen kamer proberen en dit uitbouwen.
4 maanden geleden
Ja ik heb ook wel een vast ritme waar ik erg blij mee ben.
7:00-7:30 eerste voeding
9:00-9:30 ochtendslaapje in zijn ledikant
10:30-11:00 voeden
11:30 de deur uit. Meestal slaapje in de wagen of auto of waar we ook zijn
13:30-14:00 voeden
15:00 middagslaapje in zijn ledikant
16:30 voeden
En vanaf dat moment laat ik hem er lekker bij en doet hij dutjes in zijn babynestje of bij ons. Dan geven we hem rond 22:30 zijn laatste voeding en hij slaapt sinds deze week door tot de ochtend.
Ik ben hier echt heel tevreden mee 🤗 nou ben ik ook wel gezegd met een tevreden baby denk ik. Hoewel ik zelf ook snel ben begonnen met hem op vaste tijden in zijn ledikant te leggen overdag. Heeft denk ik wel geholpen om hem daar zonder teveel gedoe ‘s nachts ook in te krijgen!
4 maanden geleden
Hier baby 6 weken. Geen ritme. Gewoon je kindje volgen. Komt vanzelf