18 Reacties

14 uur geleden

Wat erg voor je zeg.. ik begrijp dat je totaal op bent.. hartstikke logisch! Hoe slapen jullie? Cosleepen, of aparte kamer of? En met wakker worden is het dat gewoon draaien of echt huilen?

14 uur geleden

Misschien een nachtje (of gedurende een paar uur) je vriend een fles laten geven zodat jij een aaneengesloten blokje kan maken met oordoppen in ;-)? Het is echt zwaar, sterkte hoor!

Reactie op Evida1988

Wat erg voor je zeg.. ik begrijp dat je totaal op bent.. hartstikke logisch ...
Cosleepen. We gaan volgende week verhuizen naar een grotere woning en dan krijgt hij een eigen kamertje. Weet nog niet wat we dan gaan doen (op eigen kamer doen of bij ons ff houden in t begin). Hij valt btw meestal bij mij in slaap dan verhuisd m’n vriend naar de logeerkamer en laat ik hem op t matras liggen waar hij in slaap is gevallen. Ik ligt dan aan de andere kant. We hebben dus een co sleeper maar die wordt meer als opslag gebruikt nu

14 uur geleden

Het klinkt namelijk toch wel echt als slaapassociatie en die moet je denk ik toch zien te doorbreken. Want als hij wakker is dan heeft hij de borst weer nodig om in slaap te vallen. Het is dan een cirkel waar je heel moeilijk uitkomt. Want hij wordt wakker, paniek want de borst is er niet… Eventueel een slaapcoach misschien een idee? Doe wel vooral wat goed voelt natuurlijk! Heel veel sterkte

Reactie op Gerda121

Misschien een nachtje (of gedurende een paar uur) je vriend een fles laten ...
Ja af en toe doen we dit. Maar dan is het alsnog niet te doen? Dit continue gebroken slaap en ook nog moeten functioneren overdag… hoe doen mensen dit 😭

14 uur geleden

Ik weet niet hoe het is om jouw situatie te zitten. Heb 2 dochters 1 van bijna 3jaar en de ander 6maanden. Ze slapen bij ons in de slaapkamer. Slaapritme veranderd door de sprongetjes en ze hebben steeds wat minder slaap nodig. Maarzo slecht slapen ken ik niet. Ik kan alleen zeggen alles is een fase. Misschien is die zo bezich met een ontwikkeling dat die daardoor niet kan slapen. Of mess toch laten checken door de huisarts of er niet iets medisch aan de hand is? Misschien kan familie of vrienden een nachtje voor de baby zorgen dat je goed kan slapen en dat je dan kolf? Gewoon om even bij te tanken. Daar moet je ook niet schuldig omvoelen want je hebt gewoon slaap nodig om te kunnen functioneren. Sterkte!

Reactie op MK-89

Het klinkt namelijk toch wel echt als slaapassociatie en die moet je denk i ...
Hij heeft überhaupt nooit zelf ik slaap kunnen vallen. Het is de borst of stimulans van wandelwagen, Moonboon, wiegen, maxicosi. Ik snap niet dat babies sowieso zelf in slaap kunnen vallen nog.. als ik dat ooit mee mag maken…

14 uur geleden

Wij hebben dit 9 maanden gehad met onze dochter… het was echt vreselijk vermoeiend en pittig. Wij hebben toen contact opgenomen met een slaapcoach (project slaap om precies te zijn). Dit heeft ons meer dan €500 euro gekost maar was het meer dan waard. Binnen een paar dagen nadat we haar hulp hadden ingeschakeld sliep onze dochter door. Ze is nu 2,5 en slaapt sinds het inschakelen van deze slaapcoach / en het doorbreken van bepaalde patronen als een roosje.

14 uur geleden

Wat ontzettend vervelend dat het slapen niet lukt. Kan het zijn dat hij wakker wordt door jou en/of je partner? Ons zoontje slaapt sinds week 6 in zn eigen kamer, omdat hij wakker leek te worden van ons. Elke avond het zelfde ritueel en dan lekker in zn eigen bed. Sindsdien slaapt hij de nachten door. Je zou dit een nacht kunnen proberen. Snap dat dit ern hele stap is, maar het is altijd het proberen waard

14 uur geleden

Even langs de huisarts? Misschien heeft de baby een verborgen oorontsteking of iets anders waardoor hij steeds wakker is?

Reactie op Mamalou’

Even langs de huisarts? Misschien heeft de baby een verborgen oorontsteking ...
Al nagekeken :( is helaas niks

Reactie op Lindsay105

Wat ontzettend vervelend dat het slapen niet lukt. Kan het zijn dat hij wak ...
Ja eens.. gaan volgende week verhuizen dan zeker ff proberen..

8 uur geleden

Hier precies hetzelfde. Sinds begin oktober elk uur soms half uur wakker, en ik weet dat je niet overdrijft het is echt zo… Geen ene uitzondering helaas.. Ik slaap ook samen met hm en geef ook idd elke x de borst of weer in slaap wiegen en soms word ik ook echt gek en denk ik waarom slaap je nou niet gewoon😩 het probleem is ook niet het in slaap komen maar het in slaap blijven. Ik heb helaas nog geen tips… Ik ben het cb ook zat met hun “tips” en ben ook al bij de ha geweest maar medisch is het niet. Misschien moeten we dan toch een slaapcoach inschakelen maar dat is zoveel geld… Heel heel heel veel succes en ik ga bidden voor ons dat we snel weer goed kunnen slapen
Ik heb dit met mijn oudste gehad en die sliep pas met 4 jaar door uiteindelijk. Echt alle toeters en bellen geprobeerd maar helaas. Nu een tweede en heb ik het echt meteen anders aangepakt mja is dat de oplossing geweest of is het gewoon een andere baby? Wat ik nu vooral anders doe is slapen, voeden en wakkertijd. Bij de oudste was dat andersom: voeden, slapen, wakkertijd. Zo heb je dus idd die slaap associatie meteen gecreëerd. Misschien kun je al overdag eens proberen om dat om te gaan draaien? Heb je er eventueel al een boek over gelezen? Ik heb veel inzicht in het slapen gekregen door er een boek over te lezen bijv baby in een droomritme. Sterkte, het is echt afzien!

7 uur geleden

Oh men zo herkenbaar dit.. Hier ook vanaf begin oktober t/m nu. Gewoon ieder half uur/3 kwartier. Soms een uitschieter van 2 uur er tussen. Huilen, speen er in en gelijk weer knock-out. Geen voeding oid. We zijn ook radeloos..

6 uur geleden

Arme mama, ik kan me niet voorstellen hoe moe jij moet zijn! De enige tip die ik je kan geven is om een slaapcoach in te schakelen. Zij kan met een neutrale blik naar de situatie kijken en patronen herkennen. Wij hebben dit gedaan bij mijn oudste toen hij 2 jaar was, had toen verkeerde gewoontes ‘s nachts en nu met mijn dochter van 6,5 maand hebben we het 2 maanden geleden ook gedaan. Ook slaap associaties. Ze geeft tips die je al 100x hebt gehoord maar dan net even anders en met advies erbij natuurlijk. Ik zou het iedere met een slecht slapend kind aanraden. Het kost even een duit maar slaap is echt goud waard! 🫶🏼 Wij hebben Monique Kinderslaapcoach ingeschakeld. Als je googled kom je wel bij haar terecht. Het is een ontzettend lief mens die je echt aan het werk zet, maar in ons geval met een heel goed resultaat! Onze baby slaapt nu, met 1 onderbreking voor een voeding rond 3/4 uur de nacht door 🫶🏼 Heel veel succes mama ❤️

3 uur geleden

Toch even een weekendje weg en proberen je vriend het te laten doen? Misschien doorbreek je wat? Kan ook zijn dat je kindje niet lekker in zn vel zit en daardoor moeilijk slaapjes koppelt. Ons zoontje heeft bijvoorbeeld koemelk allergie en slaapt beter nu ik zelf koemelk vrij eet. Hij werd continu wakker van de krampjes. Slaapt nu wel 3 uur achtereen bijv

2 uur geleden

Pittig zeg! Ik herken het, bij ons ging het beter toen ik niet meer bij hem sliep. Mijn man heeft een week bij hem geslapen en daarna is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Ik moet er nu vaak 2x per nacht uit om te voeden (soms 1 of 3) maar is prima te doen!