40 Reacties
één dag geleden
Nou geen goed nieuws helaas. Er was geen zwangerschap in de baarmoeder te zien en ook geen directe aanleiding voor iets buiten de baarmoeder. Toch vond de verloskundige het wel vreemd dat de testen nog opliepen ipv afnamen aangezien het 2 weken geleden is toen ik voor het eerst begon met bloeden. Ze heeft mij doorverwezen naar het zkh voor een bloedtest. Gelijk maar even doorgereden hiervoor. Morgen als het goed is de uitslag. Afhankelijk van de hoogte van het HCG en de termijn die daar aan vast hangt worden er verdere stappen ondernomen. Of na een paar dagen opnieuw bloedonderzoek om te kijken of de HCG afneemt of een doorverwijzing naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Kans is iig nihil voor nog een positieve/gezonde zwangerschap….😢
één dag geleden
Reactie op CjvH
Nou geen goed nieuws helaas. Er was geen zwangerschap in de baarmoeder te z ...
Sterkte.
Ik heb vergelijkbare dingen meegemaakt. Twee keer zelfs. Alleen bij mij ging het wel wat sneller ‘weg’. Bij mij bleken de zwangerschappen op onbekende locatie te zitten. Een in de buikholte gevonden uiteindelijk en een hoogstwaarschijnlijk op mijn eierstok.
Mijn hcg liep heeeeeeel langzaam af (lees hcg 100-0 in 8 weken) omdat er zwangerschapsweefsel in mn lijf bleef. Het heeft zich uiteindelijk zelf opgelost maar ik heb er een flinke knauw van gekregen. Zeker de tweede keer. Als je wil praten kun je me een bericht doen. Sterkte 🍀
één dag geleden
Ik vind het wel heel bijzonder hoe verloskundigen en gynaecologen hier mee verschillen trouwens. Want hier had ik ook echt oplopende testen na mijn eerste miskraam en dus ook 8 weken positief getest. De testen wisselden heel erg qua, dus dan weer afloop dan weer oploop. En tegen mij werd alleen constant maar gezegd dat kan er allemaal bij horen. Wel nog extra echo toen gehad op mijn aanvraag, anders niet. Ze hebben het er nooit over gehad om bloed te prikken bij mij. Verbaas mij er gewoon over. Wel heel fijn dat het zo serieus genomen wordt ondanks de rot situatie!
één dag geleden
Ik heb de uitslag van de bloedtest al inzichtelijk via mijn online dossier. Geen idee wat ik er van moet vinden/denken want hier heb ik echt 0,0 verstand van. Er staat: 2724.1 U/L. Naja we moeten maar weer afwachten wat de verloskundige hier morgen van vindt en over te zeggen heeft. Ze zou het morgen bekijken en bespreken en mij dan bellen. Ik snap er in ieder geval helemaal niks meer van.
één dag geleden
Reactie op CjvH
Ik heb de uitslag van de bloedtest al inzichtelijk via mijn online dossier. ...
Eigenlijk kun je op basis van 1 keer bloedprikken niks zeggen. Ik weet dat ze bij mij pas tot actie over zouden gaan bij meer dan 10.000. Als je nog een keer bloed prikt en hij daalt zullen ze misschien wel afwachten. Als hij stijgt zullen ze het nog een keer herhalen en als hij dan weer stijgt bespreken ze opties. Meest waarschijnlijk mtx injectie of een kijkoperatie.
Ter info; dit is bij mij twee keer op deze manier verteld maar ieder zkh heeft zn eigen protocol enzo. Ik ben ook geen arts, helaas wel een ervaringsdeskundige… Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
één dag geleden
Reactie op MK-89
Ik vind het wel heel bijzonder hoe verloskundigen en gynaecologen hier mee ...
Jaa dat is ook heel bijzonder! Want ik heb hier in verschillende topics gelezen dat er inderdaad verloskundigen zijn die hier heeeeel anders mee omgaan en zodra ze niks op de echo zien en je hebt gebloed je als het waren wegsturen zo van ja zo gaat dat en succes ermee (even heel zwart wit). Ben erg blij dat ze het hier in het dorp wel serieus nemen en het verder willen onderzoeken. Jammer en triest dat jij hier een andere ervaring mee hebt 😢.
één dag geleden
Reactie op wesa
Eigenlijk kun je op basis van 1 keer bloedprikken niks zeggen. Ik weet dat ...
Wat fijn jouw heldere uitleg in deze situatie! Vervelend natuurlijk dat je deze info kan geven vanwege eigen ervaring(en). Maar welke zwangerschapstermijn hangt aan deze hoeveelheid HCG? Want als je deze hoeveelheid hebt bij bijv. 2 tot 4 weken ofzo dan is het toch wel logisch dat ze niks in de baarmoeder zien. Of moet ik zo niet denken en spelen er nog andere factoren mee?
Ik merk heel erg dat ik voor mezelf dingen aan het zoeken ben waaruit ik nog hoop kan halen terwijl ik dat eigenlijk niet moet doen. Dus misschien moet ik mij er maar gewoon bij neerleggen dat weer niet gelukt is en hopen dat ik dit snel kan afsluiten. En daarna het weer lekker vaak gezellig hebben met mijn vriend voor een nieuwe ronde.
één dag geleden
Reactie op CjvH
Wat fijn jouw heldere uitleg in deze situatie! Vervelend natuurlijk dat je ...
Ah ik snap je gevoel. Op een gegeven moment had ik ook het gevoel van ‘jemig als het dan mis moet gaan had dat dan niet op een normale manier gekund’
Hcg waardes kunnen echt zo wisselen. Als je op google zoekt zul je zien dan 2700 tussen de 5-6 weken zit maar dan alsnog. Je weet niks nog he. En wie weet is er niks aan de hand en zie je volgende week ineens wel wat. Die hoop mag je hebben 🍀🍀 ik duim er zelfs voor!!
één dag geleden
Reactie op wesa
Ah ik snap je gevoel. Op een gegeven moment had ik ook het gevoel van ‘jemi ...
Nou precies wat je zegt. Als het dan mis moet moet gaan dan a.u.b. op de “normale manier” en dan weer doooooorrrr haha.
En inderdaad ik weet nog helemaal niks, dus het sleutelwoord in deze situatie is wachten wachten wachten…
Lief dat je voor mij duimt!! 🫶🏼