11 Reacties

18 dagen geleden

Ik herken alles wat je zegt… mijn zoontje is 16 maanden, ik heb ook 9 maanden HG gehad en bij mij begon het op 6 weken. Ik ben nu 5+4 en ben echt de hele tijd aan het aftellen. Ik heb zo geen zin in weer zo ziek zijn 😬. Ik ben op aanraden van de verloskundige al even naar de huisarts geweest en heb daarmee een plannetje gemaakt, mocht het weer gebeuren. Ook weten onze ouders het al zodat ze kunnen bijspringen mocht het nodig zijn. Maar het gekke is, ik voel me nu nog zo okay dat ik dan weer onzeker word, of het wel goed zit. Zo van “zwangerschap moet toch ellende zijn” ofzo. Hopelijk horen we allebei bij die 10% die het niet weer krijgt en zo wel dan kunnen we elkaar er misschien doorheen slepen 💪🏻

18 dagen geleden

Allereerst van harte gefeliciteerd! Die angst herken ik wel. Tijdens mijn eerste zwangerschap ging het met 14 weken gelukkig beter. Afgelopen jaar heb ik een vroege miskraam gehad en na een maand was ik heel misselijk waarop mijn man zei toch maar te testen en ja hoor een streepje. Zeker gewenst en gehoopt, vanaf toen is de misselijkheid niet weggeweest en vanaf ongeveer 6 weken enkel op een donkere kamer gelegen met thuisinfuus en vervolgens ook sondevoeding. Helaas bleek ons kindje niet levensvatbaar te zijn en ben ik begin 2e trimester bevallen van een dochter. Vorige week was ik weer misselijk en overgeven en toen getest en ja ik ben terug zwanger. Hoewel enorm gewenst, dankbaar heb ik eerst een paniekaanval gekregen.. Angst voor het ziek zijn, schuldgevoelens tov mijn dochter/man/werk/dit gewenste kindje etc, ongeloof en nog veel meer. Natuurlijk ook blij en dankbaar, maar hoe gek het ook klinkt dat kan ik nu niet uiten. Wij hebben het onze ouders gelijk verteld, meer met het oog op “mocht ik weer ziek worden”. De verloskundige heb ik ook gelijk gebeld en zij gaf ook aan als het weer heviger wordt, ik gelijk mocht bellen. Ook al is het nacht of weekend, ik echt niet moet wachten. Dat was wel super fijn en zij houden even korte lijn met gynaecoloog. Mocht het nodig zijn heeft de gynaecoloog ook gezegd dat we rechtstreeks contact kunnen opnemen en gezien de vorige zwangerschap ik niet naar huisarts hoef. Ik hoop dat je niet weer een heftige HG zwangerschap hebt. Hoewel de gynaecoloog hier zei dat je er wel vanuit kunt gaan dat het er weer zal zijn, hoop ik dat je bij de personen zit waarbij dat niet het geval is. 🍀🤞🏻

18 dagen geleden

Ik ben blij met dit topic! Ik heb gelukkig niet de volledige 9 maanden last gehad van hg, ik denk tot een week of 21/22. Ik had de droge variant. Momenteel 4+3 zwanger en ik ben bij vlagen misselijk. Heel anders dan de hg, dus van mij mag het hierbij blijven. Bij mij begon het destijds met 6 weken ongeveer… dus ik ben heel benieuwd hoe ik me over 1,5 week voel 🙈

16 dagen geleden

Reactie op AVC21

Allereerst van harte gefeliciteerd! Die angst herken ik wel. Tijdens mijn ...
Ik snap wel dat je ook weer bang bent voor wat de zwangerschap gaat bieden. Bij mijn vorige zwangerschap begon de HG op deze dag, dus ik zet me schrap. Tot nu toe wel misselijk en kokhalzen, maar ik heb alles nog binnengehouden. Ik hoop echt dat het zo blijft. Ook omdat ik echt niet weet hoe ik anders op werk een vast contract ga krijgen… heb een jaar in de ziektewet gezeten en kom pas net terug 😬

14 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Ik herken alles wat je zegt… mijn zoontje is 16 maanden, ik heb ook 9 maand ...
Als t goed is ben je bijna 6 weken? Hoe gaat het!!? Goeie tip, ik zal ook even contact op nemen met de huisarts. Ik voel me nu ook echt TE goed eigenlijk, dat maakt mij ook weer onzeker maar de testen lopen nogsteeds netjes op. Als t goed is ben ik vandaag 4 + 3. Het zou toch fantastisch zijn als dat zo is. Inderdaad kunnen we contact houden dat is altijd leuk!

14 dagen geleden

Reactie op A A

Als t goed is ben je bijna 6 weken? Hoe gaat het!!? Goeie tip, ik zal ook e ...
Ik ben vandaag goed doorgekomen met alleen suprimal! Ik moet wel kokhalzen, maar ik ben gewoon naar werk geweest en ik heb het volgehouden 🥳 ik hoop dat het zo blijft (ook voor jou). Maar denk dan wel meteen “gaat het wel goed, ik moet toch meer voelen?” de mindfuck is real 😖 volgende week donderdag m’n eerste echo. En jij?

14 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Ik ben vandaag goed doorgekomen met alleen suprimal! Ik moet wel kokhalzen, ...
Wat goed zeg! Kokhalzen teken ik voor🤣 . Nou dat zou toch echt perfect zijn! Zat je je vorige zwangerschap ook thuis? Jaa dat heb ik dus nu ook maargoed me gevoel zit goed dus vertrouw daar dan maar op! Oh wat lekker! Jij bent al ietsie verder natuurlijk. Ik heb hem pas vrijdag 25 oktober. Dus nog even geduld dan ben ik als t goed is bijna 7 weken. 🙏

9 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Ik ben vandaag goed doorgekomen met alleen suprimal! Ik moet wel kokhalzen, ...
Hoe voel je je nu?!

9 dagen geleden

Reactie op A A

Hoe voel je je nu?!
Minder 😬 maar nog steeds beter dan vorige zwangerschap. Ik hoop gewoon dat vandaag even een mindere dag is en dat het morgen weer beter gaat. Ik neem nog wel suprimal, maar helaas is het kokhalzen nu wel overgegaan op spugen. Even afwachten en anders maar aan de metoclopramide. Ik zit vooral met werk… ik ben nog aan het wachten op mijn contract verlenging, dus wil eigenlijk minstens tot dan doorwerken en het niet op werk hoeven te vertellen 😬😬😬 Hoe voel jij je?

2 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Minder 😬 maar nog steeds beter dan vorige zwangerschap. Ik hoop gewoon dat ...
Hier helaas ook minder sinds 5 dagen bouwt de misselijkheid zich steeds meer op en nu vandaag al de hele dag echt intens misselijk. Nog niet gespuugd maar vermoed dat dit nog wel gaat komen. Ik heb emesafene gekregen en metoclopramide voor de pieken. Mag jij dit wel gewoon doorslikken? Ik moet dit na 5 dagen staken minimaal een week en dan pas weer beginnen .. ja dat snap ik helemaal nog even volhouden dus! Hier word t wel wat zwaarder... werk op een babygroep dus met deze misselijkheid niet ideaal. Hopelijk gaat t nog oke bij jou!

2 dagen geleden

Reactie op A A

Hier helaas ook minder sinds 5 dagen bouwt de misselijkheid zich steeds mee ...
Oef werken op een babygroep kan ik nu echt niet ivm de geuren enzo 😬. Ik heb als tussenstap nog wel emesafene gekregen, dat ging een paar dagen beter. Maar nu al twee dagen weer veel aan het overgeven 🥺. Metoclopramide mag ik inderdaad max vijf dagen achter elkaar. Maar ik word er ook zo moe van en zou zo graag en een leuke mama blijven en gewoon werken 😬 Hopelijk hoef je nog niet te spugen 🍀