26 Reacties

4 dagen geleden

Jaa, wel lastig hoor inderdaad. Normaal heb ik ook altijd wel een paar wijntjes, maar daar ben ik toen ik besloot te stoppen met de pil mee gestopt. Wij hebben deze maand ook veel verjaardagen en mijn zus vroeg mij laatst ook 'waarom drink jij geen wijn?!' Nu zit ik ook aan bepaalde medicijnen en ik zei ik voel me zonder alcohol echt beter op het moment. Eigenlijk zeg ik dat tegen de meeste mensen die er om vragen. Ik vind het helemaal niks, maar tot nu toe gaat het goed.

4 dagen geleden

Dit is m’n derde zwangerschap en ditmaal zwijg ik niet. Bevalt me erg goed. 😂

4 dagen geleden

Jaa ik vind het ook zo lastig.. ik hou wel van een drankje en dat weet iedereen ook wel. Als ik met de auto ben dan neem ik altijd 1 of 2 drankjes dus niks valt meteen op. Nu tennis ik elke week en het is dan gebruikelijk om dan na afloop te borrelen… wat ik heb gedaan is “stiekem” bij de bar een 0.0 in een echt glas laten doen. Als je met ze 2e gaat ergens heen gaat probeer dan je partner je drinken in te laten schenken… kijk of je gin tonic kan drinken en dan zonder de gin 😜 ook had ik een vriendin die liters rivella heeft gedronken in der wijn glas
ik vind het ook lastig, binnenkort een halloweenfeest ik drink niet maar rook wel😅 dus dat gaat ook erg verdacht zijn. Denk dat ik me ziek ga melden

4 dagen geleden

Reactie op mommyb

Dit is m’n derde zwangerschap en ditmaal zwijg ik niet. Bevalt me erg goed. ...
Dit vind ik moeilijk, had na mijn missed abortion nog veel felicitaties en vond dit heel pijnlijk. Dit wil ik echt vermijden. Ik wil het nieuws pas delen wanneer ik zeker ben dat er een hartslag is en alles goed gaat.

4 dagen geleden

Reactie op VindingrijkeOchtend288604

ik vind het ook lastig, binnenkort een halloweenfeest ik drink niet maar ro ...
Ohja, dat is nog lastiger want daar kan je niet mee faken! Wij hebben ook al enkele voorstellen afgeslagen om zulke situaties te vermijden. Helaas toch voldoende in de agenda om me toch druk om te maken 🥴😅

4 dagen geleden

Reactie op MamaMilou

Jaa ik vind het ook zo lastig.. ik hou wel van een drankje en dat weet iede ...
Goeie tips! Dat van de gin tonic ga ik uitproberen. Of een pilsje uit ‘t flesje en vervolgens in toilet leeggieten en aan kraantje vullen met water 😅. 0,0 drankjes zijn voor vanavond geen oplossing helaas!

Reactie op Miamam

Ohja, dat is nog lastiger want daar kan je niet mee faken! Wij hebben ook a ...
snap het helemaal hoor😭 wilde mn moeder het volgende week pas vertellen maar ga toch morgen naar haar toe! volgende week is mn bday en gelukkig had ik maar een paar mensen uitgenodigd die ik het dan maar meteen vertel 😅 want mn uitnodiging was letterlijk 'we gaan alleen roken en eten' haha

4 dagen geleden

Ik zwijg gewoon niet 😂 Iedereen die dichtbij ons staat, weet het gewoon. Die wisten zelfs al: we gaan het dan-en-dan proberen 🤣 Als het misgaat, wil ik daar ook graag over praten ☺️

4 dagen geleden

Maar als zwijg-tip: je kan toch gewoon een glas wijn bestellen, een sipje nemen en dan langzaam de rest doen verdwijnen? Als je alcohol besteld, ben je meteen al niet meer verdacht 😉 Komt vast goed! ❤️

4 dagen geleden

Reactie op Floortje vB

Ik zwijg gewoon niet 😂 Iedereen die dichtbij ons staat, weet het gewoon. D ...
Ja, begrijp ik heel goed ☺️. Bij mij is zwijgen een bewuste keuze. Ik kies liefst met wie ik erover praat als het mis gaat, en niet met iedereen die ik tegen kom en me feliciteert. Weet uit ervaring dat mensen niet heel goed zijn in geheimen bewaren 😅

4 dagen geleden

Reactie op Floortje vB

Maar als zwijg-tip: je kan toch gewoon een glas wijn bestellen, een sipje n ...
Jaa! Zo ga ik het zeker ook proberen aanpakken vanavond. Maar toch een uitdaging om de rest langzaam te doen verdwijnen 😅

4 dagen geleden

Reactie op Miamam

Jaa! Zo ga ik het zeker ook proberen aanpakken vanavond. Maar toch een uitd ...
Je kunt dan altijd zeggen dat dat 1e wijntje niet lekker is gevallen waardoor je nu toch even overstapt op fris 😆. Of dat je toch niet zon lekkere bodem hebt

4 dagen geleden

Reactie op Floortje vB

Maar als zwijg-tip: je kan toch gewoon een glas wijn bestellen, een sipje n ...
Dit zou ik nooit doen. Ik zou zeggen dat ik een blaasontsteking heb en antibiotica moet nemen. Goed excuus om geen alcohol te mogen drinken!

4 dagen geleden

Misschien niet te moeilijk denken en profiteren van veel mensen, gewoon een wijntje bestellen / inschenken en daar mee rond lopen, op een gegeven moment laat je die gewoon ergens slingeren en ben je er vanaf!

4 dagen geleden

Ik ben te erg een open boek dus heb het al best een aantal mensen verteld. Beter drink en rook ik niet dus dat maakt het makkelijk. Als smoesjes vind ik de laatste van IJw wel slim. Gewoon een drankje aannemen en later wegleggen 😂 doe ik ook met koffie op werk haha

4 dagen geleden

Wist je dat groene ijsthee erg op witte wijn lijkt? 🙃 Ik heb juli ook een missed abortion gehad. En heb besloten het niet aan de grote klok nu te houden maar mijn beste vriendinnen weten het wel. Ook een bewuste keus dat ik juist steun heb mocht het weer mis gaan. En ook fijn om met bekende er over te kunnen praten. Eventueel kan je bij een bar ook vragen als je ze apart neemt of ze iets 0.0 in kunnen schenken voor je. (Moet je wel zelf de bon hebben achteraf) of anders eigen fles drinken mee 🙃 Of je zegt dat je antibiotica hebt en echt niet kan drinken

4 dagen geleden

Wij weten het een weekje nu, maar het gaat me goed af ☺️ De vorige 2 keren best snel verteld, nu willen we proberen het tot de kerst voor ons te houden. Alleen mijn moeder weet het, daar kan ik het echt niet voor verzwijgen 🥰

4 dagen geleden

Reactie op MamaAppelsap

Dit zou ik nooit doen. Ik zou zeggen dat ik een blaasontsteking heb en anti ...
Je mag tegenwoordig gewoon alcohol drinken bij een antibiotica voor een blaasontsteking. Die werkt dus helaas niet meer

3 dagen geleden

Avondje fake drinken is goed verlopen 😂. Fake nippen van glaasje cava, vervolgens 1/2e in toilet leeggieten, nog wat fake nippen, opvallend vragen om een refill, nog eens leeggieten, opvallend melden dat ik me nog eens ga bijschenken 😂. Om dan te concluderen dat ik me toch maar wat kalm hou, want morgen vroeg is de kleine er om 6u al 😂.