32 Reacties
5 maanden geleden
Mijn baby is 4 weken en drinkt 7 flesjes van 100 ml, deze gaan bijna allemaal leeg. Probeer zoveel mogelijk op verzoek te voeden. In de nacht is het vaak rond half 3 en dan rond half 7 / 7 uur is ze weer wakker. Al heeft ze ook al wel nachten gehad dat ze er 5 uren tussen liet en dat heeft mijn voorkeur 😂😂
Momenteel wat in dubio omdat 700 ml beetje de Max is van hoeveel ze ‘mag’ drinken, en ze soms wat grote gaten tussen de voedingen laat zitten en dan op 6 flesjes komt en 6 x 100 vind ik net wat weinig aangezien ze toch wel dagelijks tegen de 700 aan zit. Dus soms twijfel om een grotere hoeveelheid aan te bieden en te zien wat ze ervan opdrinkt
5 maanden geleden
7 weekjes (meisje 4.7 kilo) drinkt 7 keer 120 ml (altijd helemaal op) komt snachts 1 keer ergens tussen half 3 en half 4.
5 maanden geleden
Zoon, 4wkn 4,6kg 7 van 100, nu langzaamaan een flesje van 120cc als hij er langere tijd tussen laat. Hierdoor kwam hij vandaag op 6 flessen uit (eindstand altijd rond de 700/730cc)
5 maanden geleden
Ons meisje 9 weken en een dag en drinkt 5/6 flesjes 150cc helemaal leeg!
5 maanden geleden
Onze dochter is morgen 8 weken en krijgt 5 voedingen van 130cc. Laatste week sliep ze elke dag van 23-6:30 en kreeg ze geen nachtvoeding maar mocht ze om nachtvoeding vragen geven we haar 110cc. Alles gaat op met gemak maar heb niet het idee dat ze op meer zit te wachten
4 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 8 weken +3
Hij krijgt 120 + 4 = 135 en dan afgegoten tot 120 dit dan 6/7 keer per dag.
Hij slaat snachts nu een voeding over dus ik wil eigelijk iets ophogen maar hoe doe je dit nu het best. Van elke 3-3,5 uur naar elke 4 uur bijvoorbeeld en dan iets meer zodat hij niet tekort komt door de gemiste voeding
4 maanden geleden
Wij deden eerst 8x100 ml en sinds 2 dagen opgehoogd naar 120 ml. Nu komt hij elke 4 uur ipv elke 3 uur, maar wordt die wel snachts ineens 1,5-2 uur eerder wakker voor zijn eerste voeding. Zou het kunnen dat hij dan overdag toch te weinig heeft gehad waardoor hij wil inhalen?
4 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 8 weken +3
Hij krijgt 120 + 4 = 135 en dan afgegoten to ...
Ik maak altijd 2 flesjes.. eentje van 120+4 schepjes en dan een met 90+3 schepjes en dan doe ik die van 120 beetje bij die andere zodat allebei de flesjes ongeveer 120ml zijn dan gooi je ook niks weg en kan in de koelkast bewaard worden en daarna gewoon opwarmen.
4 maanden geleden
Reactie op VAMJ
Ik maak altijd 2 flesjes.. eentje van 120+4 schepjes en dan een met 90+3 sc ...
Het is toch maar 1 uur houdbaar als de fles is gemaakt?
4 maanden geleden
Ons meisje is nu 7 weken. Met 5 weken was ze al 4700gr.
Vorige week opgehoogd naar 6 voedingen van 120+4. Hierbij een droom voeding. Dit werkte voor ons niet, hierdoor kwam ze namelijk 's nachts al soms na 3/4 uur terwijl ze daarvoor 5/6 uur er tussen liet. Ook merkte we dat ze soms nog meer behoefte had na een flesje.
Sinds deze week dan ook opgehoogd naar 5 voedingen van 150+5. Hier gaat ze veel beter op. Zitten zelfs nachten tussen van half 8 voeden en dan pas weer de volgende ochtend om 6 uur!