20 Reacties
2 dagen geleden
Onze baby is van 11 juni en gaat sinds september naar het kdv. Eerst 1 dag, later 3 dagen. Hij is nu voor het eerst ziek, eerder wel al eens verkouden geweest natuurlijk.
2 dagen geleden
Hier een dochter van 7 maanden, die vanaf 4,5 maanden naar gastouder gaat. Vanaf dat ze gaat is ze wel vaak verkouden maar nog niet ziek geweest gelukkig
2 dagen geleden
Mijn zoontje is van 2 juni, hij gaat alleen op woensdag naar de opvang, maar is wel geregeld verkouden ik denk vooral omdat hij het aan mij doorgeeft, ik aan mijn vriend en vriend weer aan baby, ook gaan wij geregeld zwemmen maar de kleedkamers zijn daar extreem koud dus geen idee of t puur door opvang komt
Op onze groep komen er maximaal 8 of 9 babies geloof ik tot 1,5 jaar maar vaak als ze echt veel gaan lopen en kruipen gaan ze naar de andere groep dus er is niet veel contact tussen de babies
2 dagen geleden
Onze baby is van 3 juni en gaat vanaf oktober naar de opvang. Hij heeft ook 2 grote zussen die naar school gaan. Hij is wel eens verkouden maar nog nooit echt heel ziek geweest met koorts. Maar heb hier gemerkt dat het zo per kind verschilt! Oudste ik zelfde als onze baby nu en nu nog weinig ziek en als ze ziek is nooit heel erg. 1x per jaar goed ziek. Onze middelste al vanaf baby heel vaak ziek, snel en vaak koorts. Pikt echt alles mee 🤷🏼♀️
2 dagen geleden
Ik denk wel dat het ziek zijn en de opvang hand in hand gaan. Het zal er vooral voor zorgen dat je kleintje alles snel achter elkaar krijgt, omdat het sneller overal mee in aanraking komt. Vroeg of laat komt je kind in aanraking met ziektes. Je ontkomt er denk ik niet aan.
Ons ventje is nog nooit ziek geweest en gaat nog niet naar de opvang. Straks wel als het ouderschapsverlof op is (helaas). En dan ga ik er wel van uit dat hij alle ziektes af gaat haha. Maarja dat is of nu of later denk ik dan. En vind het zelf een fijn idee dat hij dan al wel iets ouder is.
Daarnaast geef ik ook borstvoeding, geen idee of dat verschil maakt natuurlijk.
2 dagen geleden
Onze dochter inmiddels 7 maanden gaat ook sinds oktober naar 1 dag naar het kdv en sindsdien ook regelmatig verkouden. (Wij daar in tegen juist weer niet) Maar geen koorts of overgeven oid.
2 dagen geleden
Mijn zoontje gaat vanaf halverwege sept naar de opvang en kwam na de eerste dag thuis met flinke buikgriep. Dat heerste de week ervoor daar dus dat pikte hij nog mooi mee (en papa daarna ook hahahaha) daarna is hij continu verkouden en elke keer als het voorbij is komt het 10x zo heftig terug🤧 nu is hij al 2 weken super hees en veel hoesten en huilen omdat het pijn doet echt sneu. Je hoort hem echt ratelen. Gelukkig wel verder vrolijk en geen verhoging ofzo. Gewoon flink verkouden
gisteren
Mijn dochter gaat sinds januari 2 dagen per week naar de opvang. Na week 1 een paar dagen niet lekker en afgelopen week echt flink ziek met hoge koorts. Mijn zoontje zit op school en ik werk ook op een school dus we nemen van alles mee… echt even pittig dit! Kom maar door met het voorjaar!
gisteren
Niet helemaal hetzelfde verhaal, maar toen m’n oudste startte bij de peuterspeelzaal was ze om de week ziek. Serieus. En ik ook.. De leidsters kwamen zelfs melden dat ze zich zorgen maakte omdat ze zo vaak ziek was.
Ik heb toen de huisarts gebeld en die gaf aan dat het echt helemaal normaal is. Het duurt ongeveer 2 jaar voordat het immuunsysteem een beetje is opgebouwd.
Uiteindelijk 1 herfst/winter seizoen met veel “ziek” doorstaan en daarna ging het vele malen beter! Nu is ze bijna nooit meer ziek.
gisteren
Oudste was hier werkelijk elk weekend hartstikke ziek - en wij ook. Alle vormen van griep, verkoudheid en virus kwamen langs.
Middelste is zelden ziek.
Jongste is vatbaar voor hoestjes en koorts maar is dan verder niet ziekig of zielig.
Ze gaan alledrie naar dezelfde opvang, evenveel dagen, even grote groepen. Enige echt grote verschil is dat de oudste begin herfst is geboren en de andere twee midden zomer. Verder heb ik vooral het idee dat het 1. aanleg/pech is en 2. de jongste twee meer antistoffen van mij hebben meegekregen omdat ik ook in de zwangerschap eindeloos veel ziek was 😅
Het goede nieuws: het gaat over!
gisteren
Mijn zoon is bijna 8 maanden en is 2 x verkouden geweest, nog nooit koorts gehad. Hij gaat alleen naar opa's en oma's, maar daar zijn wel schoolgaande neefjes en nichtjes die regelmatig in zijn gezicht hoesten, kusjes geven etc. Ben benieuwd hoe het gaat als hij wel naar de opvang gaat en ben ook wel nieuwsgierig over de rol van de antistoffen in borstvoeding
15 uur geleden
Ik dacht vanmorgen net: zal ik eens een topic openen over hoevaak ziek zijn. Mijn dochter is van 27 juni en is eigenlijk sinds september al non-stop verkouden. 3x raden per wanneer ze 2x per dag naar de opvang gaat 😄😅
Daarnaast is ze 1x echt goed ziek geweest met hoge koorts. Dat was mid december en eigenlijk hoest ze nog steeds.
Ze krijgt nu weer tandjes door, ik merk dat haar immuunsysteem dan sowieso wat verminderd is en dan wordt de snot en het gerochel ook weer erger.
Mijn dochter krijgt ook nog veelal borstvoeding.
Dus helaas, een herkenbaar verhaal! Volgens mij ligt het echt aan het kind! Ik heb mij laten vertellen dat het 1 a 2 horror winterseizoenen zullen zijn en dat ze daarna een super goed getraind immuunsysteem hebben. Dus daar leef ik naartoe 😁 komt vast goed 🥰
8 uur geleden
Onderschat niet hoe intensief het is voor je kleine om te wisselen van opvang. En waarschijnlijk gaat het 0 zin hebben. Als je kleintje gevoelig is, is het gevoelig.
Mijn kleine gaat nu 3 maanden 2x per week naar de opvang. En is 1 keer verkouden geweest en waarschijnlijk kwam dat van de grote zus af.
8 uur geleden
Reactie op annemeg
Dank, allemaal! Als ik het zo lees is ons kindje inderdaad veel ziek en er ...
Heb jij of je kleintje antibiotica gehad tijdens de bevalling of erna?
Geboren met keizersnee?
Vaccinaties?
Aangevuld met kv?
Voor 4 maanden gestart met hapjes?
Gebruik je “normale” wasmiddel (met geur) of baby wasmiddel?
Heb je veel geurstokjes in huis of maak je veel schoon met geurend schoonmaakmiddel?
Geef je zuivel of suiker producten?
Draag je zelf veel parfum en draag je het dus over op je baby?
Doe je je baby dagelijks in bad of juist vrij weinig?
Dit zijn allemaal zaken die invloed hebben op weerstand!