18 Reacties

vorige maand

Ons kindje gaat nog niet naar de opvang, maar de oudste zijn daar allemaal geweest. Ik wou ook dat ze max 4 uur tussen de voedingen had. Daarnaast wordt geadviseerd je baby overdag niet langer dan 3 uur te laten slapen. Anders gaan ze dag en nacht ritme omdraaien. Onze slaapcoach adviseerde zelfs max 2,5 uur en max 4 uur tussen de voedingen overdag, want ze moeten ergens die energie binnen krijgen en dat wordt dan snachts. Ik zou zeker asngeven, wat jij fijn vind en daar moet een opvang zich zoveel mogelijk aan houden.

vorige maand

Hoe lang slaapt ze dan wel niet? Ik vind zo lang er tussen eigenlijk ook niet helemaal oké. Vooral omdat baby’s er op zijn gemaakt vaak kleine beetjes te drinken. Ik ben er ook geen voorstander van om slapende baby’s wakker te maken. Het belangrijkste is denk ik: hoe groeit ze? Stijgt dat goed? Of komt ze net aan op het lijntje?

vorige maand

Reactie op Mymama

Ons kindje gaat nog niet naar de opvang, maar de oudste zijn daar allemaal ...
3uur aan een bedoel ik dan;)

vorige maand

Opstandige opvang zeg😅 bij ons doen ze gewoon wat wij vragen ( binnen de mogelijkheden uiteraard)

vorige maand

Op de opvang max 3 uurtjes slapen en dan maken ze hem wakker, gebeurt niet vaak Hij krijgt daar ook een fruithapje en de voeding krijgt hij tussen de 4/5 uur Hij heeft ook wel is na 3,5 gekregen omdat ze gewoon echt merkte dat die honger had. Een kindje is natuurlijk geen machine en kan soms eerder of later komen Maar over dat ze haar niet wakker willen maken is wel heel gek!

vorige maand

Onze dochter is nu 4,5 maand oud. Gezien zij van 19;00 tot 07:00/08;00 slaapt en in die tijd wel echt haar voeding binnen moet krijgen, wil ik echt Max 3 uur er tussen. Als ze straks beter fruit en groente hapjes eet kan er flesje af, dan 4 x 210+7 aanbieden ipv 5 x 180+6. Dan mag er meer tijd tussen zitten. Momenteel drinkt ze ‘slecht’ dus durf nog niet over te stappen naar fles minder. Opvang volgt compleet ons verzoek icm haar ritme. Als wij aangeven 10:30 flesjes en ze slaapt dan nog, geven ze wat later, maar als het dan qua slaap echt veel later wordt, wakker maken. Laatst gaf ik aan dat ze laat wakker was en dat ik liever had dat als ze het vol hield, de fles na 2,5 uur te geven en dan lekker te slapen. Was allemaal geen probleem. 6 uur tussen voeding wordt ook afgeraden als ze snachts doorslapen. Zou hier niet mee akkoord gaan

vorige maand

Ons zoontje sliep laatst meer dan 3 uur. Toen ben ik gebeld door de opvang en hebben we overlegd over wel of niet wakker maken. Ik vind het persoonlijk heel raar dat het niet gewoon netjes overlegd wordt. Ik zou nu achterdochtig worden dat ze misschien de slaaptijden dan aanpassen in de monitoring zodat het net uitkomt wat zij willen. Maar misschien ben ik dan te negatief haha.

4 weken geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is ook het beleid dat we kindjes niet wakker maken. Daarbij zijn wel altijd uitzonderingen in het belang van het kind. Toevallig heb ik vanochtend nog een baby'tje uit bed gehaald omdat het al lekker had kunnen slapen en het echt tijd was voor de fles. Dat je een keer een halfuurtje rekt zodat de baby uit zichzelf wakker wordt, daar zou ik kunnen inkomen, maar 6 uur tussen twee voedingen is echt te lang. Je bent echt helemaal niet te strikt, 4 uur tussen voedingen is hartstikke mooi en lijkt me goed te doen voor de opvang. In overleg kunnen ze een keer een uitzondering maken maar je mag best aangeven dat jij 4 uur echt de max vindt. Ik zou in gesprek eens benoemen dat het niet in het belang van je dochter is om er zo lang tussen te laten, dat je begrijpt dat ze baby's niet wakker willen maken omdat ze hun slaap nodig hebben maar dat genoeg voeding ook essentieel is.

3 weken geleden

Het gaat helaas nog steeds niet goed op de opvang. Vanmorgen heb ik haar om 7:30 gevoed en rond 8:30 gebracht. Ze heeft tot 12:00 geslapen en pas om 14:00 weer gedronken. Het is een heel alert meisje die alleen in rust kan drinken en ander afgeleid is. Borstvoeding kan ik nu ook niet in een drukke ruimte geven want dan drinkt ze niet. Vanmiddag hebben ze haar weer lang laten slapen waardoor ze nu nog steeds wakker is en waarschijnlijk over een uur pas moe is voor de nacht. Sinds dat de opvang het helemaal anders doet met tijden is ons hele ritme weg en komt ze weer in de nacht. Ik weet niet hoe ik dit verder moet aanpakken of gewoon moet accepteren...

3 weken geleden

Reactie op Xxxnadiaaa

Het gaat helaas nog steeds niet goed op de opvang. Vanmorgen heb ik haar om ...
Wat vervelend voor jullie en ik vind het eigenlijk zelfs wat nalatig klinken. Waarom hebben ze haar niet meteen om 12 uur gevoed? Dat is al later dan je thuis doet, maar was nog binnen de afgesproken tijd. Heb je dit gevraagd? Als ik jou was zou ik het niet accepteren nee. Ik werk dus zelf in de kinderopvang en bij ons gaan ze heel goed en serieus om met wensen van ouders mbt ritme van baby'tjes. Voor die kleintjes is ritme en regelmaat ook belangrijk. Ik snap dat een ritme vany

3 weken geleden

Reactie op Zohey

Wat vervelend voor jullie en ik vind het eigenlijk zelfs wat nalatig klinke ...
Ho per ongeluk verzonden. Ik snap dat een ritme van thuis niet altijd haalbaar is op de opvang, maar het klinkt nu alsof ze maar wat doen... Heel apart ook. Je gaat een gesprek aan, spreekt wat af, vervolgens doen ze alsnog niet wat is afgesproken. Mocht je er met hun niet uitkomen, is er een sfeer opvang in de buurt waar je vast kan peilen of er plek is?

3 weken geleden

Reactie op Zohey

Ho per ongeluk verzonden. Ik snap dat een ritme van thuis niet altijd haa ...
Nou gaat lekker, ik bedoel andere opvang ipv sfeer opvang 😂

3 weken geleden

Het is alsof ik het zelf heb geschreven. Ik was tot voor kort heel blij met de opvang, mijn kleine is nu precies 6 maanden en gecorrigeerd net geen 5 maanden. Hij drinkt thuis goed zijn flessen en op de opvang matig. Ze bieden hem daar meestal rond een uur of 11 en om 3 uur zijn fles aan. Je denkt dan maar dat is toch prima, niet als hij om 6 uur zijn eerste fles op heeft en hij 7 uur s’avonds weer gaat slapen. Er is dan maar tijd voor 4 flessen en op de opvang drinkt hij halve flessen. Ze dachten dat hij nog een nachtvoeding kreeg, maar hij is echt op om 7 uur en wordt niet meer wakker, ik heb dit ook in het schema aangegeven dat in zijn portaal staat. Ik heb een stevige discussie gehad en gezegd hoe moet hij dan aan zijn vocht komen ? Er is nu afgesproken dat hij s’ochtends een fruithapje krijgt en om 4 uur zijn groente hapje. Ik heb geprobeerd dit thuis te doen, maar hij heeft echt behoefte aan nog een 5 fles melk. En ze hebben vandaag voor het eerst geprobeerd groente te geven, maar ik kwam binnen en hij was aan het huilen. Dus ik heb zo mijn bedenkingen. De reden dat er niet nog een fles kon was omdat ze een te grote groep hebben en daar geen tijd voor hebben. Ik ben nu maar ook begonnen met de eerste fles 240 cc aan te bieden en de 4de fles thuis 240 cc.

3 weken geleden

Reactie op nora3193

Het is alsof ik het zelf heb geschreven. Ik was tot voor kort heel blij met ...
Hoe vaak gaat hij naar de opvang en wat is jullie ritme thuis? Mijn dochter gaat twee dagen, drinkt daar ook wat minder dan thuis maar ze houden wel de afgesproken tijden aan. Thuis komt ze soms al om de 2/2.5 uur terwijl ze het op de opvang makkelijk 3/3.5 uur volhoudt. Bij ons geven ze geen flessen voor 9 uur en niet na 17 uur omdat ze dan maar met zijn tweeën staan op de groep, dat snap ik wel heel goed, dat is met zo veel kindjes niet te doen.

3 weken geleden

Op verzoek van ons zoontje. Ongeveer tussen de 2,5 en 4 uur.

3 weken geleden

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik zou haar ook om de 3/4 uur geven.

2 dagen geleden

Reactie op Zohey

Hoe vaak gaat hij naar de opvang en wat is jullie ritme thuis? Mijn docht ...
Hij gaat drie keer in de week naar de opvang bij mijn werk. Ik heb mij er een beetje bij neergelegd, want hij begint nu ook al meer vast voedsel te eten. 6.00-6.30 fles 210+7 10.00 fles 180+6 Dutje: 1 uur 11.30 fruithapje + slokken water Dutje: 1 uur 14.00-15.00 fles 180+6 17.00-17.30 groentehap + slokken water 19.00-19.30 fles 210+7 19.30-20.00 naar bed Tussendoor hazenslaapjes en spelen. Op de opvang krijgt hij wel veel aandacht en gaan ze nu wat meer mee in wat hij wilt. Hij houdt van aandacht dus ze zorgen dat er altijd iemand (of kind) in het zicht is. Hij is heel nieuwsgierig en wilt alles zien, dus zetten ze hem ook vaak in een verhoogde stoel zodat hij over al kindjes en volwassenen heen kan kijken.

7 uur geleden

Wat balen dat jullie niet op dezelfde lijn liggen. Kan me indenken dat je haar nu niet helemaal met een gerust hart weg brengt.. Hier volgen ze mijn zoontje en mij. Hij heeft echter wel een ander ritme bij de opvang. Hij is daar langer wakker, maar slaapt ook langer aan 1 stuk. Ik heb me neergelegd bij het feit dat hij 2 ritmes heeft. De omgeving vraagt ook iets heel anders van hem. Wel heb ik nadat hij steeds halve flessen dronk bij de opvang (en verkouden was) een grotere speen gepakt. Sindsdien gaat zijn fles daar goed op. Hoe zit het met de indeling van haar dag op het kdv? En haal wakkertijd? Want hoe komt het eigenlijk dat ze zo in de knoop komen met haar voeding?