12 Reacties

7 maanden geleden

Ik dacht dat ik klaar ben nu dat jou bericht lees zie ik dat ik paar dingetjes mis 😅 Ik heb alleen de box in elkaar gezet De co slipper en de kinderwagen nog niet moet wel de maxicosi uit de dus halen oh ja en de kleertjes wassen en ik ben nu 38 weken 😥 Denk dat ik morgen mee aandeslag ga

7 maanden geleden

Reactie op DoordachteEland862078

Ik dacht dat ik klaar ben nu dat jou bericht lees zie ik dat ik paar dinget ...
Hahaha het lijkt alsof die uitzetlijst elke keer alleen maar langer wordt!

7 maanden geleden

Haha ik had dit ook laatst wat confusing allemaal he! Ik heb 4 hoeslakens voor de co sleeper en die kan ik ook voor in de kinderwagen gebruiken. 1 wiegdeken voor in de kinderwagen omdat ik ga inbakeren is een wiegdeken voor in de co sleeper nog onnodig. Heb wel twee lakentjes maar weet niet of ik die ga gebruiken vanwege het inbakeren en heb 2 moltons van de Wibra. Het is best warm buiten dus zou geen voetenzakje halen als het fris is zet je gewoon een wiegdekentje! Vergeet niet om matrasbeschermers (ik heb van die dingen voor honden als ze zindelijk moeten worden) te halen voor in de co sleeper.

7 maanden geleden

Haha ik had dit ook laatst wat confusing allemaal he! Ik heb 4 hoeslakens v ...
Is een molton niet een matrasbeschermer?

7 maanden geleden

Reactie op Maryam 19

Is een molton niet een matrasbeschermer?
Ja maar had bij ons een keer drinken laten vallen en toen was het matras alsnog nat!

7 maanden geleden

Reactie op Maryam 19

Hahaha het lijkt alsof die uitzetlijst elke keer alleen maar langer wordt!
Jaaa echt dat idee heb ik ook😅

7 maanden geleden

Ja maar had bij ons een keer drinken laten vallen en toen was het matras al ...
Oooh ja dat is dan vast een normale molton. Ik zie dat je ook waterdichte hebt maar er wordt gezegd dat die niet veilig zijn ivm verstikkingsgevaar. Is zo’n matrasbeschermer dan ook niet waterbestendig en dus gevaarlijk?

7 maanden geleden

Reactie op Maryam 19

Oooh ja dat is dan vast een normale molton. Ik zie dat je ook waterdichte h ...
Matrasbeschermers raden ze af. De meesten zijn niet ademend genoeg. Je kunt beter een matras kopen met wasbare tijk

7 maanden geleden

Reactie op Maryam 19

Oooh ja dat is dan vast een normale molton. Ik zie dat je ook waterdichte h ...
Durf ik niet te zeggen.. ik had het zelf aan mijn kraamverzorger en verloskundige gevraagd die zeiden dat een matrasbeschermer en hoeslaken prima was. Had toen al de molton in huis gehaald..

7 maanden geleden

Heb het opnieuw gevraagd dames jullie hebben helemaal gelijk!! Matrasbeschermer is helemaal niet goed ivm verstikkingsgevaar. Raar dat ze toentertijd beide zeiden dat het wel kon pfff

7 maanden geleden

Ik ben altijd van het kopen wanneer je het mist. Je hebt het tegenwoordig binnen een dag in huis dus dat is ook geen probleem.

7 maanden geleden

Hoeslaken 2 stuks, als de ene in de was zit heb je nog een andere. Je kan het bedje of wiegje ook opmaken met een hydrofiele doek in puntvorm in het bedje, mocht de baby wat spugen hoef je alleen de doek te vervangen (zie ook tips op internet). Wij hebben een soort hydrofieldekentje met daarover een wollen deken. De hydrofiele deken is zo droog dus als je er daar maar 1 of 2 van hebt is dat ook genoeg. Een wollen deken dek je minder ver toe dan het lakentje eronder, dus daarvan gewoon 1 (die zijn ook best prijzig). Hydrofieldoeken zijn wel handig om in alle maten te hebben en meerdere per maat, net zoals monddoekjes. Verder hoef je ook niet alles van de uitzetlijst te volgen, als je een zomerbaby hebt hoef je vaak maar 1 kruik te gebruiken ipv 2. Zo heb je tegenwoordig bij een gezonde baby ook geen sterilisator meer nodig. Uitkoken doe je voor het eerste gebruik, daarna hoeft dat niet perse meer (was ook het advies van mijn kraamzorgorganisatie). Hopelijk heb je hier wat aan.