27 Reacties

5 dagen geleden

Heerlijk! Kwaaltjes zijn geen graadmeter, het zegt totaal niks over of het wel of niet goed gaat, het kan ook ineens weer komen dus geniet ervan😘

5 dagen geleden

Hoi! Ik heb precies hetzelfde ben nu 4+6 en nog nooit 1 kwaaltje gehad. In week 3 2x een steek en dat was het. Geen misselijkheid/duizelig/bloeden of last van te veel geuren. Ik ben er ook wel onzeker door maar internet zegt dat het oké is. Over 2 weken heb ik de 1e echo en dan ga ik het wel even navragen.

5 dagen geleden

Ik! Ik mocht vorige week op vroege echo komen omdat mijn symptomen waren verdwenen met 5+4, met 6+0 gewoon een sterk kloppend hartje gezien en inmiddels met 6+5 ook alweer! Hoeft niets te zeggen dus. Ik snap je onzekerheid maar hopelijk krijg je wat meer hoop door mijn ervaring 🙏🏼

5 dagen geleden

Hier ook! Alleen extreem vermoeid maar geen bloeding, misselijkheid gelukkig🙏🏻

5 dagen geleden

Ik snap dat je graag kwaaltjes wilt als bevestiging, maar als je ze hebt hoop je dat ze weer weg gaan. Leuke vicieuze cirkel.. Misselijkheid is eigenlijk niet zo'n goed teken, want dat betekend dat er ergens tekorten zijn. Feitelijk mag je trots zijn dat je lichaam er zo goed mee om gaat. Ik heb lichte klachten, maar zelfs ik ga kapot van de zenuwen tot ik een goeie eerste echo heb gezien 😊

5 dagen geleden

Reactie op Poppetje123

Ik snap dat je graag kwaaltjes wilt als bevestiging, maar als je ze hebt ho ...
Tekorten als je misselijk bent??? Dat is een nieuwe voor mij hoe zit dat? (Puur interesse hoor) Bij mijn 1e was ik van begin tot eind zelfs tijdens de bevalling aan het spugen maar al mijn waardes waren prima ik had geen tekorten, bij mijn 2e alleen de 1e 3 maand misselijk maar ook geen tekorten Mij is gezegd dat het er simpelweg bij kan horen als reactie op het hcg, dus ben oprecht benieuwd hoe het samen houdt met tekorten

5 dagen geleden

Bij mij begonnen klachten pas op 6 weken bij vorige zwangerschappen. Maar hopelijk blijf je gespaard, geloof me, je wil ze niet 😂. Ik ook nog geen klachten voorlopig (4+5) en hoop dat dat zo blijft!
Hier hetzelfde. Ik ben vandaag ook 6+1. Ik was misselijk, pijnlijke borsten en heel erg moe. Tot ik afgelopen weekend buikgriep kreeg en sinds ik daarvan ben opgeknapt voel ik me veel te goed. Dit is mijn vierde zwangerschap en bij de andere drie had ik niet extreem last, maar was ik wel continu wat misselijk en vond ik alles anders ruiken. Nu met een nieuwe partner ons eerste kindje samen. Zou het daardoor komen? Spannend hoor! Wanneer heb jij je echo? Ik de 29ste.

4 dagen geleden

Een vriendin van mij heeft ook de gehele zwangerschap geen klachten gehad. Het hoeft dus niks te betekenen. Mijn eigen moeder had ook nauwelijks klachten, hoop dat ik dat dan ook heb. 😅

4 dagen geleden

Reactie op SprankelendeEdelsteen694129

Hier hetzelfde. Ik ben vandaag ook 6+1. Ik was misselijk, pijnlijke borsten ...
Ik heb 5 november de echo gepland. Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een stuk meer kwaaltjes op hetzelfde termijn als nu

4 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap 0 kwaaltjes gehad, geniet ervan! Maakt het zwanger zijn zo leuk! Althans, ik heb toen alleen maar genoten. Nu nog weer afwachten hoe ik deze zwangerschap doorkom 😇

4 dagen geleden

Heb precies hetzelfde! Bij mijn zoontje was ik al misselijk en duurde heel lang. Nu 6+4 en heb alleen honger en vermoeidheid maar weet niet of dat per se door de zwangerschap komt😂

4 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Tekorten als je misselijk bent??? Dat is een nieuwe voor mij hoe zit dat? ( ...
https://www.rtl.nl/nieuws/nieuws/artikel/5424315/wetenschappers-ontdekken-verklaring-voor-misselijkheid-zwangere

4 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeZee468182

https://www.rtl.nl/nieuws/nieuws/artikel/5424315/wetenschappers-ontdekken-v ...
Okeee daar was ik niet bekend mee, weer wat geleerd

4 dagen geleden

In het RTL-artikel staat niks over tekorten, toch? Gaat over een hormoon waar sommige vrouwen van nature al meer van hebben en anderen minder

4 dagen geleden

Als je de redenatie uit het artikel volgt kan het zijn dat jij, TS, van nature al veel GDF15 aanmaakt, waardoor je nu geen last van hebt van kwaaltjes. Alleen maar heel fijn toch!

3 dagen geleden

Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook, ze komen wel op een gegeven moment. 🤣 Maar bij mij heeft het toen ook lang geduurd! Geniet er vooral van, ik heb ze nu dubbel zo hard en het is echt niet fijn!

3 dagen geleden

Reactie op Veronne_9

In het RTL-artikel staat niks over tekorten, toch? Gaat over een hormoon ...
“Vrouwen die van nature weinig GDF15 aanmaken, ervaren de zwaarste klachten,” Zou dat zelf wel vertalen naar een tekort. Maar het staat je vrij het anders te interpreteren natuurlijk.

3 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeZee468182

“Vrouwen die van nature weinig GDF15 aanmaken, ervaren de zwaarste klachten ...
Hoe ik het lees is dat de klachten komen omdat het lichaam van mensen met natuurlijk lage GDF15 nog niet gewend is aan het hormoon. Door de plotse toename van het hormoon door de zwangerschap kan je daar dus last van krijgen. Voor het alledaagse leven weet ik niet in hoeverre een menselijk lichaam veel of weinig van dit hormoon nodig heeft en of je dus kan spreken van een tekort, als iemand dit van nature weinig heeft.

3 dagen geleden

Reactie op FantasierijkeZee468182

“Vrouwen die van nature weinig GDF15 aanmaken, ervaren de zwaarste klachten ...
Ja maar bij tekorten waar je over sprak dacht ik (en wellicht de anderen ook) dat je doelde op de bloedwaarden dat daar tekorten in zouden zijn