Haai mama’s ik heb wel eens een topic geplaatst en ook gelezen van andere over dat baby elk half uur/uur wakker word, al maanden lang… Nu heb ik 2 tips en wilde ik die toch delen omdat ik blij ben dat ik daar nu eindelijk achter ben gekomen en hoop dat het bij jullie ook werkt..!
Ten eerste, en misschien is het dom dat ik hier niet eerder zelf over heb nagedacht.. Is dat je je baby overdag echt veel op de grond op een kleed/schuimmat moet leggen. Omdat ze de wereld vanuit daar kunnen ontdekken en lekker bezig zijn waardoor ze moe worden en in de nacht beter slapen. Ik zat altijd met mn baby op schoot of hij zat altijd in zn stoel, heeel af en toe even in de box, eigenlijk logisch dat hij dan snachts totaal niet moe is, want waarvan..? Probeer je baby lekker veel op de grond te leggen, met veel speelgoed achter hem/haar en van hem vandaan zodat hij/zij echt moeite moet doen om erbij te komen en daardoor lekker moe wordt. De dutjes overdag gaan hierdoor ook beter! En als hij/zij huilt gewoon weer even bij je nemen en na 20/30 min weer opnieuw, je kan trouwens ook achter een voetje je hand houden zodat hij/zij zich kan afzetten en zo gaat leren naar voor te kruipen!
Ten tweede, doe geen slaapmuziekje aan.. Je kan een slaapmuziekje aan doen met verschonen, omkleden, voeden, maar zodra baby in slaap gaat vallen en slaapt, muziekje uit. Als je de hele tijd een muziekje aan laat staan worden de hersenen steeds wakker gemaakt door het geluid. White noise kan je wel heel de nacht aan laten staan, en helpt ook zeker bij beter slapen! Ik heb een Numsy, vind ik heel fijn want zit geen timer op en gaat alleen uit als je hm uit zet (kan ook met timer) en heeft een wit en rood nachtlampje op verschillende standen.
Hopelijk helpt dit iets voor jullie, ik merk nog geen heel duidelijk verschil maar we worden al maanden elk half uur wakker dus is ook even doorzetten voor we dat er helemaal uit gaan krijgen..!