6 Reacties

6 uur geleden

Lekker doen waar jij je goed bij voelt, wat het cb zegt is een richtlijn geen wet. Mijn oudste at rond deze leeftijd al hele maaltijden, geprakte groente, geprakte aardappel en gekookte gehakt en gekookte kip. Ook had ik al een voeding vervangen door een maaltijd. Mijn dochter nu krijgt alleen nog gepureerde groente en fruit, als er maar een klein beetje structuur in zit gaat ze letterlijk overgeven, ik ga dit dus ook niet forceren bij haar. We zijn van de week begonnen met brood en dan in de moedermelk gedoopt. Een paar hapjes gaat redelijk maar dan ook echt kleine hapjes, daarna hoeft ze niet meer en ik vind het eerlijk gezegd prima. Ik zie wel wanneer ze toe is aan meer, ik weet niet meer zo goed hoe dat ging bij mijn oudste maar dat gaat denk ik een beetje vanzelf. Je voelt het wel aan wanneer ze genoeg heeft en je dus een voeding kan overslaan. En misschien is het een beetje jongleren tussen vast en melk. Maak je iig niet te druk om het ‘dringende advies’ van het cb, dan mag je gerust met een flinke korrel zout nemen 🤍🤍 succes 🍀

6 uur geleden

Heel herkenbaar! Wij gebruiken het opbouwschema van het voedingscentrum maar ik heb hierbij ook het idee achter te lopen

6 uur geleden

Reactie op kvandem

Lekker doen waar jij je goed bij voelt, wat het cb zegt is een richtlijn ge ...
Hmmm ja thanks! Toch fijn om herkenning te horen dat je dochter ook een beetje op hetzelfde level zit haha. Ik ga maar gewoon mee met de flow en er zal dan vanzelf wel wat meer structuur in komen denk ik… ☺️

6 uur geleden

Reactie op Brechje.

Hmmm ja thanks! Toch fijn om herkenning te horen dat je dochter ook een bee ...
Ja is zeker fijn als je herkenning kan vinden bij anderen, soms voelt het idd als achterlopen maar ik denk dat ieder kind lekker z’n eigen tempo mag aanhouden. Zeker op deze leeftijd, ik denk dat je als je gaat forceren het alleen maar averechts gaat werken. Ik denk dat je het voorlopig echt nog wel aan kan kijken hoor. En anders weten we elkaar te vinden 😉🥰

6 uur geleden

Ik heb dus geleerd dat yoghurt sowieso pas mag vanaf 8 maanden 😅 en het mag pas een maaltijd vervangen na 12 maanden. Dus lekker rustig aan je vind er vanzelf een weg in ❤️

2 uur geleden

Het cb is de laatste plek waar ik voedingsadvies van aanneem. Als je hun volgt is je bv avontuur ook zo om zeep. Kv/bv is tot 1 jaar de hoofdvoeding. Wat ik doe: bewust wachten met zuivel en brood. Zuivel is slecht verteerbaar voor de mens en kan de gevoelige darmwand beschadigen. En de darmen zijn goed voor de weerstand ik probeer hier dus ook eczeem mee te voorkomen. En brood is vulling en geen voeding in mijn ogen. Dat gezegd te hebben ik ben vooral van het laten proeven. Dus ik kamille thee? Dan krijg je toch een paar slokjes. Water idem. Krijgt altijd een hapje van wat ik eet. En zo krijg je langzaam vanzelf een ritme. Gun jezelf ook tijd het is voor jou ook nieuw