10 Reacties
9 maanden geleden
Oef wat lastig! Ik zou zeggen dat meerdere connecties juist goed is tegen trombose. Het fijne is wel dat er in Australië ook heel goede zorg is, dus een vroeggeboorte daar is ook geen (heel) groot probleem. Misschien kun je het met je verloskundige overleggen?
Ik denk dat ik het wel zou doen, over een paar weken met een newborn vliegen is een stuk lastiger nog
9 maanden geleden
Jeetje, heftig zeg.. en super lastige situatie. Heel begrijpelijk dat je erheen wil voor je vriendin, maar om nog met dat termijn zo’n grote heftige reis te maken… onderschat dat niet. Plus vlieg maatschappijen kunnen alsnog moeilijk doen. Vooral op de terugweg natuurlijk. Stel dat de bevalling begint in het vliegtuig.. of in Australië. Iets waar je echt ff goed over na moet denken en ook zeker goed met je VK moet bespreken!
Succes met het maken van deze keuze… kan me voorstellen dat beide keuzes niet optimaal zijn dus welke kies je dan he 😕
9 maanden geleden
Ja ik denk dat ik het ook zou doen. Zeker als je zegt nog weinig klachten te hebben.
Goede compressiekousen en veel tussendoor lopen. Het zal niet mega comfortabel zijn, maar na de bevalling duurt het wel even voor je naar Australië op bezoek kan.
Ik weet niet zo goed hoe de vliegtuig maatschappijen zijn qua regels en zwangerschap en wat je allemaal nodig hebt vooe het vliegen.
Heel veel sterkte met je keuze! Dit zijn hele lastige dingen in het leven.
9 maanden geleden
Wat heftig en verdrietig zeg! En wat super lief dat jij er voor haar wilt zijn. Idd sowieso de verloskundige even vragen om tips/advies.
En.. als er een plek is ter wereld waar je wilt zijn bij medische situaties, is het Australië. Dus dat zou ik mezelf goed inprenten en daar op vertrouwen. Ik vloog, niet te vergelijken qua termijn, naar Australië toen ik 18 weken zwanger was en vond het zo fijn om te weten dat als er iets aan de hand was, ik in goede handen was. Heb toen idd ook al compressie kousen aangehad en extra veel bewogen tussendoor. Ook al is 32-34 weken natuurlijk fysiek een heel ander verhaal. Maar als je nu nog weinig klachten hebt..
Denk ook dat het meespeelt of je makkelijk vliegt of niet. Maak je het jezelf snel comfortabel en is dit 'dagelijkse kost'? Of heb je veel zenuwen of stress voor een vlucht bv? Dat zal misschien ook meespelen.
Veel succes en sterkte in je beslissing nemen.
9 maanden geleden
Dank allemaal voor alle fijne en lieve reacties:) We gaan vandaag naar de verloskundige voor een check,
9 maanden geleden
Ik heb toevallig laatst de verloskundige gemaild, als je een fit to fly van huisarts (soms mag je die van lucht vaart maatschapij ook door verloskundige laten maken) krijgt mag je tot 36 weken vliegen. Sterkte!
9 maanden geleden
Wat een lastige en verdrietige situatie, heel veel sterkte!
Wat wellicht nog een tip is, is om te kijken naar een langere overstap in Dubai. Dan kan je daar nog even een hotel in en wat slapen voordat je de tweede vlucht hebt. En inderdaad wat hierboven ook al gezegd wordt - veel bewegen, ieder uur even opstaan en wandelen en goede compressiekousen aanschaffen. En misschien kijken naar een goede reisverzekering voor als het toch anders loopt dan gehoopt?