Lieve mama鈥檚 to be 馃┓
Ik heb vandaag mijn vroege echo gehad en mijn vriend en ik kwamen er achter dat ik een eeneiige tweeling draag maar helaas zagen ze geen kloppende hartjes en moesten ze ons in het ziekenhuis dus teleur stellen, een miskraam. Mijn eierstokken en baarmoeder zijn gelijk gecontroleerd en er werd geconstateerd dat het er super uit ziet allemaal wat een kleine troost is. Ook dacht ik dat ik 7 weken zwanger was maar ik was korter zwanger dan ik dacht werd mij verteld in het ziekenhuis, 6,2 als ik het mij goed herinner (sorry het is een beetje een blur door het verdriet). Ik vertelde een goede vriendin die van mijn prille zwangerschap wist het slechte nieuws en zij vond het heel raar dat ze meteen de zwangerschap uitsloten en met zekerheid constateerde dat dit een miskraam was. Volgens haar is er soms pas na 7/8 weken iets te zien (zij heeft al 2 prachtige dochters dus spreekt uit eigen ervaring). Zij vond dat ik nog een echo moest aanvragen over 1/2 weken om er zeker van te zijn dat de hartjes 茅cht niet kloppen. Zij heeft namelijk meer verhalen gehoord waaruit dus bleek dat er een fout was gemaakt met de eerste echo. Ik nam het advies van het ziekenhuis direct serieus en ik zat dus meteen volop in rouw modus en zo ook mijn lieve vriend. Ik wil realistisch blijven en mezelf en hem namelijk niet een tweede keer teleur stellen want het voelt werkelijk als het ergste liefdesverdriet dat ik ooit heb ervaren. Mijn vraag is dus of andere vrouwen hier ervaring mee hebben en of mijn vriendin haar zorgen dus legitiem zijn. Ik wil haar absoluut serieus nemen maar zo ook de professionals. Ik zit in dubio omdat ik kamp met c-ptss en ik merk hoeveel dit met mij doet (v茅茅l meer dan ik dacht). Het ging uitstekend met mij en daarom wil ik graag zo goed mogelijk helen van het verlies maar als er een realistische kans is dat het te vroeg is om een miskraam te constateren wil ik die natuurlijk ook serieus nemen en een tweede echo aanvragen. Sorry voor mijn lange verhaal en heel erg bedankt voor het lezen. Ik ben zo in de war op het moment 馃┓