10 Reacties

Ik zou het persoonlijk dan wel tegen collega’s gaan zeggen aangezien het met tillen zit en met met ziektes die schadelijk kunnen zijn

2 dagen geleden

Ik werk zelf ook in de opvang. Kinderen die zelf kunnen lopen, laat ik lopen en til ik niet. Dan valt het ook niet echt op. Je kan altijd een smoesje bedenken “rugpijn, heb verkeerd getild”. Het is overigens ook goed voor de zelfredzaamheid van het kind. Ik werk op een 0-4 groep, baby’s en dreumesen til ik wel gewoon (mochten ze nog niet lopen) je mag max 10 kilo tillen meende ik.

2 dagen geleden

En betreft de kinderziektes, even huisarts bellen. Bij mij viel het reuze mee omdat ik al jaren met kinderen werk.

2 dagen geleden

Kindjes tillen, helemaal de kleinere maar de peuters kan je mijn inziens nog prima tillen. Helemaal aan het begin.. dit kan aan het begin echt geen kwaad! Later kan je wel echt meer last van kwaaltjes krijgen lichamelijk dus dan lijkt het mij dan minder verstandig. Werk zelf in het ziekenhuis op de neurologie dus ook met hele zware patiënten te maken. Qua ziektes zou ik wel snel overleggen met je leidinggevende. Ik dacht dat hier wel speciale regels voor zijn in de kinderopvang!

2 dagen geleden

Hier gastouder, voorgaande zwangerschappen gewoon mijn werkzaamheden gedaan. Waterpokken heb ik gehad dus geen probleem, 5e ziekte niet gehad dus vermijden tot 20 weken

2 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Hier gastouder, voorgaande zwangerschappen gewoon mijn werkzaamheden gedaan ...
Hoe kan je 5e ziekte vermijden? Je bent toch al besmettelijk voordat er symptomen zijn?

2 dagen geleden

Reactie op Sophiedv

Hoe kan je 5e ziekte vermijden? Je bent toch al besmettelijk voordat er sym ...
Ja geen idee haha dat vraag ik mij idd ook nog steeds af🙈 maar tot 20 weken is dat dus een ding

2 dagen geleden

Je zou voor de vijfde ziekte ook nog bloed kunnen prikken op antistoffen! Heb ik ook laten doen vorig jaar bij de huisarts. Vond ze geen probleem om te doen:

één dag geleden

Zolang je goede bewegingen maakt mag je gewoon zwaar blijven tillen als je lichaam dat al gewend is. Dus ik zou niet opeens van alles naar niets gaan. Dat verzwakt je lijf alleen maar terwijl je juist waarschijnlijk sterke spieren hebt die handig zijn voor later. Tenzij je natuurlijk klachten ervaart

één dag geleden

Reactie op Bruisend2

Zolang je goede bewegingen maakt mag je gewoon zwaar blijven tillen als je ...
Niet meer dan 10 kilo, en vanaf 20 weken niet meer dan 5 kilo