13 Reacties

Ik volg even! Wij hebben het inderdaad om die reden ook gedaan. Ik las op internet dat dit kon als hun nekje sterk genoeg is.

14 uur geleden

Als hij zelfstandig kan zitten, dus zonder leuning, dan kan het. Anders zou ik het echt niet te lang doen. Dit is niet goed voor zn lichaampje

14 uur geleden

Ja kindje kan nog niet zelfstandig zitten maar is wel sterk genoeg in de nek en vind het geweldig. Ook met eten is dit veel beter dan in een newborn set omdat ze dan teveel liggen. Bij onze dochter ook zo gedaan en dat ging ook prima

14 uur geleden

Ik gebruik de kinderstoel alleen voor hapjes, na 5 a 10 minuutjes is hij klaar met eten en haal ik hem er weer uit. Als wij zelf eten laat ik hem spelen op de grond of in de box. Voorheen zat hij er altijd bij in de newbornset, nu tijdelijk even niet tot hij goed zelf kan zitten.

13 uur geleden

Die van ons zit nu in een ikea stoel met kussen erin, hij kan redelijk zitten maar ondersteund zichzelf met zijn armen (als hij op de grond zit) in de stoel zit hij wel goed rechtop

13 uur geleden

Reactie op xchharr

Die van ons zit nu in een ikea stoel met kussen erin, hij kan redelijk zitt ...
Ja bij ons ook! We hebben de tripp trapp en de ikea stoel. De tripp trapp gaat nog niet goed maar de ikea stoel met kussen gaat wel goed. Ik laat hem er niet te lang in. Hooguit een minuut of 10. Ik merk goed dat hier iedere dag beter rechtop gaat zitten. Hij vindt het ook erg leuk.

13 uur geleden

Geef het transitie tijd. Dus laat hem niet te lang zitten en bouw het langzaam op. En dan voor je het weet kunnen ze gewoon zitten

13 uur geleden

Reactie op Bruisend

Geef het transitie tijd. Dus laat hem niet te lang zitten en bouw het langz ...
Dit inderdaad! Rustig opbouwen en dan leren ze het echt vanzelf. Hier nu nog een handdoek ervoor om de balans te bewaren voor onze zoon en echt alleen kort in de stoel. Hij gaat echt met sprongen vooruit! Dit was bij onze meiden ook zo
Hier max 10 minuutjes en met een deken in U-vorm om zijn lichaampje gewurmd zodat het extra stabiliteit biedt :-)

10 uur geleden

Heb je een eetblad erbij? Wij hadden hem eerst zonder en dat was echt geen succes ondanks onze grote jongen wel al best goed kon zitten. Sinds we het eetblad hebben is het echt super. Hij leunt er niet echt op maar heeft een betere balans gekregen.

10 uur geleden

Reactie op GeestigeOceaan087079

Ik gebruik de kinderstoel alleen voor hapjes, na 5 a 10 minuutjes is hij kl ...
Wij doen het precies hetzelfde. Ik had eerst ook een handdoekje ter ondersteuning maar die is nu niet meer nodig. Ze ondersteunt zichzelf nu een beetje.
Ik heb dit met 4 maanden al gevraagd bij het cb omdat wij een baby hebben die alles wilt zien en echt last van fomo heeft. Toen mocht het echt nog niet maar ze zei, ook omdat we rapley willen doen, dat het langzaam wel echt mag maar dan alleen voor de eet momentjes en dan weer eruit. Ik wilde namelijk niet liggend hapjes gaan geven maar zittend. Ze is volgende week 6 maanden en deze week gaan we starten met hapjes en zitten. Ze is mega sterk en kan al zelf zitten maar bij lange na niet rechtop.

9 uur geleden

Wij beginnen bijna met hapjes dus dan ga ik de stoel omwisselen. Wij doen alleen eetmoment erin en daarna eruit en op schoot/in de arm (zonder eten dus, wij eten dan miss nog even door). Vaak zie je ook dat ze gaan hangen in de stoel als ze moe zijn maar dat zal steeds later zijn omdat ze sterker worden..