144 Reacties

15 dagen geleden

Fijn die herkenbaarheid. Ik heb veel krampen, veel naar de wc 💩 , moe en koud.

15 dagen geleden

Ik ben vandaag 4 weken en heb vooral last van krampen en steekjes in mijn buik. Word ik toch wel onzeker van nu het nog zo pril is... verder met vlagen licht misselijk en een gevoelige huid rondom mijn heupen.

15 dagen geleden

Hee lieve meiden! Van het weekend had ik veel last van kwaaltjes: hoofdpijn ...
Ik had enorme rugpijn en hoofdpijn aan het begin. Maar dat neemt bij mij ook af. Wel nog gevoelige borsten en dorst maar maak me ook wel zorgen. Vooral omdat ik geen idee heb wat normaal is en iedereen mega misselijk lijkt te zijn ook..

14 dagen geleden

Ik voelde mij tot gisteren eigenlijk nog vrij goed! Af en toe wat misselijk en moe maar dat was goed te reguleren. Sinds vandaag is hier de eerste dag dat ik heel misselijk ben. Vannacht moest ik naar het toilet, eenmaal geplast werd ik onwijs duizelig, allemaal vlekken in mijn zicht en werd ik onwijs misselijk. Met tegenzin een banaan gegeten en toen trok het weer bij. Klinkt dit bekend bij iemand?

14 dagen geleden

Iemand anders die ook een mega hoge hartslag heeft. Net rondje gewandeld van een half uurtje. Met op het eind wel ook een flinke trap op…. Gemiddeld vandaag 133. Gisteren zelfs 139 Gewoon wandelen hè…gemiddelde snelheid 15’23’ Tijdens het rondje kan ik wel gewoon praten. Na de trap wel hijgen.

14 dagen geleden

Vandaag 4 weken en ik ben zo ontzettend moe. Zo’n vermoeidheid die ik gewoon niet bij kan slapen 😅. Dit begon vorige week al, ook met vlagen hoofdpijn. In juli eindigde mijn zwangerschap in een miskraam. Toen was ik ook zo absurd moe, daardoor wist ik eigenlijk al dat het weer raak was. Durfde het alleen niet te hopen.

14 dagen geleden

Reactie op JanineP1992

Vandaag 4 weken en ik ben zo ontzettend moe. Zo’n vermoeidheid die ik gewoo ...
Aaah zo naar he! Ik had het de vorige x ook (wat ook mk werd) Nu wel minder…. Nu wel wat moe maar niet zo extreem. Maar goed je lichaam is kei hard aan het werk dus echt niet gek.

14 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hmmm hoeft niets te zeggen hè….. 🥺 Ik hoop enorm voor je dat het goed zit
Ik hoop het ook, verloskundige heeft in ieder geval laten weten dat ik komende maandag, de 14e terecht kan ipv de 17e, dus dat is al iets 🙈

14 dagen geleden

Reactie op movdoud1993

Ik ben vandaag 4 weken en heb vooral last van krampen en steekjes in mijn b ...
Jij ook met een gevoelige huid op specifieke plaats(en)! Ik had ze gisteren nog alleen vandaag niet meer. Maar het deed gewoon een beetje pijn om erover te gaan, voelde als 'haarpijn' op die plekken terwijl dat niet kan. Kan jij je daar ook in vinden?

14 dagen geleden

Ik heb sinds gister de hele dagen steken in m’n linker zij. Het is vandaag ook drie keer gebeurt dat je even “in elkaar” wilt zakken van de steken. Wat kan je hieraan doen? Iemand nog meer last van?

14 dagen geleden

Ik ben morgen 6 weken en ik ben nu 6 dagen achter elkaar de hele dag door misselijk. ‘s ochtends is het het ergst, en houd ik echt niks binnen. Maar hierdoor eet en drink ik ook weinig. Dus ik probeer telkens kleine hapjes en verdeeld over de dag.. maar ik hoop niet dat dit tot week 16 gaat duren, dus iemand tips??

14 dagen geleden

Reactie op BroodjeKroket

Ik ben morgen 6 weken en ik ben nu 6 dagen achter elkaar de hele dag door m ...
Gewoon blijven eten en drinken, ook al weet je dat je naderhand het eruit gooit. Je lichaam moet wel voedingsstoffen binnenkrijgen! Verder eten en drinken waar je zin in hebt (geen rood vlees enzo..) dus niet op de calorieën letten. Het is gewoon zo, als je zwanger bent kom je aan. Probeer anders geen volledige maaltijden te eten in een keer (3x op een dag: ontbijt, lunch, diner) maar verklein het, misschien 6 keer op een dag (2x ontbijt, 2x lunch, 2x diner), dus gewoon kleinere porties. Verder goed blijven drinken, vocht/hydrateren is heel belangrijk! Mocht je dit blijven houden, raadpleeg je huisarts, die kan samen met jou kijken naar bijvoorbeeld een medicijn tegen misselijkheid wat je kan proberen. Extra tip; sommige mensen zweren bij gember(capsules) en andere weer bij anijs. Even proberen wat voor jou werkt ❤️

14 dagen geleden

Reactie op LovingHeart-x

Gewoon blijven eten en drinken, ook al weet je dat je naderhand het eruit g ...
Super lief, dankjewel!! Ik doe inderdaad erg m’n best om alle voedingsstoffen binnen te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Misschien dat het ook te maken heeft met mijn prikkelbare darmsyndroom. Dus ik ga die gember en anijs proberen. Bedankt voor je tips!

14 dagen geleden

Reactie op BroodjeKroket

Super lief, dankjewel!! Ik doe inderdaad erg m’n best om alle voedingsstoff ...
Gebruik je ook gember capsules? Dit hielp bij mij enorm veel. En gemberthee ook wel. Als zo blijft anders even de dokter vragen voor iets sterkers.

14 dagen geleden

Reactie op Fleeeuurrr

Ik heb sinds gister de hele dagen steken in m’n linker zij. Het is vandaag ...
Ja ik ervaar dit ook...

14 dagen geleden

Zijn er anderen die ook een soort zenuwpijn in hun benen ervaren, in combinatie met lage rugpijn? Nu al een paar dagen last van..

14 dagen geleden

Reactie op Takkenthee

Zijn er anderen die ook een soort zenuwpijn in hun benen ervaren, in combin ...
Ik heb dit enorm!! Voelt zo onrustig en pijnlijk. Rugpijn geen last van maar de 'zenuw pijn ' en spierpijn achtig vorm rond m'n armen is echt verschrikkelijk. Hoe ver ben jij?

14 dagen geleden

Reactie op crky

Ik heb dit enorm!! Voelt zo onrustig en pijnlijk. Rugpijn geen last van maa ...
Ik ben nu 4+5 (al weet ik dat niet zeker natuurlijk). En jij? Ik ga vanmiddag proberen of een stukje hardlopen helpt, misschien dat bewegen helpt om die pijn te verminderen.

14 dagen geleden

Ik ben dus niet de enige haha. Hier 4+4 maar eigenlijk vanaf moment 1 opgeblazen buik en is niet meer weggegaan. Nu vaak naar de wc en soms misselijk. Sinds zaterdag bloedingen maar minimaal en volgens arts niets geks. Dus we blijven positief haha. Oh en zo moe zijn pff… Ik had ook hoofdpijn maar dat is nu weg ☺️. Maak ik mij zorgen om de bloedingen? Ja maar ik heb ervoor gekozen om erop te vertrouwen dat het goed zit 😇 soms lastig dus tel zeker de dagen af naar mijn eerste echo. Nog 20 dagen 😜

14 dagen geleden

Gister avond hebben mijn darmen op precies 4 weken ook besloten dat ik zwanger ben 😋 Mega opgeblazen maar ook steken aan de zijkant en boven in mijn darmen. Nu heb ik spastische darmen dus die moeten altijd even extra overdreven doen 😅🤪