144 Reacties

14 dagen geleden

De misselijkheid begint hier nu te komen. Vooral vlak voor het eten. Was gisteren uit eten met collega’s en at wat later dan normaal, moest echt m’n best doen niet naar de wc te moeten rennen 🤢

14 dagen geleden

Reactie op Takkenthee

Ik ben nu 4+5 (al weet ik dat niet zeker natuurlijk). En jij? Ik ga vanmidd ...
Hopelijk helpt het voor je. Ik heb morgen gelukkig fysio staan voor m'n pijnlijke schouders/armen, dus hopelijk kan hij ook even naar m'n benen kijken. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Ik ben nu precies 5 weken, volgens mijn berekening

13 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Gister avond hebben mijn darmen op precies 4 weken ook besloten dat ik zwan ...
Lol ik ook dit😅 En die steekjes en krampen komen denk ik door mijn darmen, hoop ik😬
Ik ben nu volgens eigen berekening 6 weken en 1 dag zwanger. Maar heb nog niet zoveel klachten, waardoor ik mij ook wel direct zorgen maak over of alles wel goed is, omdat ik mij niet echt zwanger voel......... Ik heb wel behoorlijke rugpijn (net als bij ongesteldheid maar dan ook meer de onderrug), mijn buik voelt alsof ik buikspieren heb getraind in combinatie met zenuwachtig gevoel. En als laatste merk ik wel dat mijn borsten wat gevoeliger zijn (vooral aan de bovenkant van mijn borsten) en mijn menstruatie is weggebleven en we hadden 3 positieve testen . Ik hoop dat alles goed gaat, dit is mijn 1e zwangerschap. Dus het is allemaal nieuw voor mij en we hebben het ook nog niemand verteld (behalve mijn partner uiteraard) dus ik kan ook geen ervaringen van anderen vragen. Het is maar spannend deze tijd 😬

12 dagen geleden

Mijn horloge heeft nu echt gedetecteerd dat het VEEEEL hoger is dan normaal als ik wandel. Dit was in mijn vorige zwangerschap die niet goed ging niet zo extreem 🤷🏼‍♀️ Ik ga dit dus ook morgenneven overleggen met de vk en denk sowieso even laten checken met de huisarts. Gemiddelde van 130 bpm vind ik toch een beetje gortig 😅🤭 Naast dat ik na zo een rondje ook wel even moet bijkomen voel ik me in het algemeen prima

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Mijn horloge heeft nu echt gedetecteerd dat het VEEEEL hoger is dan normaal ...
Ik herken dit wel hoor, alleen dan met de hartslag in rust. Die is bij mij normaal rond de 59 (redelijk laag) en nu steeds 73. Onze hartjes moeten gewoon heel wat harder werken nu!

12 dagen geleden

Dag meiden, Ik ben benieuwd wat jullie eten wanneer jullie misselijk zijn? Met name met avondeten. Ik ben helaas iedere dag misselijk en veel dingen smaken mij echt niet meer. Terwijl ik hiervoor (muv vlees) alles at! Droge crackers, fruit, gekookte eieren en een soort rijstenpapje ga ik nog wel goed op. Het einde van de middag nadert en ik zou graag iets anders toevoegen aan dit lijstje. Inspiratie meer dan welkom!!

12 dagen geleden

Reactie op VrolijkeParel532819

Ik herken dit wel hoor, alleen dan met de hartslag in rust. Die is bij mij ...
Hart in rust is met 10 omhoog. Dus die valt wel mee en is idd logisch maar met gewoon normaal wandelen begin ik nu ook wat te hijgen 🤪😂 Nu moet ik ook een flinke trap op op het eind ongeveer twee verdiepingen. Ik weet dat iets hoger niet gek is maar heb nu wel heel veel meer last van dus wil het dubbel checken ☺️

12 dagen geleden

Ik ben weer iets meer gerustgesteld, denk ik. Gisteren weer een andere plek gevoelige huid, die nu ook weer weg is, ik word niet 1-2 keer per nacht wakker om te plassen maar 2-3 keer en ik ben 4 uur na opstaan weer moe en moet een dutje doen 😅 Kan niet wachten tot maandag op de eerste echo ❤️

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hart in rust is met 10 omhoog. Dus die valt wel mee en is idd logisch maar ...
Pohh echt he, zo snel buiten adem en hartslag hoog, herkenbaar! En dan heb ik er nog een snotneus/verstopte neus bij en kriebelhoest. Dus echt perfect als mijn neus dicht zit, een snelle ademhaling heb en kriebels in mijn keel als ik daardoor adem. Lang leven verminderde weerstand bij zwangerschap en de periode van verkoudheid weer in gaan 😅

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hart in rust is met 10 omhoog. Dus die valt wel mee en is idd logisch maar ...
Heb je goed, als je twijfels hebt gewoon even navragen. Mijn horloge van Garmin merkt t ook. Duidelijk hogere rusthartslag inderdaad en hij geeft aan dat ik erg veel stress heb, ook tijdens slaap. Het lichaam is hard aan het werk😊

12 dagen geleden

Reactie op LovingHeart-x

Pohh echt he, zo snel buiten adem en hartslag hoog, herkenbaar! En dan heb ...
Haha ja lekker dubbel hè! Ik heb ook al paar x steeds keelpijn dat ik denk “ nu gaat het komen” maar nee hoor 🤷🏼‍♀️ Inmiddels heb ik soms jeukende tepels 🙃 Maar gelukkig niet heel vaak Vooralsnog op die hartslag en soms enorme opgezette buik na prima te doen 🤪

12 dagen geleden

Reactie op Elke997

Heb je goed, als je twijfels hebt gewoon even navragen. Mijn horloge van G ...
Ja daarom. Vorige x was het niet zo extreem uiteindelijk was die natuurlijk ook niet goed 🤔🤔 Maar idd bij twijfel dubbel checken. En scheelt wel dat ik gegevens kan aanleveren. Apple Watch is een oudje dus in de nacht zit die op de oplader 🙃

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hart in rust is met 10 omhoog. Dus die valt wel mee en is idd logisch maar ...
Ja is zeker een verschil, als je het niet vertrouwt zeker even laten checken!

12 dagen geleden

- stuk hogere hartslag in rust maar ook met sporten - maagzuur sinds 2 dagen, dit heb ik echt nooit - zere borsten

12 dagen geleden

Reactie op AftastendeFluistering434875

Ik ben nu volgens eigen berekening 6 weken en 1 dag zwanger. Maar heb nog n ...
Ik heb precies dezelfde symptomen!

Reactie op Ano1234

Ik heb precies dezelfde symptomen!
Dat vind ik heel fijn om te horen! Ik was al bang dat ik de enige was met weinig klachten waardoor ik dacht is er iets niet goed?! 😬

12 dagen geleden

Ik ben nu 5+5 weken en het enige wat ik merk is dat ik af en toe een rommelig gevoel heb in m'n buik. Verder helemaal niks. De vorige keer toen ik zwanger was had ik al heel snel last van pijnlijke borsten. Nu merk ik er dus bijna helemaal niks van en dat maakt me wel erg onzeker. Het voelt totaal niet alsof ik zwanger ben, maar hoop onwijs dat de eerste echo wat anders zal bewijzen!

11 dagen geleden

Hier ook een hogere hartslag, vermoeid en echt soms behoefte aan een dutje. Niet moe in de zin van hele dagen slapen gewoon ff een powernappie en door. Vraag me echt af hoe je zo zwanger kan zijn zonder dat je je collega's iets verteld ik val echt zwaar door de mand 🤣😁 anyways. Het is bijna 12 uur en ik ben rond kwart voor 10 naar bed gegaan omdat ik moe was. In the end kon ik niet slapen, heb ik mijn sportkleding uitgezocht want dat ga ik toch voorlopig niet doen (ik wandel en doe yoga thuis inclusief bekkenbodem training) en heb mijn gedrocht van een nachtkastje opgeschoond (lees alle zooi gewoon weggegooid!). Kwam ook een paar losse euro's tegen dus die zitten in het spaarpotje voor le bebe en nu heb ik plafondventilator want ik moet wel echt gewoon rusten.. dus als extra klacht ook dit type klagen en onbedoeld wakker zijn. 😅🤡

11 dagen geleden

Reactie op OptimistischeMeeuw258178

Dag meiden, Ik ben benieuwd wat jullie eten wanneer jullie misselijk zijn? ...
Knijpfruit. Van die kinderdingen. Ga ik heel goed op.