144 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op AftastendeFluistering434875

Dat vind ik heel fijn om te horen! Ik was al bang dat ik de enige was met w ...
Wanneer is je eerste echo?

Reactie op Ano1234

Wanneer is je eerste echo?
Dat weet ik nog niet. Maandag 25 oktober iig de intake en volgens mij 2 weken daarna echo. En Jij?

11 dagen geleden

Reactie op AftastendeFluistering434875

Dat weet ik nog niet. Maandag 25 oktober iig de intake en volgens mij 2 wek ...
21 oktober 🍀

10 dagen geleden

Sinds gisteren begint mijn colitis op te vlammen. Wat een tegenvaller na enige tijd stabiel te zijn geweest. In mijn eerste zwangerschap was dit gediagnostiseerd dus het was te verwachten dat het nu weer terug zou komen, maar ik had de hoop dat het niet zo hoefde te zijn. Wat een tegenvaller zeg. Nu dus dubbel zo moe. 😴 Morgen maar weer met mdl arts overleggen.

9 dagen geleden

Reactie op OptimistischeMeeuw258178

Dag meiden, Ik ben benieuwd wat jullie eten wanneer jullie misselijk zijn? ...
Neem wat extra magnesium, waarschijnlijk heb je tekorten

9 dagen geleden

Buikpijn alsof ik ongesteld moet worden en aan de linkerkant voelt het wat trekkend en stekend. Ik houd mezelf voor dat zolang het bloed er niet uit stroomt, het groeipijn van de baarmoeder is. Vorige miskraam begon met veel buikpijn en bloed, dus ik ben een beetje angstig.

8 dagen geleden

Vandaag eerste echo gehad, we worden wat minder ver in de zwangerschap geschat (±6 weken ipv 7 weken). Hartje was wel te zien maar had nog weinig activiteit, volgende week maandag weer een echo ❤️

8 dagen geleden

Reactie op LovingHeart-x

Vandaag eerste echo gehad, we worden wat minder ver in de zwangerschap gesc ...
Hi! Hoe bedoel je weinig activiteit? Een kloppend hartje is toch super fijn?🌸

7 dagen geleden

Reactie op michelle1709

Hi! Hoe bedoel je weinig activiteit? Een kloppend hartje is toch super fijn ...
Klopt, was zeker fijn alleen het hartje klopte nog niet zo snel als het zou moeten. Dus het is nog aan het opstarten, dat bedoelde ik met weinig (hart)activiteit 😉 Ben super blij dat er een kloppend hartje is maar hoop toch echt dat het hartje snellwr mag kloppen volgende week ❤️

7 dagen geleden

Oh jongens.... m'n vorige zwangerschap van m'n dochter 0 keren misselijk en pas op het einde maagzuur en hier naast de vermoeidheid, hoofdpijn, beetje pijnlijke borsten en last van m'n darmen: De hele fucking dag misselijk, maagzuur en als ik iets eet een steen op m'n maag. Als ik een lege maag heb, als ik te veel eet, als ik te vet eet, als ik thee drink (überhaupt drinken komt m'n neus uit), ''s nachts wakker worden van maagzuur en van de trek, niks smaakt, alles stinkt.. Ik heb vast m'n vorige zwangerschap zo rooskleurig in m'n herinnering, maar het lijkt of deze een killer is. De vk zei dat ik anders medicatie moet vragen bij de huisarts, als het zo blijft of erger wordt.. Maar ik wil me niet aanstellen, want 'nog maar 1x gespuugd' met 6+3... Wat denken jullie of iemand ervaring met deze kwaal/medicatie?

7 dagen geleden

Reactie op Amomb

Oh jongens.... m'n vorige zwangerschap van m'n dochter 0 keren misselijk en ...
Aah née wat vervelend! Ik had het juist heel erg bij mijn oudste dochter en bij de jongste minder. Maar je zou eerst gember capsules kunnen proberen, hielp hier redelijk goed. Ik had dan nog esamfene zetpillen achter de hand van de huisarts als het echt niet ging

7 dagen geleden

Reactie op Amomb

Oh jongens.... m'n vorige zwangerschap van m'n dochter 0 keren misselijk en ...
Hier een beetje hetzelfde. Vorige zwangerschap wel moe, maar verder echt easypeasy. En nu 6 weken en misselijk, duizelig, moe, alles doet pijn, alles stinkt, last van m'n darmen en flink opgeblazen. Ik ga nu los op gemberthee en heb het idee dat dat wel werkt.

7 dagen geleden

Hi! Ik ben dus niet perse misselijk, maar moest vandaag ineens onder de douche mijn hele ontbijt overgeven… is dat normaal om over te geven zonder misselijk te zijn?

7 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Hi! Ik ben dus niet perse misselijk, maar moest vandaag ineens onder de dou ...
Gisteren zonder echt misselijk te zijn had ik onder de douche ook een flinke kokhals. Het lijkt dus ergens best normaal.. wel vervelend

7 dagen geleden

Reactie op Amomb

Oh jongens.... m'n vorige zwangerschap van m'n dochter 0 keren misselijk en ...
Ik zou suprimal kopen bij Etos/kruidvat. Dat helpt iets tegen de misselijkheid. Waarom de hele tijd mega misselijk zijn, als het niet perse hoeft?

6 dagen geleden

Reactie op Bumptobaby

Ik zou suprimal kopen bij Etos/kruidvat. Dat helpt iets tegen de misselijkh ...
Dat is waar..vandaag huisarts gebeld en die zouden gaan overleggen, maar dus helemaal niet terug gebeld en ze zijn niet bereikbaar. Mijn man is nu gember halen, dus ik stuur hem gelijk op pad..thanks voor de tips😘

6 dagen geleden

Reactie op Amomb

Dat is waar..vandaag huisarts gebeld en die zouden gaan overleggen, maar du ...
Pfoe wat irritant.. anders gewoon suprimal bij de apotheek kopen en advies vragen aan de apotheker

6 dagen geleden

Reactie op Amomb

Dat is waar..vandaag huisarts gebeld en die zouden gaan overleggen, maar du ...
Ik zweer ook echt bij gember pillen brengt ook de maag/darm iets tot rust.

6 dagen geleden

Hi dames, iemand een goede tip om beter te slapen ‘s nachts? Ik lig inmiddels elke nacht wel 2 uurtjes wakker

6 dagen geleden

Reactie op Dani2025

Hi dames, iemand een goede tip om beter te slapen ‘s nachts? Ik lig inmidde ...
Nu was het ook volle maan dus extra heftig vannacht. ‘s avonds niet te veel drinken zodat je minder hoeft te plassen. Uur voor slapen gaan niet meer op een scherm. Mediteren e.d. helpt ook 🤷🏼‍♀️ Vannacht was overigens mijn eerste “slechte” nacht deze zwangerschap