144 Reacties

6 dagen geleden

Ik ben vandaag 5+2 en heb het idee dat de klachten juist iets minder erg zijn dan vorige week. Toen had ik heel veel last van buikkrampen en dat is nu een stuk minder. Meerdere mensen ervaring met afnemende klachten? Is dit erg?

6 dagen geleden

Reactie op movdoud1993

Ik ben vandaag 5+2 en heb het idee dat de klachten juist iets minder erg zi ...
Kan er gewoon bij horen. Kwaaltjes komen en gaan ☺️

6 dagen geleden

Reactie op movdoud1993

Ik ben vandaag 5+2 en heb het idee dat de klachten juist iets minder erg zi ...
Hi! Ik had dat idee ook, week 4 gebeurde er voor mijn gevoel super veel in buik en borsten en sinds week 5 is het eigenlijk minder geworden… ben vandaag 6+2

6 dagen geleden

Vannacht dus echt beroerd geslapen en meteen mega misselijk wakker geworden en duizelig en mega hoofdpijn. Vrirndlief zei gelijk je ziet er ook beroerd uit jij blijft thuis!!!! Nog even tegen gesputterd maar hij heeft gelijk ik denk niet dat het verantwoord is om zo te rijden. Eerste zwangerschap ziekmelding is een feit 🤭

6 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Vannacht dus echt beroerd geslapen en meteen mega misselijk wakker geworden ...
Sterkte vandaag 😘

6 dagen geleden

Waar ik bij mijn eerste zwangerschap alleen heel moe was en gevoelige borsten had is het dit keer raak; - Gevoelige borsten - Heel moe - Misselijk en overgeven - Opgeblazen gevoel en winderigheid - Hoofdpijn en duizeligheid - Alles stinkt - Stemmingswisselingen Ik wordt helemaal gek van mezelf 🙈

6 dagen geleden

Hoi! Ik ben nu 6+weken zwanger en herken bijna alle klachten behalve misselijkheid. Het brakke gevoel inderdaad ook heel herkenbaar (bijna lullig dat mijn man minder brak is na een avondje borrelen🤪). Vraagje: Hoe heftig ervaren jullie de buikkrampen? Ik heb zometeen een echo omdat ik er vannacht wel erg veel last van had:/ hope for the best!

6 dagen geleden

Oh man. Ik heb een paar zulke slechte dagen. Het is niet best. De hele dag misselijk, moe en nu ook duizelig

5 dagen geleden

Reactie op Spruitje💜

Hoi! Ik ben nu 6+weken zwanger en herken bijna alle klachten behalve missel ...
Hoe was je echo? Ook daar gevraagd Cannes kramp neem ik aan? Dit kan heftig zijn. Maar soms ook helemaal niet. Ik heb vandaag weer soms milde steekjes

5 dagen geleden

Ik ben 5+2 en wordt met de dag meer vermoeid.. echt niet te doen 😅 herken dit ook erg van mijn vorige zwangerschap. Misselijkheid valt nog heel erg mee. Maar geuren pfff die zijn heel intens van alles

5 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hoe was je echo? Ook daar gevraagd Cannes kramp neem ik aan? Dit kan heft ...
De echo was goed! In de verloskundigen praktijk vermoedden ze eerst een buiten baarmoederlijke zwangerschap dus dat was even heel spannend. In het zkh was alles in orde en mogelijk een gevoelige baarmoeder(mond) en nabloedingen van de innesteling. Wel ben ik mogelijk minder lang zwanger dan ik dacht, dus rond de 5 weken, wat de innestelingskrampen beter kan verklaren. Een hele intense dag gehad dus maar we zijn heel erg opgelucht en blij😄

5 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Hoe was je echo? Ook daar gevraagd Cannes kramp neem ik aan? Dit kan heft ...
Hopelijk voel jij je alweer wat beter?

5 dagen geleden

Reactie op Spruitje💜

De echo was goed! In de verloskundigen praktijk vermoedden ze eerst een bui ...
Oei jemig dat is nogal wat. Hoe ver dacht je zelf dat je was??? Nu nog geen kloppend hartje te zien denk ik? Wanneer mag je weer?

5 dagen geleden

Reactie op Spruitje💜

Hopelijk voel jij je alweer wat beter?
Mwa nogxwat gammel. Misselijkheid en hoofdpijn is weg gezakt. Net eten klaar gemaakt voor in de oven en dat voelde als heel veel 😂😂😂 Ook alles voelt zwaar/spierpijn. Nu heb ik gister ander soort rondje gedaan 🤷🏼‍♀️ Morgen pas om 11 uur beginnen in mijn eigen bedrijf en veel pauze tussendoor dus hopelijk lukt dat wel (ik werk parttime zzp in mijn eigen salon en parttime voor kantoor baan)

5 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Oei jemig dat is nogal wat. Hoe ver dacht je zelf dat je was??? Nu nog ge ...
Ik dacht richting de 7 weken, maar zit in week 5😜 dus nog geen kloppend hartje te horen!

5 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Mwa nogxwat gammel. Misselijkheid en hoofdpijn is weg gezakt. Net eten klaa ...
Oee nou veel succes!! Gelukkig is het wat afgezakt, en het komt ook echt in vlagen..

5 dagen geleden

Reactie op Amomb

Oh jongens.... m'n vorige zwangerschap van m'n dochter 0 keren misselijk en ...
Heb echt precies hetzelfde😥 wat voel ik me verschrikkelijk en wat had ik dit niet zien aankomen 😅 Heb je iets tegen de misselijkheid?

5 dagen geleden

Reactie op W0928

Heb echt precies hetzelfde😥 wat voel ik me verschrikkelijk en wat had ik d ...
Sterkte mama!🩷 jazeker ik heb een paar tabletjes Metaclopramide voorgeschreven gekregen voor als het echt niet gaat. Beïnvloed wel je rijgedrag zei de apotheker en ik werd er ook een beetje suf en sloom van. Maar gisterenavond voor avondeten 1 ingenomen en wauw wat een verademing. Ook hele nacht kunnen slapen (tot nu dan) zonder misselijk te zijn..nu ook niet! Gisterenavond gewoon mee kunnen doen met de bedtijd routine van onze dochter.. Verder drink ik er wel gemberthee bij (stukken gember met wat honing) en eet ik lichte groente en fruit en crackers..dat helpt ook.

5 dagen geleden

Reactie op Amomb

Sterkte mama!🩷 jazeker ik heb een paar tabletjes Metaclopramide voorgeschr ...
Dankjewel jij ook sterkte!🩷 Die tabletjes heb ik ook gehad van de huisarts, omdat de Emesafene ongeveer 50 euro per doosje was (wordt niet meer vergoed op dit moment) Heb er nu een aantal ingenomen en helpt wel wat, maar die kun je natuurlijk ook niet voor langere periode gebruiken. Heel jammer. Bedankt voor je tips! Ga het zeker proberen

5 dagen geleden

Reactie op W0928

Dankjewel jij ook sterkte!🩷 Die tabletjes heb ik ook gehad van de huisarts ...
Nee dat is jammer hè.. nou ik hoop dat het met 12 weken over is🤞🏼 graag gedaan en succes!