9 Reacties
8 maanden geleden
Kledingmaten blijven een gedoe, ieder merk of winkel heeft weer een andere pasvorm.
Wat wij vorige keer gedaan hadden: het minimale in huis halen en in de kraamweek heeft mijn man kleertjes in de juiste maat gekocht.
En ik zou altijd gaan voor broekjes en truitjes, geen boxpakjes, want dat is qua pasvorm nog ingewikkelder. Onze zoon heeft altijd al lange benen gehad en zat al snel qua broekmaat in een grotere maat dan qua bovenkleding. Sowieso vind ik losse broekjes makkelijker met verschonen dan boxpakjes.
8 maanden geleden
Reactie op Oktomom
Kledingmaten blijven een gedoe, ieder merk of winkel heeft weer een andere ...
Hier juist de andere kant.
Boxpakjes vind ik heerlijk passen eigenlijk altijd goed juist omdat je geen los broekje en shirtje hebt.
Shirtjes schuiven niet omhoog dus ook geen extra ribbels waar een kindje last van kan hebben.
Ons zoontje had last van krampjes en met alles wat extra opstroopte+ broekrand kreeg hij meer last.
En verschonen is net zo makkelijk 😅 net waar je aan gewend bent.
Kwa maatjes ben ik nu naar 50/56 gaan kijken ik neem ook nog wat 50 mee ons zoontje was wel klein, maar ik zou extra mee nemen wat op het oog klein valt.
8 maanden geleden
Ik heb bij me dochter 2,5 jaar geleden maat 50/56 meegenomen naar het ziekenhuis dat bleek veel te groot te zijn toen heb ik me familie gevraagt een paar pakjes maat 44 te halen. Ik zou gewoon meenemen wat je hebt en het dan zien en daarna iemand vragen wat bij te kopen. Nu krijg ik een zoontje en ga dat nu ook weer zo doen maat 50/56 mee naar het ziekenhuis en daarna zien we wel verder, bij me oudste 2 jongens paste 56 wel gelijk namelijk het verschilt echt per zwangerschap en baby
8 maanden geleden
Ik vind het ook weer lastig! Mijn zoon wordt in juni 9 dus het is weer even geleden, zag laatst wel terug op foto's dat hij ruim een maand maat 50 aan heeft gehad en bij de geboorte met 40+6 was hij 3850 gram.. deze meneer in mijn buik groeit ongeveer hetzelfde (geschat op 3,5 a 4kg met 40wk) maar heeft lange benen zei de echoscopist vd week. Andere papa dus kan wel kloppen want deze is veel langer haha. Ik gebruikte altijd veel boxpakjes, en nu weer. Je weet het toch nooit van te voren maar over het algemeen valt zeeman juist klein. Hema/h&m vallen ruim. Die hebben ook meegroei pakjes dus kun je de beetjes en armpjes nog eens terug slaan waardoor het ineens geen hoog water meer is. En ik vind zelf de bamboo pakjes en rompers van Hema gewoon heerlijk!
8 maanden geleden
Het is geen ramp als kleding een beetje te groot zit. En als het echt te groot is, heb je zo iets nieuws besteld en bezorgd in huis. Je hoeft het niet allemaal voor de bevalling al opgelost te hebben. Koop pas dingen die je mist, wanneer je ze ook echt mist.
En ben je bang geen puf te hebben? Dan zoek je online kleine kleertjes uit en sla je het op als favoriet. Kan iedereen het van je overnemen.
8 maanden geleden
De merkjes verschillen ook enorm. Daarnaast is het ook niet erg dat het wat aan de grote kant is. Vooral die eerste paar keren aankleden van dat kleine mensje vond ik erg spannend en dat is het ook wel fijn dat het wat makkelijker aan gaat. Nieuwe kleertjes in andere maten zijn zo gekocht
8 maanden geleden
Ooh zo herkenbaar! Ik zit ook de hele tijd met die rompers in me hoofd.. ook vanwege de tijd van het jaar.. korte mouwen, lange mouwen😵💫 waar maak ik me nou druk om haha!
Mijn zus en man zeggen de hele tijd tegen me, je hoeft niet alles van te voren in huis te hebben! Je kunt altijd na de geboorte dingen shoppen of je man naar de winkel sturen. Is voor hem ook leuk 😜
8 maanden geleden
Hai!
Bij onze oudste dochter hadden grof geschat van alle maatjes vanaf 50 tot 62 4 setjes (dus ook rompertjes). Achteraf had ons meisje ook 44 gepast want ze was niet zo groot.
De kleine meid die er aan gaat komen is wel gemiddeld maar wel groter dan haar zus, dus hebben we 56 én 50. Verder is het gissen en afwachten hahaha
Nou is echt mijn ervaring, zeker bij de 1e, dat 1 maatje groter voor de baby maar ook voor jezelf fijner is! Het is makkelijker aan doen en voor een baby zit het ook wel fijner.
Ik zou dus nooit te bang zijn om iets groter mee te nemen. En buiten dat: je kan gewoon 2 maten mee nemen😃
Gaat helemaal goed komen!!