528 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op AvontuurlijkeEik108134

Vandaag bij 6w+4d mijn eerst echo gehad. En daar was een grote verrassing t ...
Wow zo spannend en leuk! In ieder geval gefeliciteerd met een goede echo van 2!!! kindjes 🤩🤩

14 dagen geleden

Reactie op AvontuurlijkeEik108134

Vandaag bij 6w+4d mijn eerst echo gehad. En daar was een grote verrassing t ...
Oh wat leuk en spannend zeg! Maar vooral heel mooi ❤️ Ik heb vandaag gebeld met een verloskundige en mag volgende week vrijdag voor de eerste echo zo spannend allemaal… dan pas voelt het echt ofzo. Eerste keer dus heel onzeker! Maar ook veel zin in! Dan hopelijk rond 3 juni uitgerekend

14 dagen geleden

Reactie op AvontuurlijkeEik108134

Vandaag bij 6w+4d mijn eerst echo gehad. En daar was een grote verrassing t ...
Wat super leuk!!! Ik kan mij voorstellen dat jullie moeten wennen maar ook erg blij zijn. Gefeliciteerd!!!🩵💗

14 dagen geleden

Reactie op AvontuurlijkeEik108134

Vandaag bij 6w+4d mijn eerst echo gehad. En daar was een grote verrassing t ...
Wat leuk! Gefeliciteerd, wij kregen vandaag de eerste echo met 6+2 dagen, nog geen kloppend hartje maar dat kan voor deze termijn zeide ze🥰

14 dagen geleden

Hoi, ik ben inmiddels denk ik 6 weken +1. Durf nog nauwelijks te zeggen dat ik zwanger ben ook vanwege 2 miskramen. Vind het super eng en spannend. Heb veel last van m’n borsten. Vorige week buikpijn en oud bloed verlies dat is inmiddels gestopt wel is m’n buik heel gevoelig en af en toe wat misselijk. Ik wil eerst een echo voor ik contact zoek met een verloskundige dat voelt voor mij beter gezien ik dan pas weet of het echt goed zit anders vraagt de verloskundige er steeds naar en dat vind ik te confronterend. Ik heb nog geen afspraak gemaakt voor echo en stel het ook even uit. Ben nu op vakantie en vind het zo mega spannend dat ik aan niks anders kan denken. Wij kunnen daarom dan ook nog niet volledig blij zijn en van genieten. Miskramen hebben meer met me gedaan dat ik me beseft heb! Nu voelt het als mega rollercoaster. Hopelijk is het ons allemaal gegund! Op naar een mooie echo dames!!

14 dagen geleden

Hallo! Wij zaten eerst in het groepje mei-baby’s. Maar na de eerste echo zijn we een paar dagen terug gezet naar 2 juni. Eerste echo liet met 6+0 een kindje met een mooi kloppend hartje zien.

14 dagen geleden

Reactie op Spiderdekat

Hallo! Wij zaten eerst in het groepje mei-baby’s. Maar na de eerste echo zi ...
Wat fijn. 🙏🏻

14 dagen geleden

Oef… even klagen hoor. Mijn vorige zwangerschap was een HG zwangerschap en tot nu toe was ik bij vlagen heel misselijk, had ik pijnlijke borsten en was ik veel moe. Dat allemaal is nu helemaal weg 😖 volgende week pas een echo, maar ik vind het zo spannend. Wat een rollercoaster dit

14 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Oef… even klagen hoor. Mijn vorige zwangerschap was een HG zwangerschap en ...
Ik heb nu ook amper last van misselijkheid terwijl ik dat bij mijn dochter wel had. Maak me daar ook druk om, dus ik begrijp je goed!

14 dagen geleden

Reactie op Lieke0805

Oef… even klagen hoor. Mijn vorige zwangerschap was een HG zwangerschap en ...
Ik had ditzelfde t/m 5+5. Gevoelige borsten / misselijk. En ineens verdwenen. Mocht vanwege eerdere miskramen gisteren voor een echo komen bij 6+0 en een kloppend hartje gezien. Liep al 2 dagen rond zonder symptomen. Hoeft dus niets te zeggen, hopelijk stelt dat je wat gerust 🙏🏼

14 dagen geleden

Reactie op lJw.

Ik had ditzelfde t/m 5+5. Gevoelige borsten / misselijk. En ineens verdwene ...
Wat fijn dat je een kloppend hartje had (en dat je eerder mocht komen)! Ik hoop hier op zo’n succesverhaal ❤️

14 dagen geleden

Ik sluit me hier aan, maar ben voor nu eind mei uitgerekend😉 maar me dochter was ook 2 weken later dus dan kom ik uit in juni😝 zit nu op 7, volgende week echo

13 dagen geleden

Dag meiden, Ik ben benieuwd wat jullie eten wanneer jullie misselijk zijn? Met name met avondeten. Ik ben helaas iedere dag misselijk en veel dingen smaken mij echt niet meer. Terwijl ik hiervoor (muv vlees) alles at! Droge crackers, fruit, gekookte eieren en een soort rijstenpapje ga ik nog wel goed op. Het einde van de middag nadert en ik zou graag iets anders toevoegen aan dit lijstje. Inspiratie meer dan welkom!!

13 dagen geleden

Reactie op OptimistischeMeeuw258178

Dag meiden, Ik ben benieuwd wat jullie eten wanneer jullie misselijk zijn? ...
Ik ben met vlagen misselijk en heb ook hele andere trek dan hiervoor. Ik merk dat ik vooral geen zin in heb in heel kruidig eten, zoals nasi goreng of Indiaas oid (niet van mezelf gewend omdat ik zelf half indo ben haha). Wat dus goed gaat is hele simpele maaltijden bijvoorbeeld: Wraps met krokante kip groente en sla Verse soep met een broodje Aardappel groente vlees Stamppotjes Hopelijk heb je er wat aan!

13 dagen geleden

Mijn smaak is echt anders maar heel erg beperkt 😰ik ben misselijk als ik niet eet maar ook als ik wel eet 🤷🏼‍♀️ er zit zo’n ideale middenweg in wanneer het lang genoeg is na mijn eten maar ik nog geen honger heb. Ik eet vooral rijstwafels met Philadelphia en kip, boterham met stroop, bananen, ‘s avonds lukt vaak wat meer maar vooral aardappels met groente en vlees. Ik ben zelf een enorme zoete kauw maar moet er echt niet aan denken! Het enige zoete is gembersiroop van de AH met spa rood 😂 dit helpt soms overigens ook tegen de misselijkheid!

13 dagen geleden

He dames, ik ben beniewd hoe jullie mannen omgaan met de zwangerschap. Mijn man vindt het erg lastig om blij te zijn omdat het nog zo vroeg is en we nog geen echo hebben gehad met een kloppend hartje. Ik denk zelf dat het een soort bescherming is voor hemzelf zodat hij niet teveel gevoelens heeft mocht het alsnog verkeerd gaan. Het zorgt er alleen wel voor dat ik me wat eenzaam begin te voelen in mijn blijdschap. Herkenbaar voor iemand?

13 dagen geleden

Reactie op mk1234

He dames, ik ben beniewd hoe jullie mannen omgaan met de zwangerschap. Mijn ...
Absoluut herkenbaar, mijn vriend bedoelt het niet verkeerd maar voel me er heel eenzaam door.

13 dagen geleden

Reactie op mk1234

He dames, ik ben beniewd hoe jullie mannen omgaan met de zwangerschap. Mijn ...
Heel herkenbaar. Mijn vriend heeft hetzelfde. Dat heeft ook mede te maken met dat zijn zus al tijden probeert een kind te krijgen. En ik voel hetzelfde als jij van: ik ben mega blij en stort m en volle bak op alles wat met mijn zwangerschap te maken heeft 🙈 ik verwacht dat het over een paar weken w elk bij trekt. Ook denk ik dat het sowieso heel anders voor ons als vrouwen is en dat het voor de man langer ontastbaar blijft. Een vriendin van me zei dat zij juist daarom meer met vriendinnen en andere vrouwen ging connecten tijdens de zwangerschap omdat je je toch beter kunt inleven.

13 dagen geleden

Reactie op mk1234

He dames, ik ben beniewd hoe jullie mannen omgaan met de zwangerschap. Mijn ...
Hier wel blijdschap maar soortgelijk iets.. mijn man moet ook wennen aan het idee.. omdat het inderdaad nog niet tastbaar is (nog geen echo gehad)..is dus ook voorzichtig.. Ik snap het wel, dit had hij in het begin bij onze eerste ook en was na de 1ste en 2e echo dolgelukkig.. mannen moeten er vaak echt in groeien maar ik voel mij er niet eenzaam door!

13 dagen geleden

Reactie op mk1234

He dames, ik ben beniewd hoe jullie mannen omgaan met de zwangerschap. Mijn ...
Die van mij zegt ik wil er niet te veel mee bezig zijn en zegt tegen mij laat het los hou je er niet te veel mee bezig. Reden 2 miskramen dus ja zelfbescherming en bang zijn voor beide hebben we dat alleen ja er niet mee bezig zijn is voor hem makkelijk voor mij onmogelijk