1082 Reacties

17 dagen geleden

Hi allemaal, jullie zijn al even aan het kletsen. Eerst gewacht maar gisteren mijn eerste echo gehad en alles was goed ❤️ uitgerekende datum 17-6. Gelukkig nergens nog echt last van. Wel medisch ivm hoge bloeddruk

17 dagen geleden

Weten jullie of een hete kruik op je buik kwaad kan?

17 dagen geleden

Reactie op Lindsay105

Weten jullie of een hete kruik op je buik kwaad kan?
Ik heb het wel gedaan de afgelopen dagen. Erg fijn tegen buikpijn

17 dagen geleden

Dinsdag en vrijdag heb ik weer een echo. Ik merk dat ik er weer naartoe kruip en dat de dagen niet voorbij gaat haast. Ik voel me eigenlijk zelfs depressief of compleet afgestompt van angst. Ik voel me een beetje een shell, leeg. Dit had ik nooit verwacht.

17 dagen geleden

Reactie op kipjeszijnwelleuk

Dinsdag en vrijdag heb ik weer een echo. Ik merk dat ik er weer naartoe kru ...
Ik maandag en vrijdag; Mag ik vragen waarom jij 2x echo’s hebt in een week? Oh wat naar meid… die nare gevoelens. Na vandaag duurt het nog 3 dagen, hopelijk kom je die dagen een beetje door 🫂

17 dagen geleden

Reactie op Tantetruus1992

Ik maandag en vrijdag; Mag ik vragen waarom jij 2x echo’s hebt in een we ...
Vanwege eventuele vanishing twin. Ik heb een maagverkleining gehad (bijna 2 jaar geleden) maar dan word je ook extra in de gaten gehouden. Dankjewel ✨️💖

17 dagen geleden

Vanwege eventuele vanishing twin. Ik heb een maagverkleining gehad (bijna ...
Plus al 3 miskramen gehad.

17 dagen geleden

Ik snap je gevoel wel! Zo voelde ik mij ook heel erg voor de eerste echo. Was ervan overtuigt dat het gewoon weer niet goed was (na 4 miskramen). Voelde mij zo down, ellendig en bang. Ik wens je sterkte deze dagen door te komen, het is gewoon zwaar! Hopelijk maandag een mooie echo voor jou, ik ga duimen 🍀

17 dagen geleden

Reactie op MK-89

Ik snap je gevoel wel! Zo voelde ik mij ook heel erg voor de eerste echo. W ...
Dankjewel 🤞🏻🧡 ik hoop dat de week razend snel gaat!

17 dagen geleden

Dat wachten is zenuwslopend. Zelf 3 miskramen gehad waarvan 1 begin dit jaar. Nu moet ik lang wachten tot mijn eerste echo. Dat valt behoorlijk zwaar. Ik heb mijn eerste echo dinsdag staan. Volgens mijn cyclus ben ik dan 8+4. Ik hoop met je mee dat de tijd snel gaat ❤️❤️

16 dagen geleden

Reactie op Olijfje87

Dat wachten is zenuwslopend. Zelf 3 miskramen gehad waarvan 1 begin dit jaa ...
Ik duim voor ons🤞🏻 het is ook niet niks.

16 dagen geleden

Ik duim voor ons🤞🏻 het is ook niet niks.
Duim ook voor jou. Ben benieuwd naar de echo. Straks hopelijk mooie echo's voor ons allemaal

16 dagen geleden

Reactie op Olijfje87

Dat wachten is zenuwslopend. Zelf 3 miskramen gehad waarvan 1 begin dit jaa ...
Jemig wat laat na al die miskramen. Bewuste keuze? Hier zelfs onzekerheid hoor!!! Vorige x dus eerste echo een missed abortion en in deze zwangerschap nauwelijks klachten. Het is echt dat mijn buik langzaam groeit anders zou ik denken dat het allemaal een grapje is. Zei het ook bij de echo dat ik me nu zo normaal voel. Tot aan dat moment ook met regelmaat getest meer van is het echt zo!?! Ik zit nu weer te wachten tot de volgende. Termijn echo pas 29 november dus dat voelt ook als een eeuwigheid.

16 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Jemig wat laat na al die miskramen. Bewuste keuze? Hier zelfs onzekerheid ...
Ik kreeg een afspraak gestuurd nog gevraagd of het eerder kon omdat ik eerder miskramen gehad heb. Maar ze zeiden met 8 weken, 8 weken plus kunnen we alles mooi duidelijk zien dus wachten. Nou ja nu zit ik inderdaad te wachten. Ik heb wel symptomen maar goed ik ben echt wel zenuwachtig. Ik heb wel een goed gevoel erover maar ja blijft spannend. Dus dinsdag is het eindelijk zover.

16 dagen geleden

Reactie op Olijfje87

Ik kreeg een afspraak gestuurd nog gevraagd of het eerder kon omdat ik eerd ...
Jeetje dat ze dan niet eerder echo willen maken! Tuurlijk is het met 8 weken mooier te zien. Ik mag elke week voor echo’s komen gezien afgelopen jaar 4 miskramen, vond dat zelf wel hele geruststelling. Hopelijk een prachtige echo ook voor jou!

16 dagen geleden

Reactie op MK-89

Jeetje dat ze dan niet eerder echo willen maken! Tuurlijk is het met 8 weke ...
Heb begin dit jaar een miskraam gehad en 2 tussen mijn beide zoons. Ja elke zwangerschap is anders zei de telefoniste ook nog. Kan niks doen. Maar ik maak dit wel bespreekbaar bij mijn eerste echo. Ik hoop dat jij ook nog vele mooie echo's krijgt

16 dagen geleden

Reactie op Olijfje87

Ik kreeg een afspraak gestuurd nog gevraagd of het eerder kon omdat ik eerd ...
Jemig. Ja klopt wel. Ik nu bij 7.2 en 5 dagen terug gezet dus zag echt alleen een frummel met iets knipperen 😂😂 Nu heb je wel echt een baby vorm langzaam. Maar alsnog wel lang wachten zo. Gelukkig ben je er bijna. En daarna hoef je ook weer minder lang tot de termijn echo 🥰

16 dagen geleden

Wij zijn ook van praktijk geskipt: deze praktijk wil echt maar minimale aantal echo’s doen terwijl de vorige praktijk meteen met je mee wilde denken en je hier iedere week voor een echo kon komen. Helaas is die praktijk nu door verhuizing te ver weg. Voor nu dus praktijk nummer 3.. Zou ik jullie allemaal willen meegeven: zoek een praktijk die echt bij je past en jouw wensen waardeert, niet een waar je persee in hun visie en regime mee moet (tenzij je je daar helemaal in kunt vinden natuurlijk..)

16 dagen geleden

Reactie op C.1.2.3

Wij zijn ook van praktijk geskipt: deze praktijk wil echt maar minimale aa ...
Helemaal meeens!!! Hier kreeg ik ook gelijk te horen dat als ik toch zorgen maak en extra echo wil ik contact mag opnemen. En ze denken ook erg mee. Erg lief. Zelfs na de miskraam stuurde ze nog even een Whatsapp berichtje een paar weken later.

16 dagen geleden

Hoi volgens mijn eigen berekening zou ik morgen 8 weken zijn ik heb a.s dinsdag mn eerste echo. Dit is mijn 2e zwangerschap. We hebben een gezonde dochter van 3 Ik merk dat ik mij dit keer heel erg veel zorgen maak al vanaf het begin of het wel goed gaat. Nu heb ik ook nog eens vanaf vorige week zo nu en dan licht bloedverlies of donkere of lichtroze afscheiding waardoor ik mij nog meer zorgen maak ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap niet gehad. Verder ben ik niet misselijk (vorige keer wel gehad alleen ik weet niet meer rond welke week volgens mij pas rond 8/9 weken dat het begon ) geen pijnlijke borsten (vorige x ook niet gehad ) wel opgeblazen buik en vaak plassen veel koude handen en voeten slechter slapen vroeger wakker vermoeidheid was vorige week wat meer nu valt het mee wel meer hoofdpijn dan normaal. Iemand hier die dit ook ervaart ? Ik heb getwijfeld om eerder een echo te willen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat die eerste echo de zorgen gaat wegnemen. Vind het verschrikkelijk dat ik en zo voel ik kan soms wel huilen.