386 Reacties

12 dagen geleden

Ik ben op 21 juni uitgerekend dus nog vol in mijn 3de week zwanger nu. Ik heb alleen net ergens bij een lunchrestaurant een broodje gegeten waar ook een laagje mayo op zat. Ik weet dat ik het niet mag en ik kwam er te laat achter. Als ik er een ding van had gemaakt hadden mijn collega's het wel opgemerkt. Is dit heel schadelijk voor m'n baby?

12 dagen geleden

Reactie op Lottiepottie

Ik ben op 21 juni uitgerekend dus nog vol in mijn 3de week zwanger nu. Ik h ...
Het gaat erom dat verse mayo schadelijk KAN zijn door de eieren. In de meeste zaken is het gewoon mayo vd winkel hoor. No worries

12 dagen geleden

Reactie op Lottiepottie

Ik ben op 21 juni uitgerekend dus nog vol in mijn 3de week zwanger nu. Ik h ...
Neejoh niets aan de hand. Bij rauwe dierlijke dingen zoals ei en vlees is er een verhoogde kans op bacteriën waar je ziek van kan worden, dat is de enige reden waarom je het niet mag eten tijdens je zwangerschap. Integenstelling tot cafeïne, alcohol of kaneel ofzo is het niet hoe meer, hoe slechter. Je wilt gewoon niet het risico lopen tot voedselvergiftiging en daarom vermijd je rauwe dierlijke producten. Je hebt het snel genoeg door als er wel bacteriën in zitten en anders is het prima. Mayonaise van de supermarkt is zo ver doorverwerkt dat je je geen zorgen hoeft te maken (ik ben een mayo verslaafde dus ik eet dit ook gewoon de hele zwangerschap).

12 dagen geleden

Hi All, ik heb helaas de laaste dagen dat mijn testen lichter zijn😭 En vandaag bijna niet meer te zien... zou vandaag 4+4 zijn... maar dit is niet goed, denk dat ik nu snel ongesteld zal worden😭😭😭😭 Zooo verdrietig, we hadden echt een goed gevoel dat het deze keer goed zou gaan🙏

12 dagen geleden

Hi allemaal, ik ben ook op 17 juni uitgerekend! Heel spannend allemaal, hoop echt dat alles goed blijft gaan. Heb op 1 november een eerste echo staan. Fingers crossed! Qua symtonen had ik echt anderhalve week gekke krampen in m’n onderbuik en af en toe misselijk. Ik kwam er al snel achter dat ik misselijk was door honger dus probeer nu vaak iets kleins te eten en dat helpt! Bijna geen last van misselijkheid. Sinds een paar dagen wel echt vermoeid. De eerste twee weken werd ik telkens rond 4 uur wakker en daarna ook rond half 7 klaarwakker. Vandaag voor het eerst echt uitgeput en niet vooruit te branden😅 De emoties gaan ook lekker alle kanten op😌 Het is mijn eerste zwangerschap:)

12 dagen geleden

Reactie op MichelleMooy

Hi All, ik heb helaas de laaste dagen dat mijn testen lichter zijn😭 En van ...
Ah nee 🥺🥺🥺 Wel met ochtend urine?

12 dagen geleden

Reactie op Lottiepottie

Ik ben op 21 juni uitgerekend dus nog vol in mijn 3de week zwanger nu. Ik h ...
Joh ik heb de vorige x nog alcohol gedronken en sushi gegeten de dag voor ik er achter kwam ergens einde week 3. Vk zei serieus ALS je er maar van genoten hebt 😂 Ze zijn mega voorzichtig hier in Nederland en gaat om bepaalde bacteriën die er EVENTUEEL in voorkomen maar waar je ook als je niet zwanger zou zijn ziek van wordt. De kans dat je dus iets oploopt doordat je iets fout hebt gegeten is minimaal. Vaak minder dan 10%. Maar ja. Als je het weet waarom de risico lopen 🤷🏼‍♀️ Ik wilde ook nog richting midden Amerika en een paar jaar terug was negatief reis advies ivm zirka virus dat door muggen doorgegeven wordt. Maar uiteindelijk was toen met negatief advies de kans dat je door zo een mug gestoken werd 5% en dat het schade toe zou brengen aan het kindje daar weer 3% vannacht🤯🤯🤯 🤪 Dus vooral niet te gek zenuwachtig eten als je perongeluk iets doet wat niet binnen de lijntjes is

12 dagen geleden

Reactie op Sab33baby1

Hi allemaal, ik ben ook op 17 juni uitgerekend! Heel spannend allemaal, hoo ...
🤭 en dan zeggen ze dat je moet genieten he 😂😂😂😂 Herkenbaar allemaal. Gelukkig laatste dagen maar hele milde klachten ☺️

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ah nee 🥺🥺🥺 Wel met ochtend urine?
Ja, elke ochtend😭😭😭

12 dagen geleden

Reactie op MichelleMooy

Ja, elke ochtend😭😭😭
Wat zegt de vk? 🥺🥺 Ik ben na mijn missed abortion geen voorstander voor door testen. Achteraf heb ik gemerkt dat er iets mis was toen getest en een enorme knaller. Straks is je urine minder geconfronteerd ofzo waardoor het komt 🥺🥺 en zit je nu voor niets in de stress. Ik hoop nog steeds heel erg dat het niet klopt 🙏🏼 en het wel goed zit Dikke knuffel

12 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Wat zegt de vk? 🥺🥺 Ik ben na mijn missed abortion geen voorstander voor ...
Heb ik nog niet gesproken!! Ik wacht het even af tot ik ongesteld word maar wat ik allemaal lees is het geen goed teken. Mijn testen zouden niet lichter moeten worden dan met 3+4 vorige week😞 Ik heb me er al een beetje bij neer gelegt... Heb stiekem nog een klein beetje hoop maar dat doet denk ik alleen maar meer pijn... Ik laat het weten als ik 100% weet dat het niet goed zit!! En ik hoop natuulijk dat alles bij jou goed gaat🙏🙏🙏 Was leuk je te leren kennen!! Voelde alsof we precies dezelfde dingen hadden!! Hou hoop het komt vast goed en hopefully bij mij de volgende keer!! 3 keer is scheepsrecht🙏🙏🙏

12 dagen geleden

16 juni uitgerekend, 4 weken en 3 dagen zwanger. Echo pas over 3 weken.. ik kan echt niet wachten 😢😃

12 dagen geleden

Hiii dames nieuw hier!! Ik ben nu 7,5/8 weken en erg spannend. Deze week echt ziek ziek misselijk gewoon! Vandaar is diarree mee gaan doen. Iemand de perfecte tip tegen misselijkheid of diarree??

12 dagen geleden

Hoi hoi!, leuk dat er een wat kleiner groepje is. Ik ben 20juni uitgerekend en zie uit naar de echo 😊

12 dagen geleden

Reactie op RelaxedKamille383249

Hiii dames nieuw hier!! Ik ben nu 7,5/8 weken en erg spannend. Deze week ec ...
Bij misselijkheid hielp het bij mij bij de eerste om steeds kleine beetjes te eten. Bij een lege maag was de misselijkheid erger. Ik had een zak winegums mee naar werk (eet ze normaal nooit) als ik dan zo'n vlaag misselijkheid voelde opkomen nam ik een winegum 😅 ben nu een beetje bang dat m'n collega's meteen weten wat er is als ik weer met een zak kom aanzetten haha

12 dagen geleden

Reactie op MichelleMooy

Heb ik nog niet gesproken!! Ik wacht het even af tot ik ongesteld word maar ...
Eens gelijks. Hou ons op de hoogte mag ook privé natuurlijk 😘

11 dagen geleden

Reactie op Kim1088

Bij misselijkheid hielp het bij mij bij de eerste om steeds kleine beetjes ...
Lol winegums die heb ik niet eerder gehoord wel pepermunt of kauwgom. En ik zelf ben erg van de gember. Ik heb op aanraden van de vk vorige zwangerschap gembercapsules gehaald dat maakte het een stuk dragelijker

11 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Lol winegums die heb ik niet eerder gehoord wel pepermunt of kauwgom. En i ...
Ik ging vol op de zoetigheid🙈 hopelijk blijft me dat deze ronde een beetje bespaart. Gember is inderdaad een goede bij misselijkheid. Die thee heb heb ik ook al klaar liggen.

11 dagen geleden

Reactie op Kim1088

Ik ging vol op de zoetigheid🙈 hopelijk blijft me dat deze ronde een beetje ...
De capsules helpen nog beter!! Ik drink sowieso regelmatig de thee 🤪 Tot zo ver voel ik me zo bizar goed 🤷🏼‍♀️ Alleen mijn hartslag die bij inspanning echt doet alsof ik top sport lever maar verder voel ik me nauwelijks zwanger 😳

11 dagen geleden

Reactie op Kim1088

Ik ging vol op de zoetigheid🙈 hopelijk blijft me dat deze ronde een beetje ...
Hier werkt cola en winegums