11 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg een koemelk en soja vrij dieet voor de borstvoeding. Ei succesvol terug genomen, zit middenin soja herintroductie en hierna aan de melk. Wij zijn nog niet gestart met vast voedsel (Rapley, pas in januari 6m)

2 dagen geleden

Ik heb een zoon van bijna 4 met KMA en mijn dochter van nu 6 maanden heeft het ook. Daarnaast is zij allergisch voor appel, kippeneiwit, soja en bieten. Vraag maar raak!

2 dagen geleden

Hier bijna 6 maanden en gaan nu de zogeheten “melkladder” in samen met de diëtist. Wat wil je weten

2 dagen geleden

Hebben jullie de hapjes zelf gemaakt? Zo ja, via een kookboek o.i.d.? Merkte jullie hierdoor ook wisseling in de ontlasting? Mijn zoontje wordt maximal gelaxeerd ivm chronische verstoppingen. Wat voor papfles bieden jullie aan?

2 dagen geleden

Reactie op Abc123def

Hebben jullie de hapjes zelf gemaakt? Zo ja, via een kookboek o.i.d.? Merk ...
Ik doe Rapley dus ik zal gewoon stronken broccoli en wortel in stukken geven ed . Komt geen melk aan te pas, wat in dit geval extra veel gemak geeft dat ik er verder niet over hoef na te denken.

2 dagen geleden

Reactie op Abc123def

Mijn dochter eet s ochtend een schaaltje pap van 2 schepjes rijstebloem, 1 grote tl 100% pindakaas en 80 ml water. Gewoon met lepel. Beter voor de mond motoriek. Als fruithap eet zij 100% gepureerd fruit Als lunch en avondeten 100% gekookte en gepureerde groenten. Je hebt echt geen kookboek nodig. Gewoon een pan met groenten bv: wortel, broccoli, bloemkool, spinazie ed opzetten, zacht laten koken en dan de staafmixer erdoor. Je kan het allemaal lekker invriezen in speciale bakjes en je kindje zal ervan smullen

2 dagen geleden

Reactie op yrie

Ik volg een koemelk en soja vrij dieet voor de borstvoeding. Ei succesvol t ...
Hier ook een zoontje die het wsl heeft, introductie van kv was een ramp. Dus terug op helemaal borstvoeding en nu zelf ook koemelk vrij dieet. Ik wist niet dat soja en ei ook problemen konden opleveren. Hoe ben jij erachter gekomen dat je kindje dit heeft aangezien je ook bv geeft?

2 dagen geleden

Reactie op Abc123def

Wij hebben alles “puur” gegeven. Dus echt alleen één soort groente, pindakaas en amandelpasta op de vinger en ei echt helemaal fijn geprakt met beetje pepti. Nooit gemixt dus Nu moeten we gaan starten met introduceren van een luchtige cracker waar minimaal weipoeder in zit, hierna is het een boterham en daarna starten met boter in verwarmde gerechten dus ik denk dat ik dan vlees bak in boter bijvoorbeeld. De melkladder van DAVO voor zuigelingen kan je ook online vinden!

2 dagen geleden

Reactie op Juandeman

Hier ook een zoontje die het wsl heeft, introductie van kv was een ramp. Du ...
Mijn kindje spuugde heel veel dus toen ben ik op melk-ei-soja dieet gegaan. Daarnaast ook matige groei (vond ik, veel p’s gedaald), veel overstrekken etc. Vond op dieet gaan geen ramp en zo heb je het wel snel uitgevonden of iig verbetering en daarna kun je het rustig verder uitzoeken. Door per ongeluk ricotta te nemen (of naja ik ging bij schoonouders eten en had het expres niet benoemd) ging kind weer spugen en daarna heb ik contact gezocht met diëtiste. Ook omdat ik zelf niet alles kan eten. Onder haar begeleiding ei genomen en dat ging goed, soja nu de tweede keer aan het proberen maar ik merk wel reactie… melk proberen we of na kerst of pas in januari…
Niet helemaal de tip die je zoekt maar ik verdenk bij mijn zoontje ook een koemelk/ei-allergie en ga dit nu 2 weken vermijden tot mijn volgende afspraak bij het CB. Mag ik vragen hoe jij erachter kwam dat jouw kindje KMA heeft? Ik voel me bij het CB ook niet echt gehoord toen ik aangaf dat ik dacht dat hij deze allergie zou kunnen hebben, dus ik herken dat zoekende gevoel heel erg.

2 dagen geleden

Reactie op VerwonderdeRivier643061

Niet helemaal de tip die je zoekt maar ik verdenk bij mijn zoontje ook een ...
Wij hebben veel gehad aan een diëtist! Misschien kan je daar naar op zoek in de buurt?