34 Reacties

3 maanden geleden

Alsof ik naar mijn eigen verhaal kijk. Onze zoon heeft precies hetzelfde! Is ook ongeveer even oud. Wij zijn nu precies met hetzelfde traject bezig (Pepti). En ik loop ondertussen ook bij de POH. Enorme krampjes met gillen als gevolg en gigantisch krijsen. Gebruik je pure jbpm van bijvoorbeeld de tuinen/holland&barret? In sommige zitten namelijk nog koemelkdeeltjes waar ze dus alsnog op reageren. Wij gebruiken het nu bijna een maand en beginnen een soort van resultaat te zien. Hij lijkt minder last te hebben, maar of dat komt door de Pepti weet ik niet zo goed. Mocht je behoefte hebben om even je ei kwijt te kunnen mag je een berichtje sturen hoor. Ik snap je namelijk helemaal.

3 maanden geleden

Als eerst wat ontzettend vervelend dat jullie dochter zo ontzettend veel huilt! Het breekt je op en ook je kleintje kost en natuurlijk zo veel energie. 😔 Hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt. 🍀 Onze dochter (inmiddels 2 jaar) had als baby ook KMA. Zij had niet de originele klachten zoals eczeem over haar lichaam. Arts twijfelde daarom om dit het wel was. De klachten die zei had was Krijsen de hele dag door en geen ontlasting of hele harde. Voelde ons nergens gehoord dus uiteindelijk zelf overgegaan om Nutramigen. En toen eigenlijk werden de klachten beter. Ze had ook reflux (uiteindelijk kapotte slokdarm) waardoor ze ook zoveel huilde. Jbpm gaan gebruiken want allergene voeding is ook dunner en maagzuurremmers en uiteindelijk na 4 maanden kregen we meer rust. Onze 2e dochter (15 weken) had ook moeilijke ontlasting, wel paar plekjes op haar gezichtje maar verder niks dus die krijgt nu ook nutramigen en doet het nu super. Is trouwens niezen niet gekoppeld aan reflux heb ik weleens over gelezen namelijk.

3 maanden geleden

Hier een baby met KMA en niet de normale klachten zoals eczeem bloed bij ontlasting afvallen etc, nee mijn baby had extreme honger (zo leek t tenminste achteraf gezien bleek dat hij gwn pijn had en eten zijn maagje even een kwartiertje rust gaf) en inderdaad alleen maar krijsen niezen vanaf de geboorte al en extreem erge verstopping waarvoor hij laxeermiddel moest (ze zeiden eerst dat het kwam van de JBPM maar dat gebruik ik nu ook nog en geen verstopping meer) ik zit nu 3 weken op pepti en mijn zoon is rustiger lacht veel meer maakt veel meer vrolijke geluidjes en huilt amper meer (alleen bij moe honger of vieze luier) door. De hoeveelheid pijn wilde m’n zoontje alleen maar op mij slapen, en zelfs dat kan hij nu gewoon en zelfs plat liggen in de kinderwagen is geen probleem meer voor hem! Ook is sinds de pepti de verstopping weg. Dus nee het hoeven echt niet de “originele “ klachten te zijn mijn zoontje had alles behalve die klachten en toch een KMA!

3 maanden geleden

Je hebt zeker gradaties in de reactie. Als pepti niet genoeg verhelpt zou je neocate moeten proberen, ik weet alleen niet of je dat zomaar kan krijgen

3 maanden geleden

Reactie op Debby❤️

Hier een baby met KMA en niet de normale klachten zoals eczeem bloed bij on ...
Mijn baby wil ook om de 1,5/2 uur eigenlijk al eten, en eet dan vervolgens maar 90 ml ofzo. Zou dat het zijn dat ze pijn heeft aan het maagje 🤔 Zijn jullie het traject via CB aan het doen of al bij de kinderarts?

3 maanden geleden

Reactie op Mégan

Als eerst wat ontzettend vervelend dat jullie dochter zo ontzettend veel hu ...
Wat fijn dat het goed gaat nu bij jullie, maar wat een (lijdens)weg he. Kun je nagaan al 4 maanden. Wij hebben ook sterke verdenking naar verborgen en niet verborgen reflux, maar we denken niet dat dit de hoofdoorzaak is van de onrust.

3 maanden geleden

Reactie op dD_E

Mijn baby wil ook om de 1,5/2 uur eigenlijk al eten, en eet dan vervolgens ...
Het zou inderdaad wel maar goed kunnen! Melk is warm en daardoor geeft het tijdelijk rust wij volgen het traject via de kinderarts inderdaad! Als je verschil merkt met de pepti zou ik het ook op de pepti houden hier duidelijk verschil dus moet binnenkort naar het ziekenhuis voor zo’n test!

3 maanden geleden

Ons kindje heeft KMA en hetzelfde gehad. De eerste week toen ze over was gegaan op pepti was het een hele vrolijke baby. Na een week waren we terug bij af. Ons is verteld door de arts dat ze mogelijk een zwaardere intolerantie had. We zijn toen overgegaan op neocate syneo en dit heeft haar goed geholpen. Het huilen was echt een stuk minder maar toch nog aanwezig. De kinderarts heeft toen maagzuurremmers voorgeschreven. Dit helpt haar ontzettend. Het is nu een heel vrolijk meisje.

3 maanden geleden

Ik herken je ook in jou verhaal. Loop ook bij POP poli hiervoor. 9 weken langs krijsen, standaard uur naar de voeding. Slechte ontlasting, veel niezen, onrustig slapen overdag. Niet echt de standaard klachten. Op advies overgestapt naar Pepti binnen 3 dagen een veel rustiger kind. Ontlasting blijft een probleem. Ze heeft nu weer stukjes tape op de rug. Eentje bij haar schouderbladen en eentje boven de bilnaad. En ze heeft opeens elke dag ontlasting, voorheen maar om de 4-5 dagen. Zijn we even gestopt met de tape bleef de ontlasting weer weg. Tape weer terug en de ontlasting stroomt weer door, erg bijzonder. Wij staan op de lijst om een officiële test te laten doen. Schijnbaar zitten hier wachttijden op. Onze dochter is inmiddels 13 weken. Sterkte, ik weet hoe zwaar het kan zijn! Weet dat je niet alleen bent.

3 maanden geleden

Reactie op Lisanne_1992

Ik herken je ook in jou verhaal. Loop ook bij POP poli hiervoor. 9 weken la ...
Is dat van dat kinesiotape? Wel apart ja dat als het erop zit het goed gaat en zonder niet! Gaan jullie een KMA test doen?
Ons meisje van 13 weken ook veel huilen , krampjes, bloedverlies bij ontlasting, scheetjes die enorm stinken en diarree. Sinds week 8 aan de pepti. Dit ging 2 weken goed. Toen wilde ze niet meer drinken en nog mijn huilen. Mochten van de diëtist direct starten met Nutramigen. Hierbij hetzelfde verhaal. Doorgestuurd naar kinderarts. Nu komende 3 weken aan de Neocate . Gister begonnen. Hopelijk gaat ze hier beter op

3 maanden geleden

Hier ook KMA kindje maar geen bloed bij de ontlasting. Wel hebben we 1 keer nutrilon gegeven en kreeg ze toen allemaal rode vlekken op haar lichaam. Ik was toen al een tijdje gestopt met koemelk nuttigen want gaf borstvoeding. Dat was voor ons een heel duidelijk teken. Verder idd ook huilbaby, heel veel onrust, zag er altijd uit alsof er veel te veel spanning op haar stond, veel spugen (doordat darmen overprikkeld waren en poepen veel moeite kostte). Uiteindelijk na 1.5 week Pepti sloeg het bij ons weer terug naar af en toen zijn we overgegaan naar Neocate. Zitten we nu 2.5 week op en het gaat erg goed! Alleen nu ze de laatste rota portie heeft gekregen is het weer even drama bij haar darmen, maar drinken doet ze heel erg graag haha (ook al is neocate GOOOOR). Zou toch pleiten bij de arts voor neocate of nutrimigen als ze nog een tussenstap willen doen.

3 maanden geleden

Reactie op dD_E

Is dat van dat kinesiotape? Wel apart ja dat als het erop zit het goed gaat ...
Nee Pinotape staat achterop. Ja wij gaan wel een test laten doen.

3 maanden geleden

Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts. We hebben wel pas eind volgende maand de afspraak vanwege lange wachttijd op de poli. We zagen dus niet een hele mega verbetering van de Pepti, maar wel genoeg om het verder te onderzoeken. En we hebben gelukkig ook een machtiging gekregen zodat we, tot de afspraak is geweest, de voeding wel vergoed krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op dD_E

Wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts. We hebben wel pas eind volgende m ...
Super fijn! Hopelijk komt er wat uit en word het snel beter voor jullie!

3 maanden geleden

Vanochtend had hij slijmerige poep. Ben benieuwd of dat met KMA te maken kan hebben, of wat anders 🧐. Hij heeft voorderest nergens last van. Wel beetje last van eczeem op zn buik, maar jeukt niet, ik denk dat dat van de wasmiddel is…

3 maanden geleden

Reactie op ierus

Vanochtend had hij slijmerige poep. Ben benieuwd of dat met KMA te maken ka ...
Dit lijkt ook op de poep die onze dochter had. Ik had het gedeelte over eczeem dus ook bij de jeugdarts aangegeven, dat onze dochter dat niet had en hij zei over eczeem dat koemelkallergie het alleen verergert en niet veroorzaakt. Dus als je zoontje normaalgesproken geen eczeem heeft dan zou dat niet door KMA moeten komen.

3 maanden geleden

Reactie op dD_E

Dit lijkt ook op de poep die onze dochter had. Ik had het gedeelte over ec ...
O dat is goed om te weten! Nee hij heeft een beetje droge rode plekjes op zn buik en het wordt niet per se erger of minder. Het is ook niet zo veel en hij heeft er geen last van. Ik ga denk ik eerst wasmiddel vervangen, kijken hoe dat gaat :)

3 maanden geleden

Hij begon vanochtend toch te krabben op zn eczeem 🥲🥲 meteen al zn kleding in de was gedaan met neutral, ik hoop echt dat dat helpt en dat het niet volop eczeem is. Het zit namelijk ook een beetje in de familie… zusje en vader hebben het!

2 maanden geleden

Reactie op ierus

Vanochtend had hij slijmerige poep. Ben benieuwd of dat met KMA te maken ka ...
Hier hadden we ook meer slijm in de ontlasting (zitten aan de pepti ivm kma) dus ik dacht shitttt we gaan weer terug naar de klachten maar de jeugdarts gaf aan dat dit ook de periode is dat ze heeeel veel met de handen in de mond zitten of met speelgoed en dat dit voor meer slijm aanmaak zorgt in de mond en dit slikken ze ook door waardoor de ontlasting ook slijmerig kan zijn! Bij ons was het na een paar dagen weer weg