6 Reacties

17 uur geleden

Macaroni met spinazie en ham blokjes erdoor. Doen wij wel eens op makkelijke dagen. Snel klaar, vrijwel geurloos.

17 uur geleden

Maak ovenschalen!! Dit zorgt er voor dat je tijdens het bakken niet in de buurt bent misschien scheelt dat iets. En dan het liefste over schalen met koude voorbereiding ☺️ Als je last hebt van ui en knoflook koop je voorgesneden ui scheelt ook weer in tijd en knoflook in een potje ☺️

16 uur geleden

Toen ik echt niets kon verdragen kookte ik in 1 pan pasta met diepvriesspinazie, erna afgieten en dan (30+)-kaas en/of kidneybonen erdoor. Ruikt naar niets en de kaas en evt bonen brengen veel smaak. Maar ik besef dat het misschien een 'acquired taste' is hahahahaha!

16 uur geleden

Ah ik voel je. Hier hetzelfde maar heb een lieve partner die kookt en geen kiddos rondlopen. Als ik iets moet koken met mijn misselijkheid is het bij mij vooral verse soepen (alles in de pan en snel deksel erop) ovenschotels. Of rijst met dan wat gewokte groente + proteïne. Ook bv couscous waar je alleen gekookt water op gooit en dan wat groente wokken. Desnoods vooral diepvries groente of voorgesneden groente. Voorgesneden kipblokjes etc gebruiken. Alles wat tijd scheelt en niet teveel ruikt. Misschien ook je man eens lief aankijken of hij in de avond iets kan klaarmaken voor de volgende dag? Als ik vrij ben probeer ik in de middag iets te koken. Wat dan in de avond in de oven kan. Omdat ik mij dan goed voel. Weet niet of dat voor jou ook ergens een optie is? Daarnaast hoop ik met je mee dat we ons in de tweede trimester beter voelen. Want hier is koken mijn hobby maar wordt er op dit moment ook echt niet gelukkig van. Heel veel succes/sterkte✨

16 uur geleden

Stamppot! Je kan het opzetten en hoeft er niet constant bij te staan ☺️ verder zou ik vooral je partner (als je die hebt) kunnen vragen of ie je wilt ondersteunen. Desnoods door mealpreppen of iets.

13 uur geleden

Traybake's maken bijv. Voorgesneden zakken groenten die niet te grof zijn , die zijn super snel gebakken.