475 Reacties

één maand geleden

Het is mijn eerste zwangerschap, vandaag precies 7 weken dus alles is nieuw en spannend. Ik was de afgelopen week erg moe en daar heb ik nu ook nog eens een verkoudheid bij gekregen, niet erg bevoordeling voor het energieniveau. Slapen lukt sinds 2 nachten niet best, maar dat kan ook door de verkoudheid komen. Verder voorlopig weinig klachten. Soms wat last van m'n buik, en vooral 's avonds pijnlijke borsten. Maandag de eerste echo, erg spannend allemaal maar tussen alle onzekerheid door probeer ik vooral te genieten. Wat ik wel lastig vind is dat ik binnenkort met iemand uiteten ga en een week later bij vrienden thuis ga eten. Ik ben dan nog geen 12 weken dus wil het niemand nog vertellen. Hoe gaan jullie hier mee om?

één maand geleden

Reactie op W1991

Het is mijn eerste zwangerschap, vandaag precies 7 weken dus alles is nieuw ...
Ahh lastig he. Ik ging laatst ook met mn moeder lunchen ergens toen heb ik van tevoren het restaurant gebeld met wat ik mocht omdat ik zwanger ben en toen wist ik wat ik sowieso kon kiezen. Dat is echt een tip! Bij mensen thuis denk ik gewoon kiezen wat je lekker vindt als er meer hapjes zijn en als er echt biefstuk is of zalm ofzo gewoon even zeggen dat je dat niet hoeft haha

één maand geleden

Reactie op EvaMarjolein

Ahh lastig he. Ik ging laatst ook met mn moeder lunchen ergens toen heb ik ...
Goede tip ja om het restaurant alvast van te voren te bellen! Ga ik zeker doen, dank je wel. Ik hoop inderdaad dan maar dat het allemaal kleine hapjes zijn, maar misschien kan ik dat ook wel gewoon aan ze voorstellen, kijken of ze er wat mee doen 😀 en mochten ze toch zalm kiezen, zeg ik gewoon dat ik alleen doorbakken lekker vind, dan is het weer geen probleem 😀

één maand geleden

Reactie op W1991

Goede tip ja om het restaurant alvast van te voren te bellen! Ga ik zeker d ...
Graag gedaan! Haha ja hapjes voorstellen is ook echt een goede. En inderdaad dat kun je altijd zeggen over de zalm haha dat valt gelukkig niet op! Lekker genieten van de zwangerschap en de etentjes🤰🏼❤️

één maand geleden

Hoe weten we hoe groot de kleine is? Elke app zegt iets anders. Ik ben vandaag 6 weken. Het is verschillend van 3 tot 15mm. Van een sesamzaadje tot een blauwe bes. Best een verschil 😅

één maand geleden

Reactie op Sairina

Hoe weten we hoe groot de kleine is? Elke app zegt iets anders. Ik ben vand ...
Ja dat zag ik ook net. Dacht wat een verschil😂

één maand geleden

Reactie op Sairina

Hoe weten we hoe groot de kleine is? Elke app zegt iets anders. Ik ben vand ...
dat hangt denk ik af hoe je de weken rekent. als je 6 weken zwanger bent, is de foetus 4 weken oud. mijn zwangerschap is nu 8 weken en de kleine is nu zo groot als een bosbes.

één maand geleden

Reactie op Mvanek

dat hangt denk ik af hoe je de weken rekent. als je 6 weken zwanger bent, i ...
Ja het lastige is dat het verschilt per app. 6 weken zwangerschap is bij elke app dus een andere grote. Maar het verschil tussen 3 en 15mm is wel veel 😅

één maand geleden

Reactie op Sairina

Ja het lastige is dat het verschilt per app. 6 weken zwangerschap is bij el ...
Hahahaha ja ik dacht ook huh wat is het nou. Maar rond 7 weken is het 9,5 mm en rond 8 weken 16-18 mm

één maand geleden

Reactie op Sairina

Ja het lastige is dat het verschilt per app. 6 weken zwangerschap is bij el ...
Dus ik denk dat je het beste deze app kan aanhouden 🥰

één maand geleden

Volgens mij zitten er ook verschillen in hoe de apps weken tellen. Week 7 wordt soms gezien als de 7e week. Daar zit je dan bijv. met 6+1 in. Andere apps tellen echt als 7 weken zwanger, en daar zit je dan met 7+1 in. Dat vermoeden heb ik in ieder geval.

één maand geleden

Zijn er meer die last hebben van haaruitval? Ik dacht dat je haar beter werd van de zwangerschap en daarna pas uit ging vallen😂. Ik schrik er elke dag van wat eruit komt en heb ook onwijs last van een schilferige hoofdhuid

één maand geleden

Reactie op FantastischeEland662706

Zijn er meer die last hebben van haaruitval? Ik dacht dat je haar beter wer ...
Ja vreselijk! Had er al wel last van, maar dubbel zo erg 😩😩😩

één maand geleden

Ik ook, enorm! Fijn om te lezen dat meer meiden het hebben

één maand geleden

Jaaa hier ook :(

25 dagen geleden

Ik ben nu 7 weken en erg veel last van maagzuur en gisteren ook heftige buikkrampen gehad. Hebben jullie hier ook last van?

Ja.. had het al voor de zwangerschap… maar van de week op het werk trok ik zo een pluk uit mn hoofd dat ik dacht hoe dan Heb gelukkig dik haar dus erg vind ik het niet 🤣 Maar vreselijk Man lief zeg ook altijd Je lijkt wel een husky (verharen zo erg toch) haha

25 dagen geleden

Hier ook, ik had altijd wel al wat meer haaruitval. Maar vanochtend onder de douche schrok ik er enigzins van. 😅

25 dagen geleden

Vinden jullie het ook zo lastig om je zwangerschap geheim te houden? Ik wil het eigenlijk aan iedereen vertellen, maar ben nog zo pril. 6novrmber eerste echo. Kan me van de vorige zwangerschappen nog herinneren dat alles zo langzaam ging.

25 dagen geleden

Volgens mij zitten er ook verschillen in hoe de apps weken tellen. Week 7 w ...
Ik dacht dat het misschien te maken had met het begin en einde van de week. Dat de ene app rekent vanaf dag 1 week 6 bijvoorbeeld en dat het vruchtje dan nog 1,5 mm is en dat de andere app rekent juist het einde van de week, dus 6 weken en 6 dagen en dat het vruchtje dan 15 mm is. Ze groeien immers snel toch? Haha dat was mijn theorie voor die enorme verschillen 😂.