525 Reacties

één maand geleden

Reactie op BevlogenHemel911149

Vinden jullie het ook zo lastig om je zwangerschap geheim te houden? Ik wil ...
Ja heel ingewikkeld! Zeker als ik in m'n agenda kijk naar alle sociale activiteiten die gepland staan...

één maand geleden

Oh dit is zo moeilijk! Heb het idee dat iedereen het ook zo door heeft.. twijfel zo om het toch al te vertellen voordat we de echo hebben gehad.. die staat pas op 8 November. Ik heb het alleen tegen één collega verteld Heb jij het nog tegen niemand verteld?

één maand geleden

Dames is het normaal dat ik met een uur in de auto rugpijn krijg? Is er iemand die iets gelijks heeft? Ik ben 8-9 weken en kan echt niet meer lang achter elkaar zitten

één maand geleden

Reactie op Evee89

Ik dacht dat het misschien te maken had met het begin en einde van de week. ...
Dat zou ook nog kunnen ja. Heel vreemd in ieder geval!

één maand geleden

Gaan jullie een speciale buik creme gebruiken en zo ja welke is goed?

één maand geleden

Reactie op Amina123

Dames is het normaal dat ik met een uur in de auto rugpijn krijg? Is er iem ...
Is niet gek alles word soepeler/losser komt door hormonen

één maand geleden

Reactie op GeweldigeWolf255114

Tegen striae? Het maakt niet uit wat je smeert je kan er niet tegen smeren namelijk! Striae is niks anders dan bindweefsel wat van binnenuit scheurt en is grotendeels genetisch bepaald

één maand geleden

Hoi, ik vond bio oil fijn en naar mijn idee werkte het wel goed bij m'n eerste zwangerschap. Ik ga het weer gebruiken🙂

één maand geleden

Reactie op BAMPatricia

Tegen striae? Het maakt niet uit wat je smeert je kan er niet tegen smeren ...
Oh ja dat bedoelde ik wel! Ik dacht dat het nog zou werken als je het soepel zou houden en alleen bodylotion ofzo smeert. En Leenarts heeft geloof ik een speciale zwangere buik olie oid. Alleen olie lijkt me weer onhandig, omdat dat zo vet is

één maand geleden

ik zit eraan te denken om kokosolie te gaan smeren.

één maand geleden

Oh ja dat bedoelde ik wel! Ik dacht dat het nog zou werken als je het soepe ...
Ja er zijn speciale smeerseltjes.idd.maar het scheurt echt van binnenuit. Niks mis mee om het soepel te houden hoor echt niet! Maar het voorkomt niks het is echt grotendeels genetisch

Ja.. We besloten samen eerst de 11-11 vertellen tegen schoonmoeders Bij de eerste echo.. maar gaan we toch niet doen 2 december hebben we onze geregristreede partner schap En dan hebben we onze belangrijke mensen aan een tafel We gaan dan met een toast hun allemaal bedanken dat ze met ons mee vieren dat we dit/dat gedaan hebben En daarna komt : en we hebben nog een nieuwtje … is zwanger van een … want dan weten we misschien zelfs wat het is Maar voor nu stilhouden 🤣 en .. nadenken wat we echt allemaal gaan zeggen En dan later in die week gaan we proberen langs vrienden te gaan en hun allemaal inlichten haha🤣

één maand geleden

Ik heb op 10w3d een echo staan, die is ingepland toen ik de verloskundige belde dat ik zwanger was. Kan dit dan direct de 12 weken echo zijn, of komt die echt pas in week 12? Ik ben een beetje in de war namelijk nu en heb al 100x de weken geteld of het wel klopt😅

Reactie op W1991

Ik heb op 10w3d een echo staan, die is ingepland toen ik de verloskundige ...
Ik snap je verwarring ik heb dat ook Ik heb maandag gebeld en 11-11 heb ik m’n eerste inwendige echo en een praatje. Totaal ben ik daar 30 min samen met mijn man Dan is het dus kijken voor het zakje/vruchtje & hartje? En dan week er op de 20-11 dan krijg ik weer een echo En dan wordt er definitief gezegd hoeveel weken en dagen ik zwanger ben + de uitgerekende datum Voor nu is dit mijn gedachte 5 weken en 3 dagen? En uitgerekend op 23-06-2025 (volgens alle apps die je maar kan invullen🤣) Dus ben zo blij als die 11 is geweest’ Dan kan ik me gewoon met iets meer zekerheid vasthouden hoe lang ik zwanger ben

één maand geleden

Reactie op Huisje-Boompje-Beestje kindje??

Ik snap je verwarring ik heb dat ook Ik heb maandag gebeld en 11-11 heb ik ...
Jaa ingewikkeld is dat allemaal he. Ik ga het morgen maar gewoon even aan de verloskundige vragen, dan kan ik tenminste ook gaan nadenken wanneer ik het iedereen kan gaan vertellen en hoe lang ik smoesjes moet gaan ophangen haha

één maand geleden

Reactie op W1991

Ik heb op 10w3d een echo staan, die is ingepland toen ik de verloskundige ...
Er bestaat geen 12 weken echo😉 wel een termijnecho en die vind plaats tussen de 10 en 13 weken. Wel bestaat er een 13 en 20 weken echo de medische waarbij alles gecheckt word

één maand geleden

Reactie op BAMPatricia

Er bestaat geen 12 weken echo😉 wel een termijnecho en die vind plaats tuss ...
Ahhh kijken, dat verklaart al een heleboel 🤣 Dank je wel!

één maand geleden

Wat handig dat dit alles in 1 topic wordt gebundeld. Ik ben vandaag 8+5. Het is mijn tweede zwangerschap, de vorige ging helaas mis bij 6+3. Heel spannend dus allemaal. - onderrugpijn, verkouden, soms steekjes in m’n baarmoeder, moe, veel plassen, veel wakker ‘s nachts, soms wat misselijk als ik niet regelmatig eet, veel trek, soms gevoelige tepels, opgeblazen buik, dat was het wel 😂 - symptomen wisselen per dag - nachtrust kan zeker beter, maar kan ook erger - ben heel erg moe. Doe elke dag minstens 1 dutje - sociaal leven gaat goed. Veel vrienden weten het al en dat geeft steun. Schoonouders gisteren laten weten en die waren dolblij. Werkgever is een heel ander verhaal. Die legt de verantwoordelijkheid bij mij om aangepast werk te regelen (werk als laborant), dus ik ben bezig om van HR/arbo/adviseurs hulp te krijgen. - nog weinig verstand van aankopen dus lees graag tips van anderen. Het liefst willen we voor spullen gaan die op de groei zijn

één maand geleden

Zijn er al dames die een voedingsbeha hebben gekocht ? Ik overweeg dit omdat mijn borsten al behoorlijk gegroeid zijn. Vandaag 7 weken. Ik dacht dan sla ik 2 vliegen in 1 klap, want dan kan ik m na de bevalling ook gebruiken. Zo ja, zijn er ook dames met tips welke gehad fijn zijn?

één maand geleden

Reactie op KS49

Zijn er al dames die een voedingsbeha hebben gekocht ? Ik overweeg dit omda ...
Welke beha’s fijn zijn?* bedoel ik