599 Reacties
één maand geleden
Reactie op KS49
Welke beha’s fijn zijn?* bedoel ik
Ik heb van vorige keer nog en had toen twee van Anita. Zowel tijden de zwangerschap als met voeden vond ik ze erg fijn!
één maand geleden
Tips voor hoofdpijn! Normaal gesproken hielp pcm alleen bij mij ook al niet. Dan nam ik er ibuprofen bij en was het over. Maar lees dat je dat niet mag hebben tijdens zwangerschap.
één maand geleden
Reactie op KS49
Zijn er al dames die een voedingsbeha hebben gekocht ? Ik overweeg dit omda ...
Ik zou nu nog geen dure voedingsbh kopen, wij zijn nog maar net onderweg, dus de kans dat ze n9g verder groeien is zeer aanwezig! Ik had achteraf graag zo'n voedingsbh gehad waarbij echt alleen de tepel zichtbaar is ipv je hele borst voor publiek voeden. Er is enorm veel op de markt dus oriënteer je goed!
één maand geleden
Reactie op June2025🩵🩷
Tips voor hoofdpijn! Normaal gesproken hielp pcm alleen bij mij ook al niet ...
Daar zit ik ook mee. Sinds een aantal jaren heb ik een allergie voor paracetamol, dus ik kon alleen nog ibuprofen gebruiken. En dat mag ik nu dus ook niet meer. Huisarts geeft aan dat niks anders dan paracetamol mag tijdens de zwangerschap, maar ik ga 't morgen toch eens vragen bij de gynaecoloog. 🤞🏻
één maand geleden
Hello ladies,
Iedereen gefeliciteerd natuurlijk :)
Zelf ben ik net 5 weken zwanger voor de 1e keer. Super spannend natuurlijk.
Ik heb de afgelopen week vaak lichte (innestelings?)krampen gehad. Maar sinds gister helemaal nergens last van. Ook nog geen andere kwaaltjes, behalve wat gevoelige borsten.
Ben ik de enige die zich dan meteen weer zorgen maakt?
Ik hoor graag wat jullie “voelen” of juist niet voelen.
Liefs Danique
één maand geleden
Reactie op Danique1305
Hello ladies,
Iedereen gefeliciteerd natuurlijk :)
Zelf ben ik net 5 weken ...
Hé.. ik ook
5 weken
Heb ook krampen gehad en pijnlijke borsten
Nu alleen m’n borsten als ik op bed lig en het wordt plat gedrukt
Ben blij als 11 november is (eerste echo) dan heb je iets “tastbaars “
Ook voor man lief fijn idee
één maand geleden
Reactie op Amina123
de 13-weken echo is overigens niet verplicht.. 3 jaar geleden bestond deze ...
Klopt, en de 20 weken echo is ook niet verplicht
één maand geleden
Reactie op BAMPatricia
Klopt, en de 20 weken echo is ook niet verplicht
dat wist ik niet! Ik heb ook nooit gehoord dat iemand de 20-weken niet heeft gedaan. De 13-weken vind ik persoonlijk wat kort op de termijnecho dus die sla ik wel over, maar met 20-weken lijkt het me toch wel prettig om je kindje te kunnen zien. Zijn er hier toevallig dames die beide willen overslaan of dat eerder hebben gedaan? En met welke gedachte?
één maand geleden
Reactie op Tjits93
Hooi,
Ik ben morgen 6 weken en ben ook voor de eerste keer zwanger. Heb ge ...
Ik ben momenteel 5.2 weken zwanger en heb alleen wat lichte pijn in m’n onderbuik en een beetje een opgezette buik, maar voor de rest ook 0 klachten.
Wordt er zelf ook een beetje onzeker van of het wel goed zit, maar denk dat dat wel goed komt!
Ieder lichaam is anders denk ik
één maand geleden
Reactie op Amina123
dat wist ik niet! Ik heb ook nooit gehoord dat iemand de 20-weken niet heef ...
Hier gaan we juist wel de 13 weken echo doen, vooral omdat ze dan alles heel mooi in beeld kunnen krijgen. Met de 20 weken echo is het kindje vaak al net iets te groot om in 1x op beeld te krijgen. Ik zie het vooral als extra momentje om van die kleine te kunnen genieten 🥰
één maand geleden
Hoi allemaal,
Ik ben nu 6 weken en 2 dagen zwanger. Ik vind het lastig om het geheim te houden merk ik. Wanneer vertelden jullie het nieuws?
één maand geleden
Reactie op VWJ
Wat handig dat dit alles in 1 topic wordt gebundeld.
Ik ben vandaag 8+5. ...
Oei, je werkgever is verplicht om aangepast werk voor je te regelen als je zwanger bent en daardoor sommige werkzaamheden niet kan uitvoeren. In principe hoef jij dit dus zelf niet te doen. Wel ben jij weer verplicht om al die aangepaste werkzaamheden aan te nemen, ook als ze onder je niveau zijn. Zou zeker eens kijken op de website van de rijksoverheid wat je rechten en plichten zijn als zwangere ten opzichte van je werkgever. Is altijd erg nuttig!
één maand geleden
Reactie op Amina123
dat wist ik niet! Ik heb ook nooit gehoord dat iemand de 20-weken niet heef ...
Wij hebben de 13 weken echo wel gedaan. De echo wordt gedaan vanaf week 12 tot ergens in week 14 volgens mij. Mede omdat het een uitvoerige medische echo is waarbij je kindje goed wordt gecontroleerd. Bij onze vorige zwangerschap bleek tijdens de 13 weken echo een ernstige hartafwijking te zijn. Daarna krijg je echo in het ziekenhuis wat soms pas een week later is. Bij ons werd nogmaals de ernstige hartafwijking waargenomen. Hierop volgen allerlei andere onderzoeken waarbij de uitslag soms pas weken later komt. Tot week 24 kan je de zwangerschap beëindigen als je kindje bijvoorbeeld door een zeer ernstige afwijking niet levensvatbaar is of ernstig gehandicapt. Wij vonden het zelf heel prettig dat de medische echo zo vroeg werd gedaan. Als we tot de 20 weken echo hadden gewacht dan was er heel weinig tijd geweest om alles uit te zoeken en hadden we heel snel voor een ontzettend moeilijke beslissing gestaan. Nu hadden we veel meer tijd om erover na te denken en alle opties af te wegen. Dus ik raad het juist wel aan om de 13 weken echo te doen. Bovendien is elk moment om je kindje voordat hij/zij er is te zien toch fantastisch? 😁
één maand geleden
Reactie op Evee89
Oei, je werkgever is verplicht om aangepast werk voor je te regelen als je ...
Dankjewel, super lief!
Die heb ik inderdaad afgestruind en al een jaar geleden uitvoerig doorgenomen met de arbo-arts. Het is erg jammer dat het zo moet lopen, maar dit had ik eerlijk gezegd wel verwacht.
Morgen heb ik gesprek met de vertrouwenspersoon en donderdag met de afdelingsadviseur. Wil ook weer contact opnemen met de Arbo-arts. Ben benieuwd hoe het zal lopen, maar het lab krijgt hij me in ieder geval niet op