11 Reacties
gisteren
Krijgt ze borst of fles? Al hapjes, zoja sinds wanneer?
Of speelt het al sinds de geboorte?
Mijn zoontje heeft 6maanden lang buikpijn gehad nachts. Uiteindelijk naar een klassieke homeopaat gegaan om te kijken of die wat kon. En dat heeft uiteindelijk rust gebracht in de nacht met zijn buikpijn.
Hier kreeg hij namelijk al koemelkvrije kunstvoeding en in zat met de borstvoeding op melk, soja en ei vrij dieet wat de krampen/buikpijn niet minderde.
gisteren
Ja ze heeft al wel darmproblemen sinds de geboorte. Krijgt al sinds paar weken oud forlax, zitten op nutramigen voeding en ze krijgt inderdaad hapjes. Afgelopen week is het wel weer verergerd, het poepen gaat nu ook moeizamer. Ik denk doordat we 1 fles eraf hebben gehaald dat ze wat vocht tekort cre毛ert voor haar darmen ondanks dat ze wel extra water krijgt. De fles is eraf gehaald omdat ze deze ook weer onrustig dronk en we het idee hadden dat ze teveel kreeg en daardoor weer last. Hapjes krijgt ze sinds 5.5 maand ongeveer. We zijn weer terug naar de basis en alleen die 4 maanden hapjes geen broccoli, bloemkool of zoete aardappel.
Zijn al 5x ofzo naar osteopaat geweest maar ook niet het gewenste effect. Manueel therapeut heeft haar nekje losgemaakt die zat behoorlijk vast, dit loste wel haar overtrekken op icm de voeding en ook dat ze weer plat kon liggen maar niet de darmen helaas.
gisteren
Wel herkenbaar hier. Onze zoon is 8 maanden en is in de avond altijd nog onrustig vanwege krampjes. Uiteindelijk komen er dan na een uur veel onrust, kreunen en wat tranen heel veel scheetjes en kan vaak dan weer slapen. Onze middelste dochter had ook wel tot haar eerste verjaardag op en af last. Hij krijgt hier flesvoeding en hapjes.
20 uur geleden
Reactie op MK-89
Wel herkenbaar hier. Onze zoon is 8 maanden en is in de avond altijd nog on ...
Pfoe.nog even uitzitten dus. Afgelopen dagen is het hier wel extreem. Vannacht tot 2uur bezig geweest en kort om half 6 weer.
15 uur geleden
Reactie op MK-89
Oef jeetje dat is wel echt pittig! Hopelijk wordt het snel beter
Ja precies, duikt in bed echt ineen en maakt een kreunend geluid daarbij. Komende maand maar even bij de basis blijven en eind februari hebben we een afspraak bij de di毛tiste
15 uur geleden
Hier ook!! Mijn dochter heeft de eerste 3-4 maanden zo goed als constant gehuild van darmkrampjes. Echt niet leuk. Daarna werd het stukken beter. Tot ik sinds kort weer begonnen ben met hapjes. Weer precies hetzelfde. Ook trappen met de beentjes, tranen, harde buik. Dus ik ben nu heeeeeel voorzichtig met wat ik aanbied. Er zijn momenteel maar 2 dingen die geen klachten veroorzaken en dat zijn pruim (mits met genoeg water) en courgette met wat olie of margarine.
Gisteravond toch weer wortel aangeboden, nou daar ging mijn nacht en die van haar. Ontroostbaar gehuild, ieder uur!
Dus nee je bent zeker niet alleen!!
Ik zou het als ik jou was qua hapjes houden bij courgette, aubergine, pruim en peer qua hapjes. Wortel, zoete aardappel, pastinaak en pompoen kunnen verstoppend werken. Net als appel en banaan (dikke no go's hier). Zelfs doperwtjes geven krampjes vanwege de vliesjes. Het helpt wel iets als je de puree nog door een zeef heen drukt.
En daarnaast echt flink water aanbieden bij de hapjes!! 20 ml direct erna en tussen flessen door ook nog 2 of 3x 20 ml. Tenminste dat is bij mijn dochter echt nodig.
Succes 鉂わ笍 het is heel zwaar. Je doet het goed!!
14 uur geleden
Reactie op DoeltreffendeZeehond
Hier ook!! Mijn dochter heeft de eerste 3-4 maanden zo goed als constant ge ...
Wat lief je berichtje en wat vervelend dat het bij jullie ook nog niet zo wil!
Ja ze krijgt qua hapjes al best veel maar miss moeten we even paar dagen niks geven en dan weer voorzichtig opbouwen met wat jij zegt. Zo sneu want ze wil zo graag!
Ik ga eens kijken maar die courgette en aubergine wat je zegt. Hier krijgt ze ook al brood misschien ook even mee stoppen
13 uur geleden
Reactie op Babyaug2023
Ja ze heeft al wel darmproblemen sinds de geboorte. Krijgt al sinds paar we ...
Misschien dan een klassieke homeopaat opzoeken?
En eventueel helemaal terug naar geen hapjes.
Zit in nutramigen nog soja verwerkt misschien?
Ik weet niet hoe verknipt deze is namelijk.
Wij gebruiken Neocate lcp.
6 uur geleden
Reactie op Babyaug2023
Wat lief je berichtje en wat vervelend dat het bij jullie ook nog niet zo w ...
Je hoeft niet gelijk niks te geven maar misschien wel handig om een paar dagen dezelfde dingen te geven om te kijken waar ze op reageert. Dan kun je dat voorlopig weer even laten staan en over een paar weken weer proberen :)
Mijn dochter wil ook heeeeel graag alles wel eten maar het maakt haar gelukkig niks uit dat ze de alleen die paar dingen krijgt 馃槉
4 minuten geleden
Onze baby heeft ook forlax vanaf een paar weken oud. Dit konden we gelukkig afbouwen en heeft een tijdje geen forlax gehad. Maar ze zitten nu in de fase van natte poep naar wat vastere poep door de vaste voeding. Ze heeft er ook weer meer last van (niet zo extreem). We geven haar nu weer forlax op momenten dat we zien dat het minder goed gaat.
Ik zou zelf nooit minderen aan vocht/melk. Onze baby vraagt juist om veel meer. Je kunt eventueel de verhoudingen tijdelijk wat aanpassen en een klein beetje extra water in de melkfles doen. Maar ze moet wel uiteraard genoeg melk binnen krijgen. Tot 1 jaar is dat de hoofdvoeding (vast voeding is bijzaak).
Ik zou dus tijdelijk naar een hoge dosis forlax gaan (bel dan even de HA of consultatiebureau hoeveel je mag geven!).
Wij mochten toen ze met 7 weken 14 dagen niet gepoept had echt heel veel hogere dosis geven dan op de gebruiksaanwijzing staat, maar uiteraard wel op advies van kinderarts).