14 Reacties

vorig jaar

Het water in Nederland uit de kraan kan je gewoon veilig drinken.

vorig jaar

Reactie op femmmie96

Het water in Nederland uit de kraan kan je gewoon veilig drinken.
Maar lauw water beter niet toch?

vorig jaar

Ik zou me niet zo veel zorgen maken. Met warm/heet water kunnen er deeltjes van nikkel, chroom en cadmium meekomen omdat dit los kan kan komen door het hete water. Lauw water kan echt geen kwaad, maar ik zou het voor de zekerheid ook niet meer doen :).

vorig jaar

-kan, typfoutje

vorig jaar

Water wat lang lauw is gehouden kan een groeiplaats voor bacteriën zijn. Water dat door een Quooker en alike boiler is gegaan, is veilig om te drinken. Ten tijde van zo’n e.coli uitbraak recent in Amersfoort ofzo, was zo’n boiler/heetwaterkraan ook voldoende om veilig te kunnen drinken.

vorig jaar

Reactie op yrie

Water wat lang lauw is gehouden kan een groeiplaats voor bacteriën zijn. Wa ...
Oké.. dus ons lauw water zou oké moeten zijn?

vorig jaar

Wat bedoel je? Überhaupt drinkwater of lauw water uit de kraan? Ik drink gewoon water uit de kraan hoor!

vorig jaar

Reactie op EvaMarjolein

Wat bedoel je? Überhaupt drinkwater of lauw water uit de kraan? Ik drink ge ...
Lauw water 🙂

vorig jaar

Ik drink altijd, al jaren, lauw water uit de kraan. Had er geen idee van dat dat niet goed zou zijn. We hebben wel een boilertje. Geef het m’n zoontje ook regelmatig.. Als je een slokje onder de douche neemt bijv kan dat ook gewoon toch? Nu vraag ik me ook af of ik m’n kind per ongeluk vergiftig 😅

vorig jaar

Reactie op Tantetruus1992

Lauw water 🙂
Nog nooit van gehoord eigenlijk dus heb geeen idee. Drink in ieder geval gewoon koud water uit de kraan en inderdaad lauw drink ik alleen als ik water gekookt heb en het per ongeluk koud is haha

vorig jaar

Reactie op Neonlights

Ik zou me niet zo veel zorgen maken. Met warm/heet water kunnen er deeltjes ...
Dit is precies wat ik ook over warm water weet en daarom nooit warm (maar ook lauw) water uit de kraan drink. Ik ben echt een lauw water fan, en kook altijd water in waterkoker en giet dit vervolgens samen met koud water in een glas. Om het praktischer te maken doe ik heet water in een thermofles en mix dit dan weer met koud water in een glas of mijn drinkbeker. Dan hoef ik niet steeds water te koken! Ik doe dit echt al jaren. Maar raad het iedereen aan om lauw water te drinken, het is echt fijn voor je lichaam en dan met name voor de spijsvertering!

vorig jaar

Reactie op Hally

Dit is precies wat ik ook over warm water weet en daarom nooit warm (maar o ...
Dank je, ga ik vervolgens doen! Denk je dan de afgelopen dagen dat ik het wel deed, kwaad kan? Heb het denk ik 2 weekjes gedaan 😅

vorig jaar

Reactie op Tantetruus1992

Dank je, ga ik vervolgens doen! Denk je dan de afgelopen dagen dat ik het ...
dat durf ik niet te zeggen..maar als je geen klachten hebt gekregen zou ik het daarbij laten! Ik las dat anderen dit altijd doen en geen problemen ervaren. En misschien is het ook niet zo erg als het lijkt, maar ik vind het persoonlijk prettiger om het water zelf te koken, dan weet ik 100% dat het goed zit! ❤️❤️

11 maanden geleden

Ik drink al heel me leven ijskoud water uit de kraan en nergens last van. Nederland heeft gewoon goed kraanwater. Buiteland dan zou ik eerst checken of dat kan. Wat echt slecht is zijn al die fris dranken, sap en koffie wat mensen drinken. Dat is slecht. Je heb van drinken alleen water nodig. Dat is het beste wat je kan drinken voor je kindje💪