21 Reacties
8 maanden geleden
Zolang je niet magnesium oxide pakt maar iets van
Citraat, tauraat of bisgylicnaat (of hoe je die laatste ook schrijft) zit je vrij goed.
Golden naturals heeft ook goede supplementen.
8 maanden geleden
Reactie op Frunmeltje
Zolang je niet magnesium oxide pakt maar iets van
Citraat, tauraat of bisg ...
Mag ik vragen waarom geen oxide? Gewoon nieuwsgierig 🙂
8 maanden geleden
Reactie op VindingrijkeFontein381161
Mag ik vragen waarom geen oxide? Gewoon nieuwsgierig 🙂
Dat wordt ook gebruikt bij obstipatie. Het is de vorm van magnesium die het slechtst wordt opgenomen.
8 maanden geleden
Ik heb begrepen dat bij het slikken van magnesium pillen, de baby hier veel van “pikt”. (Wat overigens prima is) Maar als je veel last van kramp etc. hebt, kun je beter magnesium spray op die plekken spuiten.
8 maanden geleden
Ter info voor de mensen die sprays, olie, badjes e.d. adviseren:
https://www.radboudumc.nl/nieuws/2023/vijf-vragen-over-magnesium-aan-jeroen-de-baaij#:~:text=De%20huid%20neemt%20geen%20magnesium,dus%20niet%20via%20de%20huid.'

8 maanden geleden
Deze informatie klopt niet. De praktijk van smeren op de huid laat wel iets anders zien. Het werkt juist heel goed
8 maanden geleden
Reactie op Evavd
Deze informatie klopt zeker wel. Als jij baat heb bij smeren is dat heel fi ...
Als iets wetenschappelijk nog niet is bewezen dan betekent het dus ook dat het wetenschappelijk nog niet is bewezen dat het NIET werkt. Probeer het zelf eens zou ik zeggen😇 niet alles hoeft wetenschappelijk bewezen te zijn om er gebruik van te maken.
8 maanden geleden
Reactie op Babytwoxxx
Als iets wetenschappelijk nog niet is bewezen dan betekent het dus ook dat ...
Zoals ik zei, als het voor jou werkt. Super fijn. Wat ik zeg is; de informatie die ik geef klopt, omdat jij zegt dat het niet klopt. Ik zeg nergens dat je niet moet smeren, ik zeg alleen dat het niet wordt opgenomen door de huid, zoals in het artikel van het Radboudumc staat beschreven