13 Reacties

11 maanden geleden

Bananenbrood, (bananen)pannenkoeken, quiche of soep. Daarnaast probeer ik in te vriezen wat we over hebben na het avondeten (pasta- en rijstgerechten).

11 maanden geleden

Pastasaus! Verder is het ook handig om diepvriesgroente in huis te hebben, hoef je alleen maar in een pan te doen en te koken. Niet meer snijden, maar gewoon opzetten. Vind ik persoonlijk heel fijn ☺️

11 maanden geleden

Chili, pastasaus, soep (linzen oid), fruit voor smoothies, dahl, curry, kikkererwten stoofschotel, bananenbrood inderdaad

11 maanden geleden

Dit is wat ik al heb : Snack : Dadel balletjes Loempia’s Lempers Ontbijt : Wortel pannenkoeken Bietenwafels Appelwafels Lunch : Groente fritters Avond eten : Spinazie schotel Prei schotel Aardappel gratin Zoiezo fruit, brood, broccoli sojabonen erwten kousenband en bloemkool heb ik in de vriezer En had bij IKEA aardappel puree en kipballetjes mee genomen geen idee of het wat is hahaha

11 maanden geleden

Reactie op Korenbloem

Bananenbrood, (bananen)pannenkoeken, quiche of soep. Daarnaast probeer ik i ...
Oeh bananen brood👌🏼👌🏼 das een goeie!!! Die ga ik op mn “nog te maken lijstje zetten” Soep ga ik ff bietsen bij me moeder 😂😝 Heb je toevallig een lekker quiche recept? Ik heb dit nog nooit gemaakt bedankt voor je inspiratie ❤️

11 maanden geleden

Reactie op Evavd

Chili, pastasaus, soep (linzen oid), fruit voor smoothies, dahl, curry, kik ...
Bedankt voor je inspiratie! Weet jij of je recepten met kokos melk kan invriezen? (Heb nu een kikkererwten curry gemaakt wilde het invriezen maar geen idee of het kan Ik zou het zo zonde vinden als het gaat schiften

11 maanden geleden

Op TikTok heb je echt heel veel prep meal ideeën om in te vriezen! En anders misschien via YouTube? Wij zijn ook een lijst aan het maken en hebben tot nu toe: - butter chicken - tagliatelle spinazie crème - preischotel - pasta ovenschotel - spaghetti - Mac n cheese - shepherds pie - Noodles met pindadressing Veel soorten soep En alles gelabeld met welke verse groente/salade we er die dag nog bij moeten hebben. Ik bestel picnic dus dat kost niet te veel moeite om nog ernaast te maken ☺️ -

11 maanden geleden

Reactie op Sophias

Bedankt voor je inspiratie! Weet jij of je recepten met kokos melk kan inv ...
Ja je kan sowieso invriezen. Het gaat wel een klein beetje schiften, maar met goed roeren proef je daar niets van. Althans het heeft mij nooit gestoord!

11 maanden geleden

Reactie op Sophias

Oeh bananen brood👌🏼👌🏼 das een goeie!!! Die ga ik op mn “nog te maken li ...
Quiche maak ik heel vaak: Voor het gemak vers quichedeeg, Kip, gesnipperd uitje, paprika in stukjes, diepvriesdoperwten, wij bakken dat dan even om de rauw/vries eraf te hebben, dat in de vorm doen op het deeg, dun laagje paneermeel onderop helpt om vocht op te nemen. En een mix maken van 4 eieren, crème fraiche, kruiden (ik doe vaak peper, Italiaanse kruiden, paprika poeder bij deze), dat lekker doorkloppen en er overheen doen. Evt aftoppen met geraspte kaas. Ca 30 min op 180°. Of die wij erg lekker vinden: Bloemkoolroosjes en broccoli roosjes, kort koken (ca 4 min). Verdelen over deeg in de vorm, wederom beetje paneermeel onderop voor vocht, dan geitenkaas erover verbrokkelen. Ook een mengsel maken van crème fraiche en 4 eieren, evt geschaafde amandelen (maar ik heb notenallergie dus ik doe dat nooit). Dit is een Albert Heijn recept, ik geloof “Bloemkool Broccoli geitenkaas taart/quiche” in de app.

11 maanden geleden

Reactie op Kimx1

Op TikTok heb je echt heel veel prep meal ideeën om in te vriezen! En ander ...
Spinazie mag je volgens mij maar 1 keer warm maken

11 maanden geleden

Reactie op RobuusteOlijf227012

Spinazie mag je volgens mij maar 1 keer warm maken
Ik meal prep al jaren en heb heel vaak spinazie gewoon opnieuw opgewarmd. Waarom zou dat maar 1 keer mogen dan?

11 maanden geleden

Reactie op Kimx1

Ik meal prep al jaren en heb heel vaak spinazie gewoon opnieuw opgewarmd. W ...
Tegen mij ook altijd gezegd. Door de warmte vormen er slechte stoffen en komen die slechte stoffen vrij. Dat is niet goed voor je

11 maanden geleden

Reactie op ShaeTje2004!

Tegen mij ook altijd gezegd. Door de warmte vormen er slechte stoffen en ko ...
Dit is idd ooit uit een onderzoek gebleken. Maar jaren later bleek dat er een nulletje teveel was toegevoegd, dus eigenlijk klopte dat onderzoek niet. Als het goed is kan je dit op Google terug vinden. Het is dus niet schadelijk om opnieuw op te warmen.