36 Reacties

9 dagen geleden

Mijn zoontje zal 3j3mnd zijn als baby 2 komt! Vind t prima

9 dagen geleden

Onze dochter word in april 4 en ik ben in juni uitgerekend! Dus ook 4 jaartjes verschil. Ik vind het wel een mooi leeftijdsverschil! 😜

9 dagen geleden

Die van ons 3 jaar en 11 maanden als de baby komt. Ook bewust voor gekozen.

9 dagen geleden

Mijn tweeling zal net 4 zijn als de baby geboren wordt, ik ben door de pil heen zwanger geworden, dus niet gepland, maar lijkt me ook wel fijn dat de kids dan net naar school gaan en ik volledig kan focussen op de kleine

9 dagen geleden

Bij onze zal er 9,5 en 7,5 jaar tussen zitten 🙈 Maar ik heb nu wel meer het idee dat het kloppend is ofzo, toen ik zwanger was 9 jaar terug was ik de jongste van het clubje en voelde ik me er niet echt bij horen 🙈🤣

9 dagen geleden

Ja ons zoontje wordt vlak na de geboorte 4 jaar. Precies als jij, heel veel fysieke klachten gehad na de vorige zwangerschap. De wens was er al langer, maar pas toen de klachten erg afnamen durfden we het aan. En ik ben heel blij dat we gewacht hebben. Ik heb namelijk nu meer vertrouwen in mn lichaam.

9 dagen geleden

Wat fijn om te lezen dat er meer gezinnen zijn waar er, bewust, meer leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Ik las in andere topics heel veel berichten over twee onder de twee, wat voor mij echt een grote nachtmerrie zou zijn. De oudste is zindelijk, kan zichzelf aankleden, smeert z'n eigen brood. Oftewel daar heb je niet meer je handen vol aan. Ik heb om mij heen meerdere twee onder de twee gezinnen waarbij de ouders gesloopt zijn van de gebroken nachten en als het ene kind niet huilt, dan de andere wel. En nu de kinderen wat ouder zijn, wordt er vooral ruzie gemaakt om speelgoed in plaats van samen spelen.

9 dagen geleden

Bij ons zal er 8 en 11 jaar tussen zitten 😁

9 dagen geleden

Hier gaat er als dit keer alles goed mag gaan 5 en bijna 7 jaar tussen. De wens is er allang bij mij. Vorig jaar er voor gegaan maar helaas herhaalde miskramen gehad (4).

9 dagen geleden

Wij hebben een leeftijdsverschil van ruim 3 jaar. Helaas wat langer moeten wachten wegens fysiek herstel na de vorige bevalling.

9 dagen geleden

Reactie op MK-89

Hier gaat er als dit keer alles goed mag gaan 5 en bijna 7 jaar tussen. De ...
Ik hoop het ook voor je. Tussen mij en me broers zit ook 5 en 7 jaar. 🥰 ze zullen het geweldig doen. Ook voor de rest. 🥰🥰

9 dagen geleden

Mijn zoon is nu 8. En red zichzelf al aardig. Zelf was ik ook 8 toen mijn broertje geboren werd.

9 dagen geleden

Hier is onze dochter 4 jaar en 2 maanden bij de geboorte. Naast het feit dat mijn man nog niet zeker wist of hij een tweede zou willen, duurde het voor mij ook langer voordat ik het zeker wist i.v.m. mentale gezondheid en of ik het wel aan zou kunnen. Maar 4 jaar leeftijdsverschil leek me ook al leuker zodat ze het bewust kan meenaken en ze naar school gaat waardoor je ook onverdeelde aandacht hebt voor de baby 🥰

8 dagen geleden

Mijn dochter zal 3 jaar en 9 maand zijn als nr 2 komt.. bewust voor gekozen! Al liet baby 2 wel iets langer op zich wachten dan baby 1.. ik had als uitgangspunt rond de 3,5 jaar maar dit is ook helemaal goed! Ik ben wel blij dat ze nog een paar maanden thuis is als de baby komt en ze nog niet naar school moet.. verder is alles gewoon een stuk makkelijker met een zelfstandige oudste, wordt vast erg leuk straks 🥰

8 dagen geleden

Wij hebben hier 10 jaar verschil en straks 11. ( meisje 10, meisje 7, jongen 6 maanden en baby op komst ) eigenlijk is het heel leuk, en handig! T is wel zo dat ik het hechten stimuleer…

8 dagen geleden

Mijn dochter zal (als alles goed mag blijven gaan) ook 4 jaar en 4 maanden ouder zijn wanneer de baby geboren wordt. Bij ons niet direct een bewuste keuze, maar soms loopt niet alles zoals gehoopt. Ik zie er nu wel vooral voordelen van zoals o.a. bewust mee maken, meer zelfstandigheid, oudste al naar school waardoor meer 1 op 1 tijd.

8 dagen geleden

Zeker! Heftige bevalling gehad dus wilde graag even wachten ze zullen nu bijna 4 jaar schelen. Mijn zus en ik schelen ook zoveel en heb dat nooit als vervelend ervaren 🥰

8 dagen geleden

Hier ongewenst straks een leeftijdsverschil van bijna exact 4 jaar (ik ben waarschijnlijk uitgerekend op de verjaardag van mijn eerste zoontje). Ik geef aan ongewenst omdat het bijna 2 jaar geduurd heeft, maar achteraf gezien ben ik er eigenlijk stiekem toch best wel heel blij mee, hoe zelfstandig mijn zoontje al is, hoe ik hem dingen kan uitleggen, hoe hij heerlijk zelf kan spelen en hoe hij zich straks kan gaan ontwikkelen als grote broer (hij is nu al heel lief naar zijn neefje van 6 maanden toe). Het zal alsnog soms pittig worden, maar ik heb er wel heel veel vertrouwen in dat er wat meer rust zal zijn in de baby maanden.

8 dagen geleden

Ik heb 9 jaar tussen de jongste en de baby straks inzitten. Mijn oudste is als de baby geboren is al 16, de een-na-oudste 13, de een-na-jongste 11 en de jongste is dan 9.

7 dagen geleden

Mijn dochter is 15. Als alles goed mag blijven gaan, komt het net 2,5 maand voor haar 16e verjaardag. Een groot leeftijdsverschil, maar wel heel bijzonder hoe ze alles bewust mee zal maken.