36 Reacties

7 dagen geleden

Als deze zwangerschap goed mag verlopen..zit er 19 jaar verschil tussen mijn zoon en zijn broertje/zusje (niet voor gekozen)

7 dagen geleden

Reactie op Sanne S

Mijn dochter zal 3 jaar en 9 maand zijn als nr 2 komt.. bewust voor gekoze ...
Hier hetzelfde verhaal! Dochter is straks bijna 4! 3 jaar en 9 maanden ook.. dan nog even paar maandjes met zijn 4tjes thuis voordat de 'spannende leuke' schooltijd voor mijn dochter begint🩷 ik hoop dat ze haar lieve zachte zorgzame karakter behoudt (onze grootste angst) en mee wilt helpen en knuffelen etc. Als ze maar niet jaloers wordt!

7 dagen geleden

Wij zijn een samengesteld gezin en mijn eerste kind zal 9 zijn als de baby komt en zijn eerste kind 8. Mijn zoon wil al heel lang heel graag een broertje of zusje en mijn bonuszoon durf ik het nog niet van te zeggen wat hij er van vind (ik ben nu 6+1 weken zwanger, dus ze weten het nog niet) Groot leeftijdsverschil, maar ze maken het allemaal wel bewuster mee denk ik ❤️

6 dagen geleden

Jaa bij ons ook! Ietsje meer maar dan 3 jaar: onze dochter is straks als t goed is 3 jaar en 3mnd. Niet heel bewust, we staan al ruim een halfjaar open voor een zwangerschap maar het lukte nog niet. Wel bewust gewacht tot onze dochter 2 jaar was, op aanraden van de vk en omdat ze dysmatuur was en omdat ik het zelf niet zag zitten, snel weer een baby erbij🙈

6 dagen geleden

Hier vanwege dat ik het na de zwangerschap pittig vond en vervolgens in een burnout terecht kwam, riep ik al die tijd: dit kan ik niet meer, ik vind het te zwaar. En toch begon het dit jaar te prikkelen, want mijn hart wou het wel. Als de baby er is, schelen ze ook 4 jaar en 4 maanden. Ik vind het wel een fijne gedachten, de oudste net gewend op school, de zomervakantie die er aan komt zodat we lekker kunnen settelen met heel het gezin! Ze vraagt nu al elke ochtend of de baby gegroeid is 🥰

6 dagen geleden

Hier ook verschil, beetje ongewenst omdat ik liever een jaar eerder al zwanger was geweest maar het leven liep anders. Als ik kijk naar de rust die het mij heeft gebracht is het wel fijner. Maar had liever dichter bij elkaar gewild zodat ze meer met elkaar konden spelen. Maar ben ook weer niet ontevreden of zo. Als ik kijk naar een vriendin met dit leeftijdsverschil bij haar kinderen is het ook wel weer mooi om te zien.

6 dagen geleden

Tussen ons 1e kindje en 2e kindje zit een verschil van vier jaar. Ondanks meisje - jongen zijn ze de allerbeste vriendjes (nu 6 en 2 jaar).

6 dagen geleden

Hier ook 4 jaar en 4 maanden!

6 dagen geleden

Me zoontje wordt in mei 3 en ben een maand later uitgerekend. Ik heb zelf een zusje die 17 jaar jonger is 🤭❤️

5 dagen geleden

Mijn zoontje zal 3 zijn wanneer de baby komt! Ik ben echt wel blij hiermee. De gedachte van een 2 jarige en een baby voelde me echt te heftig. Mijn zoontje kan nu steeds beter communiceren en dat lijkt me toch wat fijner

5 dagen geleden

3 jaar en 3 maanden en hoewel ik alweer zwanger was toen onze eerste 9 maanden was, kregen we 3 miskramen en ik moet eerlijk zeggen: nu ben ik heel blij met dit leeftijdsverschil! Vriendinnen hebben er ook 3 jaar tussen zitten of meer en de zelfstandigheid van de oudste maakt het voor de ouders wel makkelijker 😁

3 dagen geleden

Hier zal het 3j10m gaan schelen. Dat was niet de bedoeling maar er kwamen 3 miskramen tussen. Ik zie ook wel voordelen en ben er heel erg verdrietig om geweest. Maar ik denk als het eenmaal zover is dat het gewoon is zoals het bedoeld is 🥰

3 dagen geleden

Mijn zoontje zal 3 jaar en 9 maand zijn; Ook door omstandigheden en miskraam

3 dagen geleden

Mijn schoonzusje wad binnen 7 maanden na de bevalling van haar eerste al weer zwanger. Oudste slaapt nog niet door. Ze hebben er straks 2 onder de 18 maanden. Ze loopt nu al te puffen en te zuchten als de oudste zn luier verschoond moet worden. Als ik dan bedenk dat onze oudste zelfstandig naar het toilet gaat, zelf de tafel dekt en de koelkast open krijgt om iets te pakken dan vind ik dat een heel fijne gedachte. Hij krijgt alleen de knoop van zn broek niet altijd dicht, maar daar wil ik hem met alle liefde mee helpen 😉

3 dagen geleden

Ons zoontje is straks ook 4 jaar en 3 maanden als de baby er is🥰 Wij hebben ook een miskraam ertussen gehad en een nieuwe woning

3 dagen geleden

Bij ons straks 3,5 jaar. Heel bewust voor gekozen. Tegen de tijd dat de baby er is gaat ons zootje al weer bijna naar school. Leek ons minder hectisch en het lijkt ons makkelijker om beide aandacht te geven. Zeg natuurlijk niet dat bij minder tijd tussen de kinderen geen aandacht krijgen. Leek me alleen een stuk lastiger :)