15 Reacties

8 dagen geleden

Medicatie heb ik niet gehad. Het is bij mij zelf gegaan. Het voelt als een kleine bevalling. Toen wist ik ook niet waar ik het moest zoeken

8 dagen geleden

Ik zou je lichaam het laten opruimen

8 dagen geleden

Ik wil graag mijn ervaring delen. Ik heb bij meerdere zwangerschappen medicatie moeten gebruiken helaas. 1e keer na 11 weken, vond ik mega heftig met erg veel bloedverlies etc. Maar ook een keer toen het al gestopt was met groeien met 5 weken. Dit was echt (ondanks dat het even verdrietig is) lichamelijk veel minder heftig. Mijn voorkeur gaat altijd naar de natuur zijn werk laten doen maar je hebt niet altijd een keus. Daarnaast is eindeloos wachten misschien ook niet wat je wilt want ik mijn geval kwam ik door angst “wat als het los komt” de deur niet meer uit. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, alles is goed, jij moet het doormaken. Maar bedenk je dat het niet zo zal zijn als bij 9 weken. 💛

8 dagen geleden

Hier ben ik ook aan het wachten op een miskraam na bij 6 weken een slechte echo. Ik wacht een week en anders wil ik wel medicatie. Maar elke situatie is anders.

8 dagen geleden

Reactie op AnneRose31

Hier ben ik ook aan het wachten op een miskraam na bij 6 weken een slechte ...
Wat vervelend 😥 Ik heb wel alvast een afspraak met de gynaecoloog staan voor volgende week. Dus mocht het niet vanzelf eraf komen dan staat er in elk geval al een afspraak

8 dagen geleden

Ik heb eerst gewacht voor 4 weken nadat ik het wist. Maar omdat de zwangerschapssymptomen aanhielden, toch voor medicatie gekozen. Het was voor mij confronterend om wel misselijk te zijn, wetende dat het voor niets is. Er is geen goede of slechte manier. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Heel veel sterkte 🍀

8 dagen geleden

Ik heb het één keer meegemaakt, met ca 9wk was het hartje gestopt. Dat bleek uit de 2e echo. Volgens mij duurde het nog ca twee weken voor het spontaan kwam, maar dat was toen wel heftig. Gelukkig was ik thuis, maar ineens was mijn broek doorweekt met bloed, daar hielp het inlegkruisje helemaal niets bij. Daarna flink krampen gehad en kwam alles eruit. Daarna was het klaar gelukkig. Ik was blij dat ik het zonder medicatie kon doen en heb me ook niet meer na laten kijken of het helemaal schoon was. ik dacht 'dat deden ze vroeger ook nooit'. Ongeveer half jaar later was ik opnieuw zwanger. Ik zou een volgende keer weer wachten , maar na die ervaring dat het zo ineens kwam, zou ik het ook wel spannend vinden overal waar ik heen ga.. Dus ik kan me voorstellen dat anderen daar andere keuzes in maken. Overigens ook bij bevalling heb ik zoveel positievere ervaring met mijn tweede natuurlijke bevalling als met mijn eerste opgewekte bevalling. Ik kon het psychisch veel beter/sneller verwerken. Dus ja.. ik ben zelf voorstander van de natuur het werk laten doen, maar dat vraagt wel veel meer geduld en ruimte. Als ik veel van huis zou zijn bijvoorbeeld zou ik het waarschijnlijk niet doen.

8 dagen geleden

heel veel sterkte trouwens met maken van keus, maar vooral met verwerken ❤️

8 dagen geleden

Mijn 1e zwangerschap was een MA. Ik was al bijna 9 weken zwanger en het was gestopt met groeien bij 4 weken want er was geen baby te zien, alleen een vruchtzak/dooierzak. Het bleef dus al 5 weken ‘zitten’ terwijl het niet groeide. Ik heb zelf niet nog langer gewacht want ik voelde me heel erg zwanger. Ik denk dat het verschilt hoe snel het op de natuurlijke manier op gang komt…

8 dagen geleden

Ik had een MA op 13 weken. Gekozen voor de curettage omdat de kans op complicaties echt niet groot is (volgend gynae). Ik had meer schrik om hevig te gaan bloeden en het vruchtje tegen te komen. Ik was er uiteindelijk met een drie-tal dagen bloeden (gelijk aan menstruatie) “van af”. Zes weken later had ik mijn cyclus terug. Ik sta nog steeds achter deze beslissing, was een serene manier om afscheid te nemen van het kindje dat ik zo graag gewild had 💕

7 dagen geleden

Net bij de gynaecoloog geweest en er was ineens een hartje! Ik ben even volledig in shock

7 dagen geleden

Reactie op Evaatjuh83

Net bij de gynaecoloog geweest en er was ineens een hartje! Ik ben even vol ...
Oeh wow! Dat is even anders dan verwacht… Wel positief!

7 dagen geleden

Reactie op Frunmeltje

Oeh wow! Dat is even anders dan verwacht… Wel positief!
Ja deze had ik even totaal niet verwacht!

7 dagen geleden

Reactie op Evaatjuh83

Net bij de gynaecoloog geweest en er was ineens een hartje! Ik ben even vol ...
Woonwijk waarschijnlijk minder ver dan gedacht dus?? Zo een rollercoaster dat zwanger zijn 😅😅 Ik heb bij mijn vorige ma met 7 weken echo gehad was slecht zichtbaar dus moest met 8 terug komen en helaas niets veranderd. Dit was wel ook om te kijken of ik niet korter zwanger was dan gedacht. Hopelijk blijft het nu goed gaan!!! 🙏🏼