19 Reacties

16 dagen geleden

Een vriend van mij had dit ook (niet zwanger hoor hahaha, de neussprayverslaving), en hij had te horen gekregen dat je 1 neusgat tegelijk moet laten herstellen. Eerst 1 neusgat kiezen en daar niet meer in sprayen (ook niet zoutoplossing) En dan als je door die ene weer kunt ademhalen, dan de ander stoppen. Hoe dan ook vervelend, beterschap!

16 dagen geleden

Hoe lang duurde het voordat hij er van af was? 😢

16 dagen geleden

Ik zou dit echt even overleggen met de huisarts. Verslaving aan deze neusspray is echt en hardnekkig probleem en daarbij is het handig om even een medicus te laten meekijken. Juist omdat je dit niet mag gebruiken. En idd die met water en zout is niet effectief.. die is meer voor het idee

16 dagen geleden

Hee. Je mag deze idd niet hebben tijdens je zwangerschap. Er zijn via de huisarts wel andere neusspray te krijgen die je mag gebruiken en waarmee je wellicht kan proberen af te bouwen. Gebruik zelf namelijk elke dag fluticason neusspray ivm allergie en die kan je wel gebruiken.

16 dagen geleden

Reactie op Sharonadewi

Hoe lang duurde het voordat hij er van af was? 😢
Oeh dat weet ik niet meer sorry!

16 dagen geleden

Ik zou vooral direct stoppen eerlijk gezegd… even afkicken, paar rotnachten maar dan ervan af. Voor jezelf ook wel zo gezond!

16 dagen geleden

Ik ik ik! Ellende. Echt al heel erg lang. Ik zou zsm deze 1.0 mg aanpassen naar de 0.5 mg (kinderspray). Ik heb nu ook een speciale gehad van de HA om te stoppen. Is taai, maar ben al heel erg veel geminderd en hopelijk zsm zonder!

16 dagen geleden

Reactie op CHRISTMASLOVER

Ik ik ik! Ellende. Echt al heel erg lang. Ik zou zsm deze 1.0 mg aanpassen ...
Ik heb voor nu gewoon deze gehaald. Is alleen water met zout, dat kan geen kwaad lijkt mij. Alleen dit werkt echt voor geen meter.. maar ik ben nu 2 dagen gestopt met die hierboven op de foto. Vannacht was wel echt pittig, nu overdag gaat het opzich wel. Hoe lang ben jij nu gestopt met die?

16 dagen geleden

Oei dat is niet fijn!! Met die stof wordt je inderdaad afhankelijk er van. Bij mij bleek het door mijn huisstofmijt allergie te komen en heb toen een andere gekregen en die mag ik ook gebruiken tijdens de zwangerschap. Is dus wel op dokters recept

15 dagen geleden

Reactie op Sharonadewi

Ik heb voor nu gewoon deze gehaald. Is alleen water met zout, dat kan geen ...
Ik ben aan otrivin Duo verslaafd geweest (jaartje terug). Ik ben ook neusgat voor neusgat gestopt, anders sliep ik helemaal niet meer.. Maar het hangt er vanaf hoe snel je lichaam zelf hierop gaat reageren (om zelf te werken). Ik lees dat je al twee dagen gestopt bent, als advies kan ik je geven om Eucalyptus druppels op je kussen te doen, te stomen/douchen (en neus snuiten) voor het slapen of zo'n neusspoeling/neusdouche aanschaffen. Iemand die ik ken zweert bij die neusdouche maar als ik aan het idee denk, ga ik al kokhalzen 🤣

14 dagen geleden

Reactie op GirlyGirlx

Oei dat is niet fijn!! Met die stof wordt je inderdaad afhankelijk er van. ...
Mag ik vragen wat dit is? Ik heb namelijk al jaren last van hooikoorts maar ook in de winter dus denk steeds vaker dat het misschien huisstofmijt is. Moet ik echt laten checken 😅

14 dagen geleden

Reactie op mamacam90

Mag ik vragen wat dit is? Ik heb namelijk al jaren last van hooikoorts maar ...
Ze hebben het met bloedonderzoek getest bij mij.

14 dagen geleden

Soms schrijft een huisarts ook de neusspray met budesonide voor om ‘af te kicken’ met xylometazoline. Ben zelf doktersassistente dus spreek uit ervaring 😬 ik zou het zeker overleggen! Xylo werkt namelijk vaatvernauwend en zij dus ook de vaatjes in de placenta kunnen vernauwen bij langdurig gebruik, en dat wil je niet bij je baby’tje. Er word gezegd dat je xylo 1 week mag gebruiken bij een zwangerschap, maar daarna staken en herhaald gebruik voorkomen. Heel veel succes 😘

13 dagen geleden

Reactie op nicoleowls

Soms schrijft een huisarts ook de neusspray met budesonide voor om ‘af te k ...
Ooh dankjewel voor deze tip! Ik word nu gek van die verstopte neus sinds gisteren en gebruik nu weer Otrivin Duo. Ga zeker na 1 week stoppen (probeer het alleen in de nacht te gebruiken), maar fijn om te weten dat als ik er dan niet vanaf ben, kan overleggen met de huisarts voor budesonide. Werkt dat hetzelfde, want enkel die zoutoplossing werkt bij mij echt niet!

13 dagen geleden

Tip voor als je homeopatische neusspray wil, met hetzelfde effect als die van jou op de foto! Werkt echt! Aanbevolen door m’n acupuncturist.

13 dagen geleden

Hier chronisch verkouden en ze kunnen er niks mee. Ik gebruik het alleen om in slaap te komen in de avond en verder niet

13 dagen geleden

Reactie op LovingHeart-x

Ooh dankjewel voor deze tip! Ik word nu gek van die verstopte neus sinds gi ...
Er zit wel een stofje in wat de slijmvliezen tot rust kan brengen bij irritatie. Het werkt niet zo vernauwend als de otrivin, dus ook van budesonide zal je niet dat fijne effect hebben van otrivin, maar je merkt wel dat je neus toch wat meer open gaat.

12 dagen geleden

Reactie op nicoleowls

Er zit wel een stofje in wat de slijmvliezen tot rust kan brengen bij irrit ...
Huisarts adviseerde me gewoon neusspray mrt xylometazoline, waaronder dus ook otrivin duo. Moet er wel na een week mee stoppen. Als het na een week nog niet over is gaan ik wel weer aan de bel hangen bij ze 😅

12 dagen geleden

Ik ben hier ook twee jaar verslaafd aan geweest en ineens er mee gestopt. 1,5 week afzien en daarna merk je eindelijk dat je het niet meer nodig hebt🥰