13 Reacties
9 maanden geleden
Krabwantjes heb ik nooit gebruikt, niet nodig hield de nagels gewoon goed kort.
Speeltje aan de maxi cosi vind ik leuk om te vragen als kraamcadeau.
Als je het niet krijgt kun je het later alsnog kopen eerste tijd heeft je baby er toch nog weinig aan ☺️
Speenkoord heb ik 1 voor mijn zoontje maar vrijwel nooit gebruikt want hij wou geen speen.
Dat zijn echt dingen die je koopt zodra het nodig is ofzo 😅
Ik vind zelf een hoes in de maxi cosi fijn, makkelijker schoonmaken.
En voor de rest merk ik wel wat die kleine nodig heeft ☺️
9 maanden geleden
Ik weet niet wat op de uitzetlijstjes staat maar wat ik nu kan bedenken wat ik heel handig vond om te hebben en we later hebben gekocht of hebben gevraagd als cadeau:
- tepelcreme! (Al is dit wel handig om voor de geboorte te hebben!)
- accessoires voor de kinderstoel. Wij hebben een tripptrapp en hebben de newbornset, babyset, tray en inzetkussen gekregen.
- draagzak
- als je borstvoeding geeft: fijne koeltas, bewaarbekers/zakjes/ fleswarmer, fijne koelelementen zonder dat ze onnodig zwaar zijn, fijne compacte tas of grote toilettas om je kolf in mee te nemen.
- verschoonmatje voor onderweg
- plastic zakjes waar je schone kleding (en daarna vieze kleding) in kan doen als je onderweg bent.
- spullen voor jezelf voor de kraamweek: tijdschriften, boek ,netbroekjes, nog meer kraamverband dan je krijgt in het kraampakket, bidon of vergelijkbaar om de boel te spoelen.
- (wasbare) zoogcompressen of lekschalen.
- op dag 3 als je stuwing hebt: witte kool!!
9 maanden geleden
- Een warme wikkeldoek!
- Speenkoord
- Hier was de moonie beer ook favoriet
- Een grote fles/beker voor jezelf tijdens de bevalling en erna (zoiets als de Stanley cup)
- Losse pyjama’s voor jezelf, zoals van de primark
- nog een tip als kados van mensen: kado kaarten voor thuisbezorgd services zodat je lekker eten kan bestellen en geen zorgen hebt over koken. Of een filmpje van Pathé thuis 😄
9 maanden geleden
- antislipmatje voor onder je aankleedkussen (dan is een goedkoop aankleedkussen prima)
- hondentrainmatjes voor op alle zitvlakken met de laatste loodjes
- grote onderbroeken voor jezelf zodat het kraamverband erin past
- appelstroop om in te vriezen zodat je daar beneden verkoeling hebt na de bevalling
- peri bottle voor toiletbezoekjes na de bevalling
- elektrische nagelvijl voor de kleine
- voetenzak voor de autostoel
- pampers baby dry als nachtluiers
9 maanden geleden
Wij hebben de Kipkep woller veel gebruikt bij darmkrampjes. Dus als ik iets zou aanvullen is het dat:-) geen must, voor ons wel heel handig
9 maanden geleden
Ik ben echt van de hoesjes dus een hoes in de maxi cosi, matrasje van de kinderwagen, de stokke set etc. Voordeel is dat je het makkelijker kan wassen én je spullen blijven zo goed als nieuw waardoor je ze ook weer prima kan doorverkopen.
Ik mis op de lijstjes een voetenzak voor in de maxi cosi alleen ik twijfel of die in de zomer nodig is, ik denk wel dat ik er een ga kopen maar even navragen aan de kraamzorg bij de intake.
9 maanden geleden
Reactie op KittyNootje
Krabwantjes heb ik nooit gebruikt, niet nodig hield de nagels gewoon goed k ...
Precies dit eigenlijk!
Veel dingen heb je uiteindelijk of helemaal niet nodig of krijg je cadeau / zet je op je verlanglijstje.
Net zoals veel dingen op die uitzetlijsten… staat veel te veel op, waardoor je ook veels te veel in huis haalt 😂 Je kan soms beter ff aanzien en later dingen bijkopen. Zo zonde van je geld anders!
9 maanden geleden
Reactie op BriljanteVlucht420614
Ik ben echt van de hoesjes dus een hoes in de maxi cosi, matrasje van de ki ...
Hier 2 kindjes al en nooit een voetenzak gehad. Wel keer geleend van een vriendin maar mijn kinderen werden dan altijd echt loeiheet in de maxi cosi. Sowieso is de maxi cosi al snel warm! Dus wij gebruikte altijd een hydrofiel of dun dekentje.. en dus heel vaak niks
9 maanden geleden
Reactie op MK-89
Hier 2 kindjes al en nooit een voetenzak gehad. Wel keer geleend van een vr ...
Ja dat verschilt dan inderdaad. Ik heb bij mijn oudste dus wel een voetenzak gebruikt in de maxicosi. Dan hoefde ze niet altijd een jasje aan wat weer praktischer is.
9 maanden geleden
Reactie op BriljanteVlucht420614
Ja dat verschilt dan inderdaad. Ik heb bij mijn oudste dus wel een voetenza ...
Vond ik inderdaad ook altijd fijn ook met eventueel verschonen en voeden tussendoor ☺️