8 Reacties

heel lastig, ik zelf zou het denk ik fijner vinden als het prive werd verteld of dat cadeautje prive krijgen voor als de emoties komen ze die wel kan uiten

8 uur geleden

Ik zou het gewoon in een rustige privé setting doen zonder teveel poespas, mocht ze goed reageren, zeg je gewoon: “ik had een super leuk cadeau, maar ben ik helaas vergeten…” en dan geef je de kerstbal later alsnog. Mocht ze het lastig vinden, houd je het cadeau gewoon bij je ☺️

8 uur geleden

Hoi ik heb PCOS en ben nu voor de 2de keer zwanger we hebben een dochtertje van 20maanden. Het heeft lang geduurd om de eerste keer zwanger te worden en in de tussen tijd kreeg ik 2 neefjes waar ik super blij mee ben. En bij me eerste zwangerschap was ik tegelijk zwanger met me schoonzus. Het ergste wat ik vond dat vriendinnen/familie mij niet de zwangerschap durfden te vertellen omdat ik er verdrietig van zou worden. Vond het heel vervelend dat het voor mij werd ingevuld. Ik wou dat namelijk heel graag weten. Mijn verdriet toendertijd had niks met het geluk van een ander te maken. Dus ik zeg gewoon vertellen. Het is kutter om buitengesloten te worden. Zo voelde ik dat.

8 uur geleden

Ik zou het haar los vertellen.. die kerstballen dan alsnog doen maar wel fijn voor haar als ze het net ietsje eerder weet.. ze zal zeker blij voor je zijn. Maar blijft lastig dit..

7 uur geleden

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! 🤍 Om het even in te vullen vanuit mijn eigen perspectief, wij zijn 5 jaar bezig geweest om zwanger te worden waarvan ook een aantal keer zwanger geweest en helaas vroegtijdig geëindigd. (Nu na 5 jaar weer zwanger) In de afgelopen 5 jaar zijn er veel in onze directe omgeving zwanger geraakt en van alle aankondigingen vond ik het het meest prettig als ze het ons privé vertelden en niet met anderen erbij of in een groep. Op die manier was er ruimte voor emoties als die loskwamen en konden we het er in alle rust over hebben. Ook voelde ik dan de ruimte om te vertellen dat ik het soms moeilijk vond maar echt oprecht heel erg blij voor ze was! Kortom, ik zou het vooral niet geheim voor ze houden en het 1 op 1 vertellen en niet in een groep of met mensen erbij 😊 Hoop dat je hier iets aan hebt

7 uur geleden

Reactie op Rona98

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! 🤍 Om het even in te vullen ...
2+ jaar bezig geweest en sluit me hier ook bij aan! De kerstbal vind ik een lastige. Ik had er zelf absoluut niet op zitten wachten, omdat het al confronterend genoeg is. Maar het is ook kut als je de enige bent die de kerstbal niet krijgt. Is de kerstbal noodzakelijk?

7 uur geleden

Hi..ik ben al bijna 13 jaar bezig voor een 2de kindje,laatste 4 jaar veel meer. Hier ook 6 miskramen in 4 jaar en een bbz afgelopen januari. Mijn schoonzusjes waren ook zwanger, allebei tot 2x toe. En de ene kwam bij ons thuis en waardeerde ik heel erg en zoals Rona98 zei, ik kon dan mijn emoties loslaten (zij raakte zwanger,nadat ik net mijn miskraam kreeg,na 10 jaar proberen) en ze toonde begrip. Bij de anderen hoorde ik het in de groep en toen ik me terug trok,omdat ik mijn emoties niet kon bedwingen, kreeg ik 0,0 begrip en dat was nog erger. Ik,als iemand die maar moeilijk zwanger kan raken èn voldragen, zou dankbaar zijn als mijn zus/broer mij privé vertelden. Zo hoef ik me niet te schamen of pijn wegstoppen of opmerkingen van anderen te krijgen (en ik vond het heel lief,dat ze een rompertje gaven als kado)

6 uur geleden

Ik zou het privé vertellen voorafgaand aan het gezamenlijke cadeaumoment en dan uitleggen hoe je het wilt vertellen en vragen of zij bij de gezamenlijke aankondiging wel of geen cadeau wil. Dan kan ze zelf regie houden en wordt ze niet verrast met iets wat leuk zou moeten zijn maar voor haar niet is. Misschien ook rekening houden met haar man (jouw zwager of broer?) hierin want wie weet is het voor de partner net zo goed pijnlijk.