203 Reacties

13 dagen geleden

Ik ga het doen, het is alleen bloedprikken :)

13 dagen geleden

Ik ga ook de nip test doen nu is het alleen bloed prikken en dan weten ze het al

13 dagen geleden

Nee, voorgaande keren ook niet gedaan, heb al vaker gelezen dat damed een negatieve uitslag kregen wat achteraf totaal niet klopte, dus voor mij persoonlijk is het een no-go Laatst nog iemand waarvan de nipt zei dat het een kindje met down zou zijn eenmaal geboren was er helemaal niks aan de hand... Ik zeg niet dat dit altijd het geval is laat dat wel helder zijn,

13 dagen geleden

Ik ga het wel laten doen ookal heb ik heel erg last van prik angst. Het zijn maar een paar buisjes extra bloed maar dan heb je wel iets meer zekerheid en mocht het kindje een afwijking hebben dan kan je je daar op voorbereiden qua aankopen doen etc. Ik vind het ook heel spannend hoor maar ik heb van veel lieve (aanstaande) moeders tips gekregen hoe je het best om kan gaan met prik angst😊

13 dagen geleden

Met mijn dochter niet gedaan. Nu wel. Vind het wel spannend maar omdat we nu al een kindje hebben rondlopen vinden we het wel fijn om te weten waar we evt met een 2e aan toe zijn

13 dagen geleden

Ik weet het nog niet goed. Uit de test die mijn ouders bij mij deden, kwam eruit dat ik het syndroom van down zou hebben. Mijn ouders hebben ervoor gekozen om door te gaan met de zwangerschap, maar er zijn genoeg ouders die er dan voor kiezen om het toch af te breken. Ik ben kern gezond en van die test klopte dus helemaal niks…

13 dagen geleden

Ik heb ervoor gekozen om het niet te doen, puur omdat het een vals positief resultaat kan geven zonder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is met de baby. En daarbij zou ik het vervolg onderzoek absoluut niet doen (vruchtwaterpunctie) vanwege de (kleine) kans op een miskraam.

13 dagen geleden

Reactie op Lindsay105

Ik weet het nog niet goed. Uit de test die mijn ouders bij mij deden, kwam ...
En dat is dus precies wat ik met mijn reactie bedoel idd...

13 dagen geleden

Wij gaan het wel doen, maar zonder nevenbevindingen. Uit de nevenbevindingen kunnen ook afwijkingen komen die in de placenta zitten bijvoorbeeld of er kunnen relatief kleine afwijkingen gevonden worden die wel extra spanning mee kunnen brengen de gehele zwangerschap. Heb dit ook gezien bij iemand in onze omgeving en uiteindelijk bleek er helemaal niets mis met het kindje. Voor iedereen is het natuurlijk anders, iedereen heeft andere ervaringen in zijn/haar omgeving. Doe dus vooral waar jullie je goed bij voelen, je kunt geen verkeerde keuze maken 🍀

13 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

En dat is dus precies wat ik met mijn reactie bedoel idd...
Ik lees t ja, zo vaak gehoord. Terwijl juist die kinderen vaak gewoon gezond geboren worden, bizar!

13 dagen geleden

Reactie op Lindsay105

Ik lees t ja, zo vaak gehoord. Terwijl juist die kinderen vaak gewoon gezon ...
Ja je verwacht het niet he.... dat is voor mij dus idd reden om.het niet te doen

13 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Ja je verwacht het niet he.... dat is voor mij dus idd reden om.het niet te ...
Snap ik heel goed, ik denk dat wij dit ook niet gaan doen. En mochten we er toch voor kiezen om het wel te doen, zou ik de zwangerschap alsnog niet afbreken, omdat het zo’n grote kans is dat er niks van klopt

13 dagen geleden

Reactie op BAMPatricia

Nee, voorgaande keren ook niet gedaan, heb al vaker gelezen dat damed een ...
Hier ben ik dus ook bang voor, vals negatieve uitslag.

13 dagen geleden

Reactie op GedreveneStruik540683

Hier ben ik dus ook bang voor, vals negatieve uitslag.
Snap ik heel goed, wat je ook kiest tis allemaal oke he, het moet voor jou goed voelen! Maar voor mij is dit meer dan genoeg reden om te zeggen nee... ik wil.mezelf niet onnodig stress bezorgen,was de test nou 100% zuiver zou ik het overwegen

13 dagen geleden

Wij doen het niet. Dat kwam voornamelijk vanuit de overweging wat we zouden doen als er wat uit komt.

13 dagen geleden

Wij gaan het wel doen maar mogelijk wel zonder nevenbevindingen. Puur omdat als het kindje niet levensvatbaar blijkt of de aandoening dermate ernstig is dat het erg pittig voor ons word kiezen wij er waarschijnlijk voor het af te laten breken. Niet dat ik die kindjes geen kans gun maar wij kunnen daar niet goed genoeg voor zorgen en onze oudste zoon heeft zelf ook al genoeg om zich druk over te maken.

13 dagen geleden

Wij doen het wel. Vorige keer ook gedaan. De kans op vals positief of afwijkingen is erg klein. De grootste kans is dat de nipt gewoon goed is en dat is fijn om te weten. Bij onze zwangerschap is een verhoogd risico op afwijkingen, net als bij de vorige zwangerschap. Toen ik dit hoorde gaf dit veel stress. Na de nipt bleek dat alles goed was en dat heeft mij heel veel rust gegeven. Anders had ik de hele zwangerschap stress gehad en nu maar heel kort. Lees goed de folder die je hebt gekregen van je verloskundige en laat je goed informeren door de verloskundige. Kijk naar feiten en cijfers en maak je eigen keuze. Probeer los te laten wat er bij het nichtje van de oma van de vriend van je buurvrouw is uit is gekomen.

13 dagen geleden

wij doen het ook weer! mn eerste zwangerschap heb ik dit ook gedaan & deze x dus weer. ( zonder nevelbevindingen) zelf omdat ik het fijn vind om te weten waar k aan toe ben stel dat het kindje bijvoorbeeld downsyndroom zou hebben. en met de andere 2 syndromen ook fijn om te weten ivm de gevolgen hiervan dus goed om over na te denken 🥰

13 dagen geleden

Wij gaan de test ook doen. Een vriendin van me heeft de test niet gedaan en heeft nu een dochter met down syndroom. Ze gaat er geweldig mee om, maar als de geruststelling en eventueel de keuze er is, zou ik graag de kans hebben om zelf te kunnen beslissen.

13 dagen geleden

Wij gaan het wel doen, zonder neven bevindingen. Als er iets uitkomt gaan ze(in overleg) vervolg onderzoeken doen om het te bevestigen.. twee van de drie syndromen zijn niet met het leven verenigbaar dat zouden we toch heel graag willen weten..