Hoi, hier al weer een tijdje niet geweest. Ik heb een zoon van 8 en een dochtje van bijna 4. Mijn man is er echt "helemaal" klaar mee, met nog meer kinderen krijgen. Ik zat in de acceptatie fase dat we maar 2 kindjes zouden hebben, waarin het steeds een beetje beter ging. (Mijn voorkeur is 3 of 4)
Alleen 2 dagen geleden had ik, na een intense droom over zwangerschapstesten (heel vreemd), een test gedaan. Ja hoor positief, nog niet heel donker, maar de ervaring leert dat dat niet nodig is.
Kwaaltjes komen af en aan en bij een volgende zwangerschap zie je het ook sneller. Volgens mijn berekening zou ik nu 4+2 weken zijn. Mijn man was niet zo enthousiast over het nieuws. Ik heb hem tijd gegeven en gelukkig na 1 avondje amper praten met elkaar, ging het gister al weer beter tussen ons. Hij vroeg zelfs hoe het met me ging en op welk termijn we zitten. De reden dat hij geen kindje meer wilt, is omdat we al 2 pittige hoogbegaafde kids hebben. Die zorgen voor veel extra zorgen in aandacht, scholing e.d. en een derde vindt hij te zwaar en daar heeft hij gelijk in. Dat ervaar ik ook. Daarnaast is mijn lichaam niet zo bestand tegen zwangerschappen ivm de hoge flexibiliteit van mijn gewrichten. Wat ervoor zorgde dat het herstel na de bevalling beide keren even op zich liet wachten.
Echter ik heb nog wel een kinderwens (gevoelsmatig) en mijn man niet. Weghalen of adoptie kan ik niet, dus als het blijft zitten dan ben ik toch wel heel blij. Echter knaagt het gevoel: wat als het misgaat? Dan zit mijn man zo bij de arts om een knip te zetten en dan zal ik nooit meer een derde wondertje krijgen. Iets dat wel mijn hartenwens is. We hebben totaal 5 miskramen gehad in het verleden en de angst is reëel dat dit ook slecht afloopt. Zucht.. én nu?
Mijn familie was al niet enthousiast bij de tweede, dus ga ik zeker nu niet in gesprek met hun hierover.
Ik weet ondertussen ook niet meer wanneer je je aanmeldt bij de verloskundige 🙈. Is al weer zó lang geleden. Is het oké om nog even aan het idee te wennen, voordat ik de molen inga van verloskunde? Gewoon een week of 2?