22 Reacties

3 dagen geleden

Ja ik ben freelancer.

3 dagen geleden

Reactie op Hanne93

Ja ik ben freelancer.
Hoe pak jij het aan met verlof enzo?

3 dagen geleden

Reactie op RachelleHandgraaf

Hoe pak jij het aan met verlof enzo?
Wat ik verdien, is een extraatje. Ik heb een klein buffer en daarmee redden we het wel.Vanaf december nog wat extra sparen.

3 dagen geleden

Ik ben nog aan het opstarten, maar dus ook ondernemer. Maar vanuit de ziektewet, dus heb voor nu nog gewoon een uitkering...Ik denk dat ik na de 12 weken echo even een vaste baan zoek. Niet zo netjes misschien, maar wel even wat extra zekerheid.

3 dagen geleden

Ik ben net de opleiding tot Doula begonnen. Heel leuk! Maar moet nog een beetje bedenken hoe ik alles kan gaan combineren? Zoeken jullie nog een doula hihi?

3 dagen geleden

Hi iedereen! Ik ben zzp’er en dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap de ZEZ (zelfstandige en zwanger regeling) aangevraagd en ga dat nu ook weer doen.

3 dagen geleden

Reactie op Pam177

Hi iedereen! Ik ben zzp’er en dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb tijde ...
Ja zeker! Dat ga ik sowieso doen. Bij mij zit het m meer in mijn eigen vervanging die ik moet regelen voor het team en dat er genoeg sales etc binnenkomt. Dat speelt bij zzp ook wel toch?

3 dagen geleden

Ik ben ook zzp’er en doe interim opdrachten binnen HR. Ik ga dit ook opvangen met de zez en daarnaast een flinke buffer opgebouwd om eventueel wat langer dan de zez met verlof te kunnen.

3 dagen geleden

Ik ben DGA en ga Zez aanvragen en dat potje gebruiken voor een interimmer op mijn plek. Wel spannend maar ik zie het ook als een kans. Een frisse blik in het bedrijf erbij kunnen trekken!

2 dagen geleden

Reactie op Astrid🌱

Ik ben DGA en ga Zez aanvragen en dat potje gebruiken voor een interimmer o ...
Ah fijn! Ja ik zit in een soortgelijke positie en denk ook dat het goed uit kan pakken. Wel spannend om het het team te vertellen want ik kan me voorstellen dat het voor hen ook spannend kan zijn. Maar veel goeds kan het vast ook brengen.

2 dagen geleden

Reactie op Astrid🌱

Ik ben DGA en ga Zez aanvragen en dat potje gebruiken voor een interimmer o ...
Heb jij het al aan het team verteld? Hoe groot is jouw bedrijf?

2 dagen geleden

Leuk! Ik ben ook onderneemster. Ik ga vooral lekker mijn eigen (lange) verlof bepalen, dat vind ik wel echt een voordeel. Het lijkt me zo fijn om bijvoorbeeld 4-6 maanden na de geboorte niet te hoeven werken! Maar als ik eerder zou willen werken, dan zou dat ook kunnen. Hebben jullie ook een aov? Ik kwam er alleen achter dat de wachttijd (bij mij 2 maanden) af gaat van je (16 weken) verlof! Dat is wel echt balen

2 dagen geleden

Reactie op Luluzinha

Leuk! Ik ben ook onderneemster. Ik ga vooral lekker mijn eigen (lange) verl ...
Nee geen AOV wel al gespaard ervoor! En inderdaad fijn om het zelf te kunnen bepalen. Bij mij is het dus wel zo dat ik iemand moet inhuren om mijn rol te vervullen en met een relatief startend bedrijf kan dat niet oneindig: twee salarissen betalen (mijn eigen en die van mijn vervanger). Hoe doe jij dat?

2 dagen geleden

Reactie op RachelleHandgraaf

Nee geen AOV wel al gespaard ervoor! En inderdaad fijn om het zelf te kunne ...
Als fotografe neem ik gewoon een tijdje geen opdrachten aan, maar ik snap dat het lastig kan zijn als je wel voor een vervanger moet zorgen en twee salarissen moet betalen! Ik hoef geen vervanger te regelen dus daar kan ik helaas niet met je over sparren

2 dagen geleden

Ook ondernemer en n zwanger van ons 3e kindje 👶🏼. Hier 2x de zez aangevraagd ging heel goed.

2 dagen geleden

Ik heb naast 24 uur kantoor baan eigen schoonheidssalon. Ik werk alleen en weet ook nog niet zo goed hoe ik dat moet doen als ik straks met verlof ga. Misschien vraag ik voor een paar behandelingen iemand om het over te nemen. Maar de meeste zullen wat langer wachten en tussendoor even zelf ergens anders heen. Nu vooral aan het zorgen dat ik genoeg reserves heb om 3-4 maanden mijn vaste lasten te kunnen overbruggen en mijn webshop aan het uitbreiden zodat ik hopelijk online nog wel verdiensten heb

één dag geleden

Reactie op RachelleHandgraaf

Nee geen AOV wel al gespaard ervoor! En inderdaad fijn om het zelf te kunne ...
Je krijgt toch zez gestort? Daarvan betaal je jezelf zodat je uit je bedrijf het loon voor de vervanging kan betalen…

één dag geleden

Reactie op RachelleHandgraaf

Heb jij het al aan het team verteld? Hoe groot is jouw bedrijf?
Ik heb sinds kort geen personeel meer. Voorheen werkte er 3 parttimers bij mij. Wel veel (internationale) vaste klanten met herhaal afnames dus tent draait wel door…

één dag geleden

Reactie op RachelleHandgraaf

Ja zeker! Dat ga ik sowieso doen. Bij mij zit het m meer in mijn eigen verv ...
Jouw team doet niet de sales? Dat doe jij begrijp ik? Dat lijkt me wel lastig! Heb je Recurring klanten?

één uur geleden

Dit topic speelt het meest in mijn hoofd. Ik ben een jaar geleden mijn eigen bedrijf begonnen en freelance daarbij soms voor twee bureau’s. Ik ben nu continue aan het bedenken hoe ik het ga regelen (tot wanneer en hoeveel klussen ik nog aan ga nemen) en hoe ik het aan de bureau’s ga vertellen (toch op de een of andere manier wat bang ofzo.. al hoop ik inmiddels genoeg credits opgebouwd te hebben). Ik heb geen AOV maar ben van plan om een ZEZ uitkering aan te vragen. Hebben mensen hier ervaring met de ZEZ uitkering? Of mensen die aanraden om met terugwerkende kracht een AOV aan te vragen? Tips hoe ik het bureau het kan melden? 🙈