14 Reacties

8 dagen geleden

Weet je wanneer je hoort als die verlengd wordt?

8 dagen geleden

Ik zou even online opzoeken wat je rechten zijn tijdens de zwangerschap op de site van Rijksoverheid. Je mag bv nog maar 10 kg tillen. Jouw werkgever mag jou niet anders behandelen omdat jij zwanger bent. Helaas gebeurt dit in de praktijk wel. Heb je een vertrouwenspersoon op het werk misschien? Je zult het toch moeten vertellen want op een gegeven moment zal je buik zichtbaar worden.

8 dagen geleden

Ik heb een beetje hetzelfde. Werk in de kinderopvang en til kinderen continue op. Soms kan het ook niet anders. Twijfel heel erg om het na de eerste echo wel te vertellen. Dan ben ik rond de 8 weken

8 dagen geleden

Reactie op Jm2023

Ik heb een beetje hetzelfde. Werk in de kinderopvang en til kinderen contin ...
Ja dit heb ik ook idd het gevoel dan kunnen ze er rekening mee houden maar ben zo bang dat mijn baan dan kwijt ben

8 dagen geleden

Geloof dat je officieel pas 3 weken voordat je verlof ingaat het hoéft te vertellen. In theorie zou je dus kunnen wachten tot je verlenging is aangekondigd over 2 maanden. Blijft wel dan de komende maanden nog lastig met dingen tillen enz.

8 dagen geleden

Reactie op TaylorMae1994

Geloof dat je officieel pas 3 weken voordat je verlof ingaat het hoéft te v ...
Dat is idd precies het probleem ik til vaak zwaar dus wil het graag daarom vertellen maar wil mijn baan niet kwijt dus zit echt in de spagaat 😔

8 dagen geleden

Reactie op Laura 2001

Dat is idd precies het probleem ik til vaak zwaar dus wil het graag daarom ...
Misschien niet helemaal netjes, maar zeggen dat je rugklachten hebt?

8 dagen geleden

Reactie op TaylorMae1994

Misschien niet helemaal netjes, maar zeggen dat je rugklachten hebt?
Of andere mensen vragen dingen te tillen en dat jij dan ff kassa draait als ze iets van achter moeten pakken?

8 dagen geleden

Dat is een hele lastige inderdaad want hoewel je een beschermde positie hebt kan niet verlengen natuurlijk wel 🤔 mijn manager vogelde het met 6 weken uit 😂 Inderdaad stellen dat je rugklachten hebt zou de druk er mogelijk vanaf halen. Bij een bedrijfsarts zul je het dan wel aan kunnen geven met de opmerking het niet te willen mededelen aan je werk. Is er een reden dat je bang bent dat het leidt tot het niet verlengen?

8 dagen geleden

Officieel moeten ze ook een maand van tevoren aangeven of je contract wordt verlengd of niet. Dan blijft er niet zo’n lange tijd meer over ☺️

8 dagen geleden

Reactie op Rebeccaax

Officieel moeten ze ook een maand van tevoren aangeven of je contract wordt ...
Ligt eraan wat in de overeenkomst is opgenomen maar ja vanuit goed werkgeverschap is dat wel gewenst

8 dagen geleden

Ik heb het toch maar eerlijk verteld en ze was heel blij voor mij en zij dat ze er rekening mee gaan houden en dat ze gewoon lekker op kraamvisite komen en dat ik zeker me geen zorgen hieft te maken om mijn werk🥰

7 dagen geleden

Reactie op Laura 2001

Ik heb het toch maar eerlijk verteld en ze was heel blij voor mij en zij da ...
Oh wat fijn voor je! 🥰

7 dagen geleden

Reactie op Laura 2001

Ik heb het toch maar eerlijk verteld en ze was heel blij voor mij en zij da ...
Echt super fijn ❤️ vaak (in Nederland tenminste) zijn werkgevers redelijk open hierin 😊 het uwv betaald ook je verlof en eventueel verzuim omdat je als zwangere vrouw een no risk hebt. Maar wat ontzettend fijn voor je! Geef denk ik veel rust ❤️